رسوخ نوآوری در صنعت فولاد
سومین جلسه کمیته روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد در سال 1400، با حضور «رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت»، مدیران روابط عمومی شرکتهای بزرگ معدنی و فولادی و اعضای هیاتمدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امروز یک شنبه 26 دی ماه در سالن جلسات انجمن فولاد ایران برگزار شد.
این نشست هماندیشی به منظور همفکری و تبادل نظر در جهت همافزایی در زنجیره آهن و فولاد در حوزه روابط عمومی و در راستای هماهنگی بیشتر برای برگزاری موثر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران تشکیل شد.
شایان ذکر است سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از 19 تا 21 بهمن ماه سالجاری در هتل المپیک تهران برگزار میشود و شرکتهای بزرگ معدنی، فولادی و تأمینکنندگان مطرح زنجیره فولاد در آن مشارکت دارند.
نتایج «نهضت بومیسازی»؛ از کاهش ارزبری صنعت فولاد تا جلوگیری از تعطیلی خطوط کارخانجات
صمتدر ابتدای این نشست هماندیشی، نادر سلیمانی عضو هیاتمدیره انجمن فولاد ضمن خیر مقدم به مدیران روابط عمومی حاضر در این جلسه به تأثیرگذاری این رویداد تخصصی اشاره کرد و گفت: ارزبری 350 دلاری صنعت فولاد در دهه 60 در حال حاضر به 80 دلار رسیده است که نتیجه نگاه ملی و فراگیر در حوزه بومیسازی و توسعه تکنولوژی است.
عضو هیاتمدیره انجمن فولاد در ادامه خاطرنشان کرد: تولید یک میلیون تنی فولاد در اول انقلاب هم اکنون به بیش از 30 میلیون رسیده و لذا فولاد و صنایع معدنی جزو افتخارات صنعتی شدن کشور است و مدیران معدنی و فولادی در طول دهههای اخیر نشان دادهاند که فرای جریانات سیاسی به توسعه و صنعتی شدن کشور فکر میکنند.
وی در ادامه با بیان اینکه حرکت هر واحد معدنی و فولادی در نهضت بومیسازی برجسته بوده، اظهار داشت: جشنواره ملی فولاد با کمک شرکتهای معدنی و فولادی و حمایت وزارت صمت و سایر نهادهای حاکمیتی به عملیاتی کردن «نهضت بومیسازی» پرداخت و موفق شد در طول تحریمهای فزاینده ترامپ جلوی تعطیل شدن خطوط کارخانجات معدنی و فولادی را بگیرد و همزمان دانش فنی و تکنولوژیکی روز دنیا را نیز دنبال کند. وی افزود: هم اکنون نیز نباید چالشهایی همانند برق و گاز جلوی توسعه این صنایع را سد کند.
به گفته این مدیر فولادی، نهضت بومیسازی که از اولین جشنواره ملی فولاد در سال 1397 قوت گرفت، موفق شد طی سه سال اخیر ارزبری 120 دلاری فولاد را به 80 دلار برساند و این موفقیت با همکاری و جدیت شرکتهای معدنی و فولادی و جلب همکاری قطعهسازان و شرکتهای دانشبنیان و حمایت از تأمینکنندگان داخلی محقق شده است.
مدیر روابط عمومی وزارت صمت: لزوم رسوخ نوآوری در صنعت فولاد
حسین زاده قشمی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت «صمت» با حضور در این جلسه به صورت متمرکز درباره جشنواره ملی فولاد صحبت کرد و گفت: جشنواره ملی فولاد با توجه به سابقه درخشان آن، فرصتی بینظیر برای انعکاس اخبار مثبت از صنعت فولاد است. وی اضافه کرد: در جشنواره فولاد، چند اکوسیستم میتواند فعال شود و این رویداد فرصتی برای تبیین و شکلگیری اکوسیستم فناوری در زنجیره فولاد است. به گفته مدیر روابط عمومی وزارت صمت، اکوسیستم فناوری و نوآوری در زنجیره آهن و فولاد که براساس زنجیره ارزش فولاد طراحی شده است از نکته قوت این جشنواره ملی است.
وی خاطرنشان کرد: ایران قوی با صنعت فولاد گره خورده و توسعه صنعت فولاد جزو افتخارات انقلاب اسلامی است و لذا باید کنشگرهای اجتماعی و اقتصادی را با مزیتهای این صنعت برای کشور بهتر آشنا کنیم تا به لایههای تأثیرگذار اجتماعی دست پیدا کنیم.
وی همچنین به ارائه راهکارهایی برای اجرای این استراتژی پرداخت و تداوم جلسات کمیته روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد برای تحقق این اهداف را خواستار شد.
احرامیان: با بومیسازی از تحریم عبور میکنیم
در ادامه بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تأکید بر اهمیت کار روابط عمومیها در صنعت آهن و فولاد به موضوع جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره ملی فولاد در دوره تحریمهای دوره ترامپ به کمک فولاد رسید و موفق شد با دستاورهایی که داشت، فولاد و صنایع معدنی کشور را در اوج نگه دارد به گونهای که این صنعت نه تنها به زمین نخورد بلکه موفق به صادرات، ارزآوری و افزایش تولید شد اما متاسفانه هم اکنون هجمههای زیادی که ناشی از نفوذ صنعتستیزی ارزیابی میشود، در حوزههای مختلف علیه این صنعت رخ میدهد و مشکل آب، برق، گاز و غیره را منتسب به این صنعت میکنند در حالی که صنعت فولاد ایران هماکنون یک صنعت جهانی و افتخار کشور است.
مدیران روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد: جشنواره ملی فولاد کاربردیترین رویداد تخصصی کشور است
در این نشست هماندیشی، مباحثی در خصوص هماهنگی هر چه بهتر برای برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد مطرح شد و با مشارکت و همفکری مدیران روابط عمومی شرکتهای معدنی و فولادی ادامه یافت.
محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان به برنامههای موثر فولاد مبارکه در حوزه شناسایی تأمینکنندگان و سایر اقدامات در حوزه توسعه بومیسازی، نوآوری و فناوری و تحول دیجیتال اشاره کرد.
حسن طالبی مدیر روابط عمومی معدنی و صنعتی چادرملو نیز با بیان اینکه جشنواره ماحصل زیادی برای شرکتهای معدنی و فولادی داشته، اظهار داشت: شرکت چادرملو در دور قبلی جشنواره ملی، موفق به شناسایی 250 تولیدکننده داخلی و 19 میلیون صرفهجویی ارزی شد.
شهرام بقراط مدیر روابط عمومی فولاد خراسان و امیررضا سرقینی مدیر روابط عمومی هلدینگ کاوه پارس به لزوم حمایت حداکثری وزارت صمت از این رویداد پرداختند و تأکید کردند که صنایع فولاد به لایههای اجتماعی اتصال پیدا کرده است و نیازمند هماهنگی بیشتر در حوزه روابط عمومی ها هستیم.
احمد جهانگیرپور مدیر روابط عمومی هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر هم بر رسالت وزارت صمت در ساماندهی یک فضای تخصصی برای نمایشگاه حوزه فولاد تأکید کرد.
رضا صفریان مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان، اکبر یاوری مدیر روابط عمومی گروه ملی فولاد ایران، سعید خفاجه قاسم آبادی مدیر روابط عمومی مجتمع اپال پارسیان سنگان و رامین خطیبی از مدیران روابط عمومی فولاد آلیاژی ایران نیز به راهکارهای اثربخشی جشنواره ملی فولاد پرداختند و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.
اسداله اسدی از مدیران روابط عمومی ذوبآهن اصفهان نیز به نقش این شرکت در حوزه بومیسازی و تولید ریل ملی اشاره کرد. در انتهای این نشست، علی یزدانی از مدیران روابط عمومی وزارت صمت نیز همکاری و حمایت این وزارتخانه برای برگزاری هرچه بهتر و موثرتر جشنوار ملی فولاد و آمادگی وزارت صمت برای میزبانی جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را اعلام کرد.