-
برگزاری نخستین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی حوزه معدن و صنایع‌معدنی در اصفهان

روابط‌عمومی به‌دنبال پشتیبانی از تولید است

نخستین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی حوزه معدن و صنایع‌معدنی ایران به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد. مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در این آیین گفت: روابط‌عمومی جریان افتخارآمیز تولید را در این مجموعه بزرگ پشتیبانی می‌کند و امیدواریم بتوانیم با عمل به وظیفه خود انعکاس‌دهنده دستاوردهای کارکنان تلاشگر گروه فولاد مبارکه باشیم.

به‌گزارش خبرنگار صمت از اصفهان، محمدجواد براتی ضمن بیان این مطلب گفت: امروزه نقش و جایگاه روابط‌عمومی‌ها به‌مراتب بیشتر از گذشته بر همگان روشن شده و مدیران سازمان‌های پیشرو به‌خوبی می‌دانند عملکرد روابط‌عمومی سازمان‌ها نقشی بسزا در پیشبرد اهداف سازمان و هموار کردن مسیر پیش‌روی آنها دارند و نقشی که در دهه‌های گذشته حداقلی و کم‌فروغ بود، در دنیای ارتباطات و گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی به نقشی استراتژیک و اثرگذار تبدیل شده است. وی گفت: شرکت فولاد مبارکه نیز با عنایت به مختصات ویژه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود نیازمند یک روابط‌عمومی پویا، به‌روز و اثربخش است تا بتواند از جایگاه ویژه این شرکت به‌خوبی صیانت کند و افکار عمومی را از دستاوردهای غرورآفرین این مجموعه معظم به‌خوبی مطلع کند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه شرکتی به وسعت ایران است و تاثیرگذاری گسترده‌ای در صنعت و اقتصاد کشورمان دارد و چنین شرکتی با خصوصیاتی که ذکر شد، در زمان‌های مختلف و به فراخور مسائل مختلف با سوالات، شبهات و انتقاداتی از جانب ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار خود اعم از سهامداران میلیونی، کارکنان، بازنشستگان و مردم منطقه و کشور مواجه می‌شود که چالاکی و بهنگام بودن روابط‌عمومی و استفاده درست و علمی از ابزارهای نوین در عرصه ارتباطات به‌تنویر شایسته افکار عمومی کمک می‌کند و قدر و نرخ این شرکت بزرگ و مولود افتخارآمیز انقلاب‌اسلامی به‌خوبی حفظ خواهد شد.

لزوم هم‌افزایی در عرصه روابط‌عمومی

مدیر روابط‌عمومی ایمیدرو در نخستین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی حوزه معدن و صنایع‌معدنی ایران بر لزوم هم‌افزایی در عرصه روابط‌عمومی تاکید کرد.

صمتحمید علی‌آبادیان با تاکید بر اهمیت روابط‌عمومی در عرصه معدن و صنایع‌معدنی اظهار کرد: مجموعه‌ای موفق است که روابط‌عمومی موفقی داشته باشد. حوزه معدن و صنایع‌معدنی اشتغالزایی بالایی داشته و به‌همین دلیل روابط‌عمومی در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.وی بااشاره به لزوم توجه به تجربیات افراد باسابقه حوزه روابط‌عمومی افزود: یکی از اهمیت‌های برگزاری چنین گردهمایی‌هایی، صحبت و شناخت بیشتر ظرفیت‌های طرفین است. روابط‌عمومی‌ها باید در کنار یکدیگر باشند تا بتوانند یکدیگر را پوشش دهند.

مدیر روابط‌عمومی ایمیدرو ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها در ارتباط با یکدیگر مشکل دارند. به‌همین دلیل با برگزاری چنین برنامه‌هایی این ارتباط تقویت می‌شود و برگزاری ماهانه این برنامه‌ها به این مهم کمک می‌کند. علی ‌آبادیان گفت: اگر روابط‌عمومی یک سازمان قوی باشد، می‌تواند ایرادات واحدهای دیگر را پوشش دهد. حال اگر کل مجموعه قدرتمند باشد، روابط‌عمومی مظهر آن قدرت خواهد بود.

وی افزود: اگر ارتباطات در عرصه روابط‌عمومی به‌هم متصل شود، شبکه بزرگی از فعالان این عرصه در حوزه معادن و صنایع‌معدنی تشکیل می‌شود؛ برگزاری چنین برنامه‌هایی اثبات این ارتباط است.

ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌ها

صمتمحسن جعفری، کارشناس امور فرهنگی روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: برگزاری مسابقات سالانه قرآن و معارف طی ۳۳ دوره در رشته‌های گوناگون به‌صورت کتبی و شفاهی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، فرهنگی و هنری به‌صورت ماهانه از طریق سیستم مسابقات پرتال کارکنان، برگزاری جشن‌های ویژه بازنشستگان، ایثارگران، فرزندان مکلف کارکنان، روز زن، روز معلم و... و برگزاری مراسم ویژه مناسبت‌های ملی ـ مذهبی، گوشه‌ای از اقدامات انجام‌شده در امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه است. وی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های مذکور و افزایش میزان رضایت مخاطبان یکی از بزرگ‌ترین اهداف ما در سال ۱۴۰۱ است.

آینه تمام‌نمای شرکت‌ها

صمترسول مهماندوست، رئیس روابط خارجی و امور بین‌الملل روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: در دهه‌های اخیر اهمیت صنایع معدنی برای کشور محرز شده و جایگاه ویژه‌ای را در اقتصاد کشور به‌خود اختصاص داده است. همچنین تحولات بین‌المللی و جنگ روسیه و اوکراین موضع صنعت فولاد را در جهان تشدید کرده و به آن وجهه خاصی بخشیده است. وی گفت: فراهم کردن بستر مناسب در زمینه هماهنگی فعالیت‌های داخلی و برون‌مرزی شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه بار سنگینی است که مسئولیت آن برعهده روابط‌عمومی و به‌طورمشخص واحد روابط خارجی و امور بین‌الملل نهاده شده است.

رئیس روابط خارجی و امور بین‌الملل روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه افزود: تشکیل و بروزرسانی بانک اطلاعاتی سوابق و مدارک مرتبط با ارتباطات شرکت، انعکاس دستاوردهای صنعتی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه به جامعه و نخبگان در قالب برگزاری رویدادهای داخلی و خارجی، تفاهم با اتاق‌های بازرگانی مشترک و انجمن‌های دوستی با کشورهای مختلف و عضویت در مجامع و سازمان‌های ملی و بین‌المللی، تعریف ارتباط منسجم با وزارتخانه‌ها و ادارات در استان و کشور، انتشار گزارش‌ها و مستندات چندزبانه، انعکاس اخبار و تحولات بین‌المللی به داخل سازمان، افکارسنجی و مطالعه و بررسی قابلیت‌های جامعه و سازمان‌های تخصصی ملی و بین‌المللی بخشی از اقداماتی است که این امور در سنوات اخیر به‌منظور تنویر افکار عموم جامعه و اعتمادسازی مسئولان و تصمیم‌گیرندگان انجام داده است؛ جهاد تبیین را جدی بگیریم.

پیشگام در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی

صمتغلامرضا پوربافرانی، رئیس توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، از ابتدای بهره‌برداری تاکنون با هماهنگی مسئولان منطقه و استان اقدامات موثری انجام داده است. لبیک به‌فرمان رهبر معظم انقلاب در اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه، با همکاری ائمه‌جمعه و فرماندهان حوزه مقاومت شهرستان‌های همجوار و مرکز استان و تحویل بیش از ۱۵ هزار تن اکسیژن رایگان به بیمارستان‌ها از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته است. وی گفت: اختصاص بودجه برای حمایت از بسیاری بیمارستان‌های درمانگر کرونا در سراسر کشور برای خرید انواع تجهیزات‌پزشکی از قبیل مخازن نگهداری اکسیژن، انواع دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، مواد ضدعفونی‌کننده و... در سطح منطقه گوشه‌ای دیگر از اقدامات انجام‌شده توسط فولاد مبارکه است. علاوه بر این موارد، در عرصه‌های دیگر نیز اقدامات زیادی انجام ‌شده که در این مقال نمی‌گنجد.

ضرورت اطلاع‌رسانی با ابزار هنر

صمتسجاد امیری‌فارسانی، سرپرست اطلاعات و انتشارات روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: کارکنان تلاشگر فولاد مبارکه در خطوط تولید و بخش‌های مختلف این شرکت پیشرو، جریان تولید و خودکفایی را با قوت و صلابت ویژه‌ای ‌پیش می‌برند. نمونه کوچک این افتخارآفرینی‌ها ثبت نزدیک به ۳۰ رکورد در نخستین‌ماه سال که با تعطیلات گسترده نوروزی همراه بود، است. وی افزود: اطلاع‌رسانی این موفقیت‌ها و پوشش مناسب و دقیق رویدادها در گروه بزرگ فولاد مبارکه وظیفه سنگینی بر دوش همکاران محترم روابط‌عمومی شرکت به‌ویژه همکاران پرکار و تلاش واحد اطلاعات و انتشارات روابط‌عمومی است؛ چرا که حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌های متعدد به‌طورخاص از جمله وظایف این واحد به‌شمار می‌رود و نقشی مستقیم در انتقال پیام به مخاطبان و رساندن معنای موردنظر در میان انبوه رویدادها و فعالیت‌ها به جامعه اصحاب رسانه و مردم شریف کشورمان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*