-
وزیر نفت بر حمایت از ساکنان مناطق نفت‌خیز تاکید کرد

تلاش برای تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌کاره

وزیر نفت با تاکید بر لزوم حمایت از مردم ساکن در مناطقی که صنعت نفت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: بیش از ۶۲ پروژه مسئولیت اجتماعی در کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا می‌شود.

به گزارش وزارت نفت، جواد اوجی در جریان سفر به استان کهگیلویه‌وبویراحمد، پس از بازدید از سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی و شهرک صنعتی سربیشه شهرستان گچساران، در نشست مردمی شورای اداری شهرستان گچساران حضور یافت و در سخنانی گفت: خداوند به استان کهگیلویه‌وبویراحمد و گچساران ذخایر نفتی خوبی داده است؛ ۱۳ درصد ذخایر نفتی کشور در این شهرستان است و ظرفیت تولید نفت از مجموع میدان‌های این استان ۶۲۰ هزار بشکه در روز است.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در بالادست و پایین‌دست صنعت نفت در این منطقه آغاز شده، افزود: بعضی از این پروژه‌ها، پروژه‌های سنواتی هستند که از اوایل ۱۳۹۰ آغاز شدند و متاسفانه در این فرصت زیاد تکمیل نشدند، اما من اینجا قول می‌دهم که طرح‌های پتروشیمی گچساران و واحد پلی‌اتیلن که زنجیره این مجموعه است، اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسند تا این شهرستان در بحث اشتغال و درآمدزایی از آنها بهره ببرد.

وزیر نفت تصریح کرد: طرح‌های توسعه و حفظ و نگهداشت تولید ۳ میدان در گچساران ۱ و ۲، گچساران ۳ و ۴ و میدان بی‌بی‌حکیمه نیز برای افزایش روزانه ۴۰ هزار بشکه نفت کلید می‌خورد که اشتغال خوبی در بر خواهد داشت و از ظرفیت گچساران و استان کهگیلویه‌وبویراحمد در تکمیل آنها استفاده می‌شود و تجهیزات موردنیاز از این استان و همین کارخانجات صنعتی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم غربالگری، تعیین‌تکلیف و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: همه توان را می‌گذاریم در دولت سیزدهم در همه بخش‌ها، نه‌تنها صنعت نفت پروژه‌های نیمه‌کاره را تکمیل کنیم. در این استان هم ۳ پروژه در نخستین فرصت با توان وزارت نفت و شرکت‌های تابعه تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

وزیر نفت همچنین اظهار کرد: اعتقاد من و دولت سیزدهم بر این است که هر جا صنعت نفت پروژه دارد، مردم منطقه باید از آن بهره‌مند شوند، به همین دلیل در همین مدت که من وزیر شدم این موضوع اولویت کاری بوده است.

پتروشیمی گچساران شهریور ۱۴۰۱ می‌آید

وزیر نفت به اجرای پروژه پتروشیمی گچساران هم اشاره کرد و افزود: با همت مجموعه نفت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (هلدینگ خلیج‌فارس) و اعتبار تخصیص‌داده‌شده به شما مردم قول می‌دهم این پروژه تا شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

اوجی با بیان اینکه، بهره‌برداری از این پروژه اشتغالزایی و درآمد مطلوبی برای استان به همراه دارد، به توسعه زنجیره پتروشیمی هم اشاره کرد و گفت: بخشی از اتیلن تولیدی مجتمع پتروشیمی گچساران صرف خوراک واحد پتروشیمی که در کنار این مجموعه قرار دارد، می‌شود.

وی ظرفیت تولید سالانه این مجتمع پتروشیمی را یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اتیلن اعلام و تصریح کرد: پیشنهاد احداث یک واحد پتروشیمی در کنار این مجموعه داده شده تا پس از مطالعات و بررسی، اجرا و از محرومیت و کم‌برخورداری این شهرستان کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*