سه‌شنبه 22 خرداد 1403 - 11 Jun 2024
کد خبر: 110028
تاریخ انتشار: 1403/02/23 06:37

لوله خرطومی برق چیست؟ (مزایا و کاربردهای لوله خرطومی برق)

یکی از انواع محصولاتی که می‌تواند برای انتقال سیم و کابل‌های برق به صورت ایمن مورد استفاده قرار گیرد، لوله خرطومی است. این لوله‌ها معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و انعطاف پذیری بالایی در هنگام اجرا در یک محیط دارند.
لوله خرطومی برق چیست؟ (مزایا و کاربردهای لوله خرطومی برق)

قابلیت تغییر شکل و انعطاف پذیری مناسب این لوله‌ها باعث شده تا بتوان آن‌ها را برای اجرا در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار داد و یک بستر امن را برای انتقال برق در مکان‌های حساس ایجاد کرد. برای آشنایی بیشتر با این لوله‌های خرطومی و کاربرد و مزایای آن در صنعت برق رسانی، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لوله خرطومی برق چیست؟

لوله برق یکی از انواع تجهیزات مناسب برای انتقال کابل و سیم‌های برق در محیط‌های متفاوت است. اگرچه هنوز هم در بسیاری از ساختمان‌ها و محیط‌های مختلف، کابل‌ها و سیم‌ها بدون پوشش محافظ به یک محیط منتقل می‌شوند؛ اما با توجه به حساسیت سیم‌ها در برابر فشار و ضربه، بهتر است که یک پوشش مناسب برای انتقال سیم در محیط‌های مختلف وجود داشته باشد. این پوشش مناسب می‌تواند از جنس پلاستیک باشد، اما مقاومت بالایی را از آن خود کند.

لوله خرطومی برق یکی از انواع لوله‌های برق است که به دلیل مشابهت با خرطوم، با این نام شناخته می‌شود. این لوله از جنس PVC است و توانسته مقاومت بالایی را از آن خود کند. با وجود مقاومت بالا، این لوله‌های خرطومی دارای انعطاف پذیری بسیار خوبی نیز هستند. به همین خاطر می‌توان در گوشه‌های دیوار و مکان‌های مختلف نیز از این لوله‌های انعطاف پذیر، مقاوم و ... استفاده کرد.

لوله خرطومی برق چیست؟

کاربرد لوله خرطومی برق

لوله‌های خرطومی برق به دلیل انعطاف پذیری بالا و استحکام خوبی که در اختیار قرار می‌دهند، می‌توانند در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. در واقع در هر محیطی که نیاز به انتقال کابل برق است، اما امکان وارد آمدن فشار و ضربه به کابل وجود دارد؛ می‌توان از لوله‌های خرطومی استفاده کرد. در این صورت دیگر فشاری به کابل و سیم‌های برق وارد نمی‌شود. در ادامه به برخی از کاربردهای لوله برق خرطومی اشاره می‌کنیم.

  • سیستم برق کشی: از لوله‌های برق خرطومی توان برای برق کشی پروژه‌های مختلف مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و تفریحی استفاده کرد. این لوله‌ها انتقال سیم و کابل‌های حاوی برق را ساده‌تر می‌کنند.

  • سیستم گرمایشی و سرمایشی: لوله خرطومی برق می‌تواند برای راه اندازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار گیرند و عملکرد این سیستم‌ها را بهبود ببخشند.

  • قابلیت اجرا در سقف‌های کاذب: لوله خرطومی برق می‌تواند در سقف کاذب اجرا شود و عملکرد خوبی داشته باشد.

  • سیم کشی تابلوهای برق: با توجه به اینکه سیم کشی در تابلوهای برق اهمیت زیادی دارد، بسیار مهم است که از لوله خرطومی برق برای محافظت از این سیم‌ها استفاده کرد.

به غیر از کاربردهای ذکر شده، می‌توان از این لوله با ابعاد و اندازه‌های مختلف در صنایع متفاوت دیگری نیز استفاده کرد. در صورت نیاز به خرید و مشاهده انواع لوله خرطومی برق، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید و محصولات موجود در سایت گروه صنعتی رفیع را مشاهده نمایید.

rafiepipe.com/products/لوله-خرطومی/

کاربرد لوله خرطومی برق

مزایای لوله برق خرطومی چیست؟

استفاده از لوله خرطومی برق می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. به ویژه اینکه این لوله‌ها حتی به واسطه داشتن انعطاف پذیری بالا، می‌توانند استحکام قابل قبولی را از خود نشان دهند. از جمله مزیت‌های استفاده از این لوله‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف پذیری بالا و قابل استفاده در هر محیطی

یکی از مزایای لوله‌های برق خرطومی، انعطاف پذیری بالای آن‌ها است. از این رو این لوله‌ها به راحتی در پیچ و خم‌های دیوار و بدون ترک خوردگی و شکستگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو در سیستم برق کشی منازل، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و صنعتی می‌توان از این لوله‌های برق استفاده کرد.

  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی

بعضی از انواع لوله‌های خرطومی برق دارای پوشش نسوز هستند. این لوله‌ها می‌توانند خطر آتش سوزی را در مجاورت کابل‌های برق به حداقل برسانند و باعث افزایش ایمنی انتقال سیم‌های برق شوند.

  • وزن سبک در کنار مقاومت بالا

لوله‌های خرطومی برق وزن بسیار سبکی دارند و اجرای آن‌ها، باعث ایجاد بار اضافی در ساختمان‌ها نمی‌شود. از این رو می‌توان از این لوله‌ها برای محافظت از سیم‌های برق استفاده کرد.

  • مقرون به صرفه از نظر اقتصادی

لوله خرطومی برق می‌تواند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشد. با توجه به جنس پلاستیکی این لوله‌ها، هزینه تولید آن‌ها پایین است. به همین خاطر با وجود داشتن ساختار مقاوم و باکیفیت، هیچ آسیبی را به سیم‌های برق وارد نمی‌کنند.

خرید انواع لوله خرطومی برق از گروه صنعتی رفیع

با توجه به اینکه استفاده از لوله خرطومی برق در محیط‌های مختلف مزایای زیادی را به همراه دارد، گروه صنعتی رفیع امکان خرید این لوله‌ها را با تنوع بسیار زیادی فراهم کرده است. می‌توانید بسته به نیاز هر یک از سایزهای این لوله‌ها را سفارش داده و با انعطاف پذیری بالا، وزن سبک و کیفیت حداکثری از این لوله‌ها استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39bywx