پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 13 Jun 2024
کد خبر: 110004
تاریخ انتشار: 1403/02/23 05:44
رئیسجمهوری در بازدید از سیوپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب:

در تولید کاغذ تحریر، خودکفا شده ایم

رئیس‌جمهوری در بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، یکی از محورهای سیاست‌های فرهنگی دولت در زمینه انتشار و توزیع کتاب را تامین کاغذ عنوان و اظهار کرد: امروز با رسیدن ظرفیت توزیع کاغذ از ۵ به ۸۰ هزار تن در سال می‌توانیم اعلام کنیم که در تولید این محصول، خودکفا و مستقل شده‌ایم. البته این خودکفایی می‌توانست در سال‌های گذشته حاصل شود، اما بالاخره با تلاش دولت مردمی، حاصل شده است،بنابراین برای گام‌های بعدی، برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.
در تولید کاغذ تحریر، خودکفا شده ایم

رئیسجمهوری بااشاره به حضور خود در غرفه مشترک دانشجویان فلسطینی در ایران، نویسندگان و اهالی فرهنگ را به توجه بیشتر به مسائل فراملی بهویژه موضوع فلسطین و غزه فراخواند و گفت: غزه به تابلویی تبدیل شده است که یک وجه آن، صفحه روشن شرافت و دلدادگی به خداست و صفحه تاریک آن نیز، نمایش اوج رذالت و نسلکشی رژیم صهیونیستی و حامیان آن که لازم است این دو صفحه با ابزارهای فرهنگی و هنری بهنمایش درآیند.

بهگزارش ایرنا، آیتالله سید ابراهیم رئیسی، شنبه ۲۲ اردیبهشت در جریان بازدید از تعدادی از غرفهها و برخی بخشهای سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، حمایت از نویسندگان، ناشران و کتابخوانان را زنجیرهای توصیف کرد که باید همه حلقههای آن بهخوبی موردتوجه و حمایت قرار گیرد و تصریح کرد: دولت مردمی تلاش کرده است در راستای تسهیل دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به کتاب، سیاست احداث کتابخانه و توزیع کتاب را براساس سند آمایش سرزمین پیش ببرد و بر همین اساس در سفر استانی دولت به کردستان در دیداری که با اهالی فرهنگ داشتم، از اقدامات دولت در این زمینه ابراز رضایت میکردند.

رئیسجمهوری افزود: دولت مردمی در همین راستا حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب به استانهای مختلف ارسال کرد تا کسانی که به هر دلیل امکان حضور و دسترسی به نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران را ندارند، بتوانند از این کتابها استفاده کنند.

رئیسجمهوری بااشاره به سیاستهای حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان، ناشران و اهالی کتاب، گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی بزرگ و زمینهای برای برقراری ارتباط مفید و موثر بین نویسندگان، ناشران و کتابخوانان و بستری برای تبادل افکار است. به برکت انقلاب اسلامی، عرصه نشر و توزیع کتاب بهخوبی مورد توجه قرار گرفته است و در حالی که پیش از انقلاب نمایشگاه کتاب تهران به ایجاد فضایی در قالب 2 چادر در کنار دانشگاه تهران خلاصه میشد، امروز با حمایتها و تشویقهایی که بانی اصلی آن رهبر معظم انقلاب است، نمایشگاهی به این وسعت و کیفیت برای کتاب برگزار میشود که شوق و علاقه همگان را برای کتابخوانی ارتقا میبخشد.

وی در ادامه بااشاره به در دسترس قرار گرفتن ابزارها و امکانات جدید ارتباطی و اطلاعاتی و فراگیری فضای مجازی، خاطرنشان کرد: باوجود همه این تحولات، اما همچنان کتاب جایگاه خود بهعنوان بهترین امکان برای ثبت، نشر و انتقال دانش را حفظ کرده است و ابتدا باید خود کتاب تهیه شود تا بعد بهصورت مکتوب یا مجازی در اختیار علاقهمندان به کتاب قرار گیرد.

رئیسجمهوری در پایان بااشاره به حضور خود در غرفه مشترک دانشجویان فلسطینی در ایران، نویسندگان، هنرمندان و اهالی فرهنگ را به توجه بیشتر به مسائل فراملی به ویژه موضوع فلسطین و غزه فراخواند و گفت: در جریان حضور در این غرفه نیز توضیح دادم که امروز غزه به تابلویی تبدیل شده است که یک وجه آن، صفحه روشن شرافت، مقاومت و دلدادگی به خداست و صفحه تاریک آن نیز، نمایش اوج رذالت، جنایت و نسلکشی رژیم صهیونیستی و حامیان او و در رأس آنها امریکاییها است که این صفحه پرده از نفاق و چهره واقعی تمدن غربی برانداخته و لازم است این دو صفحه با ابزارهای فرهنگی و هنری از جمله کتاب و فیلم ثبت شوندو برای عصرها و نسلها بهنمایش درآیند.

آیتالله رئیسی در جریان حضور در سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از غرفههای انتشارات آریانا قلم، چاپ و نشر عروج، انقلاب اسلامی، دارالکتب السلامیه، سدید، بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی، کتابستان معرفت، بینالملل، کت آبان، نشر آموت، سایان، حماسه یاران، حوزه علمی قم و غرفه کمیته مشترک دانشجویان فلسطینی در ایران و غرفه کاغذ ایرانی بهعنوان متولی توزیع کاغذ داخلی میان ناشران بازدید کرد.

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39bjyx