-

راهنمای انتخاب و خرید غذاسازها

غذا سازها وسایلی هستند که به انسان در امر تهیه غذا و آماده کردن مواد اولیه غذایی کمک می کنند تا قبل از به بازار آمدن غذا سازها بخصوص عذاسازهای جندکاره افرادی که آشپزی می کردند مجبور بودند بسیاری از کارهای اولیه پخت مواد غذایی مانند پوست کندن، خلال کردن، خردکردن و مانند اینها را با دست انجا می دادند.این کار هم خسته کننده بود و هم وقت گیر و باعث می شد بسیاری از افراد آشپزی را کار سخت و خشک تلقی کنند و به غذاهای آماده روی بیاورند اما با آمدن و تولید غذاسازها آماده سازی بسیاری از مواد اولیه هم راحت تر شده است و هم نیازمند زمان بسیار کوتاه تری شده است.

راهنمای انتخاب و خرید غذاسازها

غذا سازها را به دو دسته می توانیم تقسیم کنیم

غذاسازهای دستی

غذاسازهای برقی

غذاسازهای دستی: دستگاه هایی هستند که با نیروی کار انسانی و یا حیوانی کار می کنند. و قطعات مواد غذایی را به قسمت های کوچک به اشکال مختلف که مورد نظرمان است تبدیل می کنند. مانند آسیاب قدیمی و کوچک خانگی و یا آسیاب های غیر خانگی و بزرگ که با چرخاندن سنگ بزرگ توسط حیوان کار می کردند و یا چرخ گوشت های قدیمی که با چرخاندن دسته آن توسط انسان گوشت را چرخ می کرد.

غذاسازهای برقی دستگاه هایی هستند که با نیروی الکتریسیته و برق کار می کنند و انواع مواد غذایی اولیه جهت پخت و پز را آماده می کنند ما این غذاسازها را می توانیم از راه های مختلفی تهیه کنیم و خریداری بنماییم مانند خرید به صورت سنتی و یا خرید اینترنتی غذا ساز چند کاره خانگی یا خرید اینترنتی تصفیه آب و یا خرید حضوری آن از مغازه های سطح شهر.

اما خود غذاسازهای برقی را می توانیم به دو دسته غذا ساز های تک کاره مثل خردکن، تستر و غذاسازهای چند کاره مانند غذا سازهایی که میتوانند چند کار را با تعویض قطعات مانند تیغه و یا ظرف آن انجام بدهند. غذاسازها کارهای مختلفی انجام می دهند که به چند مورد اشاره می کنیم.

تصفیه

خرد کردن موا غذایی اولیه سفت و خشک مانند خرد کردن و آسیاب کردن دانه های سفت قهوه و تبدیل آن به ذرات ریز و کوچک.

تهیه انواع قهوه واسپرسو سازها

خلال کردن مواد غذایی برای استفاده در پخت غذا مانند خلال کردن بادام و سیب زمینی.

ورقه کردن انواع میوه ها برای خشک کردن و یا ورق ایی کردن سیب زمینی برای چیپس.

درست کردن سس مایونز، سس کچاب و انواع سس ها

آماده کردن خمیر برای پخت انواع شرینی، کیک، نان و غیره.

گرفتن آب میوه و آبمرکبات گیری

مکعبی کردن انواع مواد غذایی خام برای استفاده در غذا، ترشی و یا مرباجات

آرد کردن و پودر کردن دانه های سفت و سخت گندم و برنج

برندهای جهانی و معتبر تولید کننده دستگاه های غذاساز:

شرکت تولید کننده کالاهای خانگی و الکترونیکی بوش:

شرکت بزرگ و معتبر آلمانی بوش در سال 1886کار خود را برای تولید انواع وسایل برقی آغاز کرد و امروز یکی از برندهای مشهور و بزرگ جهانی است که در بازار ایران جایگاه بالایی دارد و طرفداران زیاد هستند.

چند مدل غذا ساز از برند بوش

غذاساز بوش مدل MC812W620

غذاساز بوش مدل MC812S844

غذاساز «بوش» مدل MCM3201B

غذاساز فلر

فلر هم مانند برند بوش یک برند آلمانی است که همانند شرکت هموطن خود یک برند معروف جهانی است و می توان محصولات آن را در بازار اکثر کشورهای جهان و از جمله ایران یافت.

غذاساز فلر مدل FP22

غذاساز فلر مدل FPB 75

اسپرسوساز

شرکت تولید کننده لوازم خانگی فیلیپس

شرکت فیلیپس یک شرکت بزرگ و معتبر تولیدکننده انواع لوازم و وسایل برقی و الکترونیکی . لوازم برقی آشپزخانه و از جمله انواع غذاسازهای چندکاره و تک کاره است این شرکت در سال 1892 در کشور هلند تاسیس شد و در طی چند دهه بخاطر تولید کالاهای متنوع و با کیفیت بعنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده این نوع محصولات بحساب می آید و بخاطر همین کیفیت است که دارای محبوبیت زیاد و مشتریان کسترده ایی در سطح جهان می باشد.

چند مدل از مدل های برند فیلیپس:

غذاساز فیلیپس مدل HR7628/00

غذاساز فیلیپس مدل HR7757

غذاساز فیلیپس مدل HR7776

لوازم خانگی و غذاساز کنوود:

این برند از تولید کنندگان لوازم خانگی، یک برند و شرکت نام دار ژاپنی است که در سال 1936 شروع به فعالیت کرد و اکنون در سراسر جهان دارای نمایندگی های فروش و در بعضی از کشورها دارای مراکز تولیدی می باشد. برند کنوود از برندهای معروف و و دارای اعتبار در زمینه تولید لوازم خانگی برقی است و از برند هایی است که چند دهه در ایران دارای فعالیت است و جزء برندهای محبوب لوازم برقی در بازار ایران می باشد.

غذاساز کنوود مدل FDM-307SS

غذاساز کنوود مدل FDM307SS

غذاساز کنوود مدل FDM 786

برندهای دیگر تولید کننده لوازم برقی آشپزخانه و بخصوص غذاسازها

مولینیکس

کوسونیک

پاناسونیک

سونی

ال جی

سامسونگ

و...

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*