-
سازمان مدیریت صنعتی خدمتی جدید ارائه می‌کند:

ارسال صورتحساب الکترونیکی برای مودیان

سازمان مدیریت صنعتی، اقدام به تعریف بسته خدمات مشاوره و آموزش برای «استقرار سامانه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی اختصاصی شرکت‌ها» کرده است.

استقرار سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی زمینه ارسال برخط به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی شد.

سامانه مودیان مالیاتی tp . tax . gov . ir سامانه ‌ ای است که از طریق ورود به سایت آن، مودیان مالیاتی مشمول، این امکان را داشته تا برای ثبت ‌ نام و ارسال صورتحساب الکترونیکی و اتصال پایانه ‌ های فروشگاهی خود به سامانه اقدام کنند. تمام صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی، ملزم به ثبت ‌ نام در این سامانه هستند.

این سامانه نقش مهمی در جلوگیری از فرارهای مالیاتی ایفا کرده و به دریافت بخش زیادی از مالیات ‌ های پنهان که در سال ‌ های گذشته پرداخت نمی ‌ شده، منجر خواهد شد

تعریف بسته ای خدماتی

سازمان مدیریت صنعتی، اقدام به تعریف بسته خدمات مشاوره و آموزش برای «استقرار سامانه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی اختصاصی شرکت ‌ ها» کرده است.

به ‌ گزارش ایدرونیوز، این بسته خدماتی به مدیران مالی، مدیران ارشد و اعضای هیات ‌ مدیره شرکت ‌ ها برای اخذ تصمیم به ‌ موقع و انتخاب مناسب ‌ ترین راهکار کمک می ‌ کند.

این بسته با هدف کمک به استقرار صحیح و سریع سامانه مذکور و تطبیق فرآیندهای صدور صورتحساب الکترونیکی مطابق الزامات و اسناد پورتال مالیاتی کشور طراحی شده است.

کل فرآیند از زمان آموزش و مشاوره تا استقرار کامل زیرساخت نرم ‌ افزاری جامع شامل زیرساخت ‌ ها، ابزارها و سامانه ‌ های کمکی مورد نیاز حداکثر ۱۰ روز خواهد بود.

این بسته خدماتی با ارائه سرفصل ‌ های دانشی-آموزشی با موضوع تشریح قوانین ذی ‌ ربط و تکالیف شرکت ‌ ها و مشاوره استقرار زیرساخت ‌ ها و سامانه ‌ های مورد نیاز برای صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال برخط به سامانه مودیان پاسخی به اضطراب و اضطرار شرکت ‌ ها در مقابل تکالیف قانونی جدید از شرکت ‌ های بورسی و فرابورسی و در آینده نزدیک تمامی اشخاص و شرکت ‌ های بزرگ، متوسط و کوچک است.

تمام شرکت ‌ های عضو بورس و فرابورس و به مرور تمامی اشخاص مکلف هستند با توجه به سیاست ‌ های کلان وزارت امور اقتصادی و دارایی و مصوبه مراجع قانونی ذی ‌ ربط و در راستای اجرای قانون پایانه ‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان، صورتحساب ‌ های خود را به صورت الکترونیکی صادر کرده و برخط به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

جلوگیری از فرارهای مالیاتی

سامانه مودیان و پایانه ‌ های فروشگاهی یکی از سامانه ‌ های جدیدی است که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده است.

این سامانه نقش مهمی در جلوگیری از فرارهای مالیاتی ایفا کرده و به دریافت بخش زیادی از مالیات ‌ های پنهان که در سال ‌ های گذشته پرداخت نمی ‌ شده، منجر خواهد شد. براساس قانون پایانه ‌ های فروشگاهی و سایت مودیان که در آبان سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید، تمام مودیان ملزم به ثبت ‌ نام در این سامانه و ارسال صورتحساب الکترونیک هستند.

همچنین، مودیانی که به صورت مستقیم با مصرف ‌ کننده در ارتباط هستند، باید نسبت به استفاده از پایانه ‌ های فروشگاهی اقدام کنند. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عدم استفاده از این پایانه ‌ ها به جریمه شدن مودیان منجر می ‌ شود. پس افراد مشمول باید در موعد مقرر ثبت ‌ نام سامانه مودیان را انجام داده و پایانه فروشگاهی مناسبی برای خود ایجاد کنند. منظور از پایانه ‌ های فروشگاهی هم رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی (پوز)، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر سیستم و دستگاه دیگری است که امکان اتصال به شبکه ‌ های پرداخت الکترونیکی رسمی کشور و سایت مودیان را داشته و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی برخوردار باشد.

به ‌ هر حال، بعد از ثبت ‌ نام در سامانه مذکور و ثبت پایانه فروشگاهی، برای هر مودی یک کارپوشه ایجاد می ‌ شود که تمام ارتباط این فرد و سازمان از این طریق خواهد بود. از این ‌ رو، مودی مالیاتی باید در بازه ‌ های زمانی مشخص ‌ شده نسبت به ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق این سامانه اقدام کنند.

سخن پایانی

مالیات، محاسبه و پرداخت آن همیشه یکی از دغدغه ‌ های افراد به ‌ ویژه تولیدکنندگان بوده است. این امر حاکی از جای خالی یک سامانه خدمات در حوزه مشاوره به مودیان بوده که از سوی سازمان مدیریت صنعتی از زیرمجموعه ‌ های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با تعریف بسته ‌ ای جدید در حال پیگیری است. به ‌ این ترتیب این سامانه خدماتی کمکی به صنعتگران بوده تا بتوانند امور مربوط به مالیاتی خود را با چالش کمتری انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*