-

مذاکرات بروکسل جایگزین گفت‌وگوهای وین نیست

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین تاکید کرد که مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل جایگزین مذاکرات در وین جهت احیای برجام محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، یک خبرنگار غربی روز یکشنبه در توییتی نوشت: دیپلماتی به من گفته که گفت‌وگوها میان ایران و اتحادیه اروپا نمی‌تواند جایگزین از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و امریکا شود. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در واکنش به این اظهارنظر در توییتی نوشت: البته گفت‌وگوها در بروکسل نمی‌تواند جایگزین مذاکرات وین بر سر برجام شود. اگر طرف ایران نیاز داشته باشد، جلسه آینده در بروکسل می‌تواند به‌عنوان مرحله مقدماتی درباره از سرگیری مذاکرات حقیقی در وین به‌شمار آید. مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران برای بررسی‌های لازم فعلا متوقف شده است. ایران ابراز آمادگی کرده که با تمام شدن این بررسی‌ها، زمان مقرر آغاز دور هفتم این مذاکرات با هماهنگی طرف‌های مقابل انجام خواهد شد.

به‌تازگی انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفری درباره ازسرگیری مذاکرات وین به تهران داشته که به نوشته روزنامه نشنال، زمان ازسرگیری این مذاکرات نهایی نشده است و دو طرف [ایران و اتحادیه اروپا] روزهای آتی در بروکسل نشستی دوجانبه خواهند داشت تا موضوع ازسرگیری مذاکرات را بیشتر بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*