-

مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از همسایگان ایران با مرز مشترک است که از نظر جغرافیایی و آب‌وهوا بسیار شبیه ایران است. این کشور در قاره آسیا قرار دارد اما قسمتی از آن در قاره اروپا است که کمی آب‌وهوای متفاوتی دارد. بزرگ‌ترین شهر ترکیه را می­­توان استانبول نام برد که جمعیت زیادی را در خود جای‌داده است. بخشی از استانبول در آسیا و قسمتی در اروپا جای دارد. این ویژگی باعث شده تا ترکیه به‌عنوان پل ارتباطی بین دو کشور آسیا و اروپا شناخته شود. پایتخت این کشور شهر آنکارا که یکی از خوش آب و هواترین شهرهای این کشور محسوب می­شود.

همان‌طور که گفتیم ترکیه از نظر شرایط جغرافیایی و آب‌وهوا بسیار شبیه ایران است اما این تنها شباهت ایران و ترکیه نیست. جمعیت ترکیه در سال 2020 نزدیک به 84 میلیون نفر بود که این هم یک وجه تشابه با ایران حساب می­شود. از لحاظ فرهنگ، تحصیلات، شغل، هزینه­های زندگی و ... هم ترکیه بسیار نزدیک به کشور ما است. به همین دلیل ترکیه مقصد محبوب بسیاری از افراد برای سفر و مهاجرت شده است. بسیاری از افراد برای مسافرت و استراحت آب‌وهوای اروپایی این کشور را انتخاب می­کنند، بسیاری هم برای مهم­ترین انتخاب خود یعنی مهاجرت به این کشور سفر می­کنند.

در چندین سال اخیر که بیشتر جمعیت ایران تصمیم به مهاجرت گرفته­اند، ترکیه یکی از مهاجرپذیرترین کشورها شده است که برای هر فردی با شرایط مختلف مناسب است. در ادامه این مقاله به انواع روش­های مهاجرت به ترکیه و مزایای آن­ها می­پردازیم، پس با ما همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه

جمعیت مهاجر ترکیه در حال حاضر بیش از 4 میلیون نفر است که از کشورها و به روش­های مختلفی به ین کشور مهاجرت کرده­اند. بسیاری از این مهاجران از کشور سوریه هستند که به دنبال وضعیت نا بسامان کشور خود اقدام به مهاجرت به این کشور کرده­اند. بسیاری را قشر دانشجو تشکیل می­دهند. این کشور به­خاطر داشتن دانشگاه­هایی باکیفیت تدریس بالا و سطح بالای علمی برای بسیاری از دانشجوها به مقصد محبوب تشکیل شده است. همچنین شرایط زندگی شبیه به اروپا ولی با هزینه زندگی بسیار پایین‌تر توجه خیلی از مهاجران را جلب کرده است.

علاوه بر این موضوع دولت ترکیه در پذیرش مهاجرین شرایط سختی را ایجاد نکرده که این موضوع به‌تنهایی یک مزیت نسبت به کشورهای همسایه محسوب می­شود. همچنین نرخ بیکاری در این کشور در حدود 14 درصد است؛ بنابراین ویژگی­هایی که تا اینجا بیان کردیم مهاجرت به ترکیه از روش­های مختلفی امکان­پذیر است. پس بهتر است تا انواع روش­های مهاجرت به ترکیه را بررسی کنیم.

انواع روش­های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق روش­های: مهاجرت به ترکیه با خرید ملک ، سرمایه­گذاری، تحصیلی، کار، ازدواج، پناهندگی و ... امکان­پذیر است که هریک شرایط و مزایای خود را برای فرد به همراه دارند. ما در اینجا قصد داریم تا شرایط و ویژگی­های هر روش مهاجرتی را بازگو کنیم تا راحت­تر بتوانید در این زمینه تصمیم­گیری کنید و بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کنید.

مهاجرت تحصیلی

بیشتر افرادی که در جامعه تصمیم بله مهاجرت می­گیرند قشر جوان جامعه بین سنین 18 تا 30 سال هستند. از جایی که افراد با سن پایین امکان داشتن تخصص در بیشتر مواقع را ندارند و از سابقه کاری خوب و سرمایه زیاد هم برخوردار نیستند، بهترین روش مهاجرت برای این افراد مهاجرت تحصیلی است. مهاجرت از طریق تحصیل حتی در سنین پایین­تر قبل از دانشگاه هم امکان­پذیر است. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه­های ترکیه باید یک سری از شرایط ابتدایی را داشته باشید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه

· مدرک تحصیلی معتبر از مدارس ایران

· نمره زبان انگلیسی ترجیحاً تافل

· لیست سوابق تحصیلی

· فرم درخواست پذیرش از دانشگاه­های ترکیه

· تمکن مالی برای نشان‌دادن توانایی پرداخت هزینه­های زندگی در ترکیه در زمان تحصیل

· نمره قبولی در آزمون­های ورودی به دانشگاه مانند آزمون SAT

· …

شرایط بالا برای ابتدایی­ترین شرایط ورود به دانشگاه­های ترکیه است. برای تحصیل در مقاطع بالاتر باید مدارک تکمیل­تری داشته­باشید اکثر دانشگاه­های ترکیه مورد تأیید وزارت علوم ایران هستند همچنین رتبه­ای عالی در بین دانشگاه­های جهان دارند. پس اگر قصد ادامه تحصیل دارید ترکیه مقصد مناسبی است.

مهاجرت از طریق سرمایه­گذاری

سرمایه­گذاری در اکثر کشورهای جهان جزو بهترین روش­های مهاجرت محسوب می­شود. در ترکیه هم سرمایه­گذاری بهترین روش مهاجرتی است. یکی از بهترین روش­های سرمایه­گذاری در ترکیه، خرید ملک است. اما برای این نوع مهاجرت روش­های دیگری نیز وجود دارد.

انواع روش­های مهاجرت از طریق سرمایه­گذاری

· مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ترکیه : این روش به این دلیل که کارآفرینی برای جمعیت ترکیه را به دنبال دارد برای دولت این کشور محبوب است.

· سرمایه­گذاری از طریق حساب بانکی: برای این روش باید یک حساب بانکی معتبر در بانک­های ترکیه با حداقل سرمایه 500000 دلار آمریکایی داشته باشید. یکی از شرایط مهم این روش این است که تا سه سال دارایی این حساب ثابت باشد.

· سرمایه­گذاری از طریق خرید سهام

· سرمایه­گذاری از طریق اوراق قرضه

· سرمایه­گذاری از طریق خرید ملک: برای این روش باید ملکی به ارزش حداقل 250000 دلار در این کشور خریداری کنید و تا سه سال حق فروش ملک را ندارید.

اگر از سرمایه کافی برخوردار هستید این روش مهاجرتی راحت­ترین روش برای شماست.

مهاجرت از طریق ازدواج

برای مهاجرت از طریق ازدواج باید با فردی که متولد ترکیه باشد یا حق شهروندی این کشور را دارد ازدواج کنید اما این تنها شرط برای مهاجرت از طریق ازدواج نیست.

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج

· فرد توانایی تأمین هزینه­های زندگی را داشته باشد.

· فرد همسر دیگری نداشته باشد.

· زوجین در یک خانواده باهم زندگی کنند.

· ...

در این روش مهاجرتی اقامتی 3 تا 5 به شخص داده می‌شود، اگر بعدازاین مدت ازدواج ثبات داشته باشد اقامت فرد تمدید می­شود. همچنین اگر ازدواج فقط برای دریافت اقامت از دولت این کشور باشد یک نوع جرم محسوب می­شود و پیگرد قانونی دارد.

ازدواج از طریق کار

این روش برای افرادی مناسب است که تخصص و سابقه کاری کافی برای کار در کشور دیگری را دارند و مهم­ترین مزیت­های این روش این است که از ابتدای مهاجرت به کشور درآمد کافی و مناسبی را دارید. برای این روش هم مانند روش­های قبلی یک سری شرایط ابتدایی هست که فرد متقاضی مهاجرت حتماً باید داشته باشد.

شرایط ابتدایی مهاجرت از طریق کار

· دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما

· تسلط به زبان ترکی

· ارائه مدارک سابقه شغلی

· اثبات یکسان بودن رشته تحصیلی و حوزه کاری

مهاجرت از طریق پناهندگی

این روش بدترین روش برای مهاجرت به هر کشوری است که امکان دارد زندگی آینده و حتی امنیت فرد در این روش به خطر بیفتد. روش پناهندگی برای افرادی است که به هر دلیلی مانند: مذهب متفاوت، شرایط زندگی متفاوت از بقیه، نژاد و ... امکان زندگی در کشور خود را ندارد. در این روش فرد دیگر اجازه برگشت به کشور خود را ندارد و در ابتدای مهاجرت به کشور مقصد باید شرایط سختی را تا مدت­ها تحمل کند به همین دلیل روش تاحدامکان به هیچ شخصی پیشنهاد نمی­شود.

مهاجرت به ترکیه با موسسه تیدی پارس

روش­های بالا پرطرف‌دارترین روش­های مهاجرت به ترکیه با شرایط مربوط به هریک هستند که برای انتخاب بهترین روش باید با افراد متخصص در این زمینه حتماً مشورت کنید. هلدینگ مهاجرتی تیدی پارس با بیش از یک دهه تجربه در زمینه اخذ اقامت اروپا ، کانادا، ترکیه و غیره و با استفاده از دانش وکلای پایه یک، مشاوران برتر و همکاری با بزرگ‌ترین مشاور املاک‌ها در کشور ترکیه می‌تواند در مسیر اخذ اقامت شما را همراهی کند و در مسیر پر فراز و نشیب اخذ اقامت در کنار شما باشد. برای اخذ اقامت ترکیه به سایت tdpars.com بروید و با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین