پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 107528
تاریخ انتشار: 1403/01/14 07:47

چند مدل دستگاه سی ان سی داریم ؟

دستگاه سی ان سی یکی از ابزارهای مهم برای انجام فرایند هایی مانند حکاکی ، برش کاری ، تراشکاری سی ان سی و ... می‌باشد . این دستگاه برای کنترل خودکار کار های مختلف به صورت عددی کار می‌کند و می‌تواند توسط کامپیوتر فرایند های مختلف را اجرا کند و یک سیستم کنترلی می‌باشد که طبق اعداد و کد های مشخص وارد شده به دستگاه وظیفه خود را انجام می‌دهد، خودکار بودن این دستگاه باعث افزایش سرعت و دقت کار در آن شده و در مقایسه با سایر دستگاه‌ ها در اولویت قرار می‌گیرد .
چند مدل دستگاه سی ان سی داریم ؟

چند مدل دستگاه سی ان سی داریم ؟

دستگاه سی ان سی یکی از ابزارهای مهم برای انجام فرایند هایی مانند حکاکی ، برش کاری ، تراشکاری سی ان سی و ... می‌باشد . این دستگاه برای کنترل خودکار کار های مختلف به صورت عددی کار می‌کند و می‌تواند توسط کامپیوتر فرایند های مختلف را اجرا کند و یک سیستم کنترلی می‌باشد که طبق اعداد و کد های مشخص وارد شده به دستگاه وظیفه خود را انجام می‌دهد، خودکار بودن این دستگاه باعث افزایش سرعت و دقت کار در آن شده و در مقایسه با سایر دستگاه‌ ها در اولویت قرار می‌گیرد .

با استفاده از دستگاه سی ‌ان‌ سی می‌توان به محورهای مختلف دستور داد حرکات تعیین شده در جهت‌ های گوناگون را بر روی قطعه کار انجام دهند. دستگاه سی‌ ان‌ سی را می‌توان به رباتی تشبیه کرد که دستورات را دریافت کرده و پس از پردازش آنها را اجرا می‌کند. دستگاه سی ان سی محدودیت‌ های دستگاه ‌هایی که با دست کنترل می‌شود را ندارد و شباهت زیادی به مجموعه اجزای منظم کامپیوتری دارد اما با تمام اشکال کامپیوتری متفاوت است.


 

مزایای دستگاه سی‌ ان ‌سی !

۱ . عملکرد اتومات و خودکار

۲ . می‌تواند صدها هزار محصول را مطابق با طرح برنامه ‌ریزی شده تولید کند و هر محصول تولیدی دقیقاً یکسان خواهد داشت .

۳ . دستگاه سی ان سی ۹۹ درصد دقیق است و می‌تواند ۴ برابر سریع‌تر از ماشین تراش دستی محصولات را تولید کند .

۴ . با استفاده از این دستگاه ، محصولاتی که توسط ماشین‌ های دستی ساخته نمی‌شوند امکان‌پذیر می‌باشد .

۵ . سرعت بالای ماشین کاری قطعات

۶ . کاهش خطای انسانی

۷ . کاهش زمان اندازه ‌گیری و کنترل قطعات تولیدی

۸ . امکان ماشین کاری قطعات پیچیده

۹ . کاهش زمان تولید

۱۰ . نظارت کمتر اپراتور حین انجام کار

۱۱ . امکان طراحی قطعه کار و برنامه ماشین کاری توسط کامپیوتر

۱۲ . امکان هدایت و کنترل از راه دور ماشین آلات

۱۳ . نظارت و کنترل راحت اپراتور

۱۴ .عیب یابی راحت دستگاه

۱۵ . انعطاف پذیری بالا در تعویض یا ارتقای تولید

۱۶ . امکان فعالیت به صورت ۲۴ ساعته

۱۷ . امکان انجام برش و حکاکی در طرح ‌های ظریف و پیچیده ‌.

انواع دستگاه سی ‌ان ‌سی !

دستگاه‌های سی ‌ان ‌سی امروزه بسیار متنوع و متفاوت می‌باشند که هر کدام کاربرد خاص و متفاوت خود را دارند . از نظر نوع عملکرد ، ابعاد و اندازه می‌توان آنها را به انواع مختلفی دسته بندی کرد .

۱ . دستگاه سی ان سی تراش : دستگاه های تراش از پر کاربرد ترین ماشین های صنعتی میباشند. در این دستگاه قطعه با سرعت بالایی میچرخد و با قرارگیری ابزار تراش کاری روی آن عمل براده برداری با دقت و سرعت بالایی انجام می‌گیرد. دستگاه تراش به طور معمول در دو جهت و محور x و z در حال حرکت است ، که مدل‌های مختلفی مانند تراش بورینگ ، تراش سنگین و تراش مولتی اسپیندل دارند.

۲ . دستگاه فرز سی ان سی : ممکن است نحوه کارکرد دستگاه‌های فرز و تراش را مانند هم بدانید اما باید گفته شود که این دو دستگاه تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند . هنگام تراش قطعه در حال حرکت کردن و گردش است و ابزار دستگاه کاملا ثابت است در حالی که در فرز ، ابزار متحرک و در حال گردش است . فرز کاری در واقع از اصلی ترین کاربردهای دستگاه سی ان سی میباشد .

۳ . دستگاه سی ان سی لیزر : برش لیزر با کمک دستگاه سی ان سی بدون تماس و مبتنی بر حرارت می‌باشد و برای سطوح فلزی و غیر فلزی قابل استفاده است . از مزایای این دستگاه این است که می‌توان سطوح مختلفی مانند : سرامیک ، چوب ، پلاستیک ، شیشه و فلز را برش داد . دقت برش در این وسیله بسیار بالاست به همین دلیل در صنایعی که نیاز به برش دقیق قطعات وجود دارد از روش برش لیزر استفاده می‌کنند .

۴ . دستگاه واترجت سی ‌ان ‌سی : این دستگاه برای برش سطوح مختلف از آب استفاده می‌کند. برای برش سطوح گرانیتی و فلزی می‌توانید از دستگاه واترجت استفاده کنید . یکی از مشکلاتی که در برش فلزات با لیزر وجود دارد این است که برخی فلزات در برابر حرارت بالا تغییر شکل میدهند و در این موارد بهترین راه استفاده از دستگاه واترجت است . هر چقدر قطر نازل در روش واترجت کمتر باشد فشار آب بیشتر خواهد بود و در نتیجه دقت برش افزایش می‌یابد. در صنایعی مانند هوا فضا ، چوب ، شیشه و خودرو سازی از دستگاه واترجت استفاده می‌شود.



 

چه دستگاهی باید انتخاب کنیم ؟

دستگاهی که انتخاب می‌کنید باید دارای ویژگی‌های زیر باشد که شما را به هدف تان برساند .

۱ . مکانیزم ‌های دستگاه : منظور از مکانیزم دستگاه یعنی دستگاهی که تهیه می‌کنید سیستم انتقال نیرو و سیستم حرکتی آن چگونه است. برای مثال سیستم انتقال نیروی بال اسکرو و سیستم حرکتی ریل و واگن را دارد یا سیستم انتقال نیرو تسمه تایمینگ و سیستم حرکتی چرخ و بلبرینگ. قبل از انتخاب دستگاه باید در مورد سیستم انتقال نیروی دستگاه تحقیق کنید و انتخاب کنید که دستگاه شما چه نوع مکانیزمی را داشته باشد.

۲ . کنترلر : یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه سی ‌ان ‌سی کنترلر می‌باشد. مغز دستگاه سی‌ ان‌ سی کنترل آن است که وظیفه پردازش حرکت‌ های دستگاه را به عهده دارد. کنترلر باید رابطه گرافیکی خوبی داشته باشد و قابلیت نرم ‌افزاری و کاربردی را دارا باشد .

۳ . جنس بدنه : بدنه دستگاه باید مقاومت دستگاه را تضمین کند ، زیرا دستگاه هنگام کار کردن نباید جابجا شود و یا تکانی داشته باشد. همچنین باید وزن آن سنگین باشد تا از لرزش‌ های احتمالی جلوگیری شود.

۴ . قدرت موتور: قدرت اسپیندل که با وات تعیین می‌شود برای تولید گشتاور بر سر فلز یا مته شما اهمیت دارد . این گشتاور برای بار برداری راحت تر و کم فشار تر بر روی فلز یا مته ‌ها ضروری می‌باشد ، بنابراین باید در نظر بگیرید جنسی که می‌خواهید بار برداری کنید چه چیزی میباشد .

بهترین شرکت خدمات برش سی ‌ان‌ سی !

برای خدمات برش باید از افرادی استفاده کرد که مهارت بالایی در این کار دارند تا باعث رونق کارتان شوند . یکی از خدمات تخصصی گروه پرشیا لیزر خدمات برش سی ‌ان ‌سی می‌باشد. گروه پرشیا لیزر با استفاده از انواع دستگاه ‌ها و روش‌ های مختلف مانند لیزر ، واترجت و ... این خدمات را به بهترین شکل ارائه می‌کنند، بنابراین پیشنهاد ما این است که در اولین فرصت از خدمات این شرکت استفاده کنید تا تجربه متفاوتی داشته باشید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39bpeo