پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 94828
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/07/16 09:26

صفر تا صد اخذ اقامت انگلستان با رویال مهاجرت

مردم از سرتاسر جهان هر ساله با امید اقامت در یک کشور رویایی، یافتن یک شغل مناسب و کاوش در یک فرصت تجاری امیدوارکننده به انگلیس مهاجرت می‌کنند. مجوز اقامت انگلستان توسط وزارت کشور صادر می‌شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد در بریتانیا زندگی، تحصیل و کار کند.
صفر تا صد اخذ اقامت انگلستان با رویال مهاجرت

مردم از سرتاسر جهان هر ساله با امید اقامت در یک کشور رویایی، یافتن یک شغل مناسب و کاوش در یک فرصت تجاری امیدوارکننده به انگلیس مهاجرت می‌کنند. مجوز اقامت انگلستان توسط وزارت کشور صادر می‌شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد در بریتانیا زندگی، تحصیل و کار کند. یکی از موسسات مهاجرتی برتر در زمینه اخذ اقامت انگلستان، موسسه رویال مهاجرت است. این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه، شما را تا رسیدن به هدف مهاجرتی خود همراهی می‌کند.

اقامت دائم انگلستان چیست؟

هدف اغلب افراد از مهاجرت به انگلیس دریافت اقامت دائم این کشور است. کارت اقامت دائم انگلستان که به عنوان ILR نیز شناخته می‌شود، به دارنده این حق را می‌دهد که به مدت نامحدود در بریتانیا زندگی، کار و تحصیل کند. طبق قوانین مهاجرت بریتانیا، این وضعیت منحصرا به افرادی اعطا می‌شود که به طور طبیعی حق اقامت ندارند. در صورتی که فرد پس از اخذ اقامت دائم در بریتانیا بیش از 2 سال را به طور مداوم در خارج از بریتانیا سپری کند یا به جرمی محکوم شود، این مجوز از بین می‌رود.

انواع ویزاهای انگلستان

گام اول برای دریافت اقامت انگلستان، انتخاب روش مهاجرتی است. برای مهاجرت به انگلیس باید از طریق یکی از ویزاهای زیر اقدام کرد.

ویزاهای بازدیدکننده

ویزاهای بازدیدکننده انگلستان مخصوص اتباع خارجی هستند که تمایل دارند به عنوان توریست، تاجر، دانشجو یا به دلایل مجاز دیگر به این کشور بروند. مدت زمان این ویزا 6 ماه است.

ویزای کار

ویزای کاری انگلستان به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد که برای اهداف شغلی به این کشور بروند. محبوب‌ترین مسیر ویزای کاری، ویزای نیروی ماهر است. برخی از زیرمجموعه‌های ویزای کار انگلیس عبارت‌اند از:

  • ویزای نیروی ماهر
  • ویزای Global talent
  • ویزای Scale-up
  • ویزاهای جهانی تحرک تجاری
  • ویزای کار موقت
  • ویزای کارمند بهداشت و درمان
  • ویزای مبلغین دین
  • ویزای بین‌المللی ورزشکار
  • ویزای کار مرزی
  • ویزای کار خیریه
  • ویزای Creative Worker
  • ویزای کار فصلی
  • و ...

ویزاهای تجاری

ویزای تجاری انگلستان مخصوص اتباع خارجی است که مایل به ایجاد یک شرکت تجاری جدید در این کشور هستند. ویزای تجاری اصلی در سال 2023 ویزای Innovator Founder است. طرح‌های مهاجرت تجاری قدیمی‌تر، از جمله ویزای سرمایه‌گذار بریتانیا و ویزای کارآفرین بریتانیا اکنون برای درخواست‌های جدید بسته شده‌اند.

ویزاهای خانوادگی

ویزای خانوادگی انگلستان برای افرادی است که اعضای خانواده آن‌ها یا اتباع بریتانیا هستند یا در انگلستان اقامت دارند.

ویزای تحصیلی

یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به انگلیس روش تحصیلی است. ویزای تحصیلی انگلستان به دانشجویان خارجی بالای 15 سال این امکان را می‌دهد که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی دارای مجوز، به این کشور بروند. متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • یک پیشنهاد معتبر تحصیلی
  • بودجه کافی برای پرداخت هزینه دوره و هرگونه هزینه زندگی
  • رضایت والدین آن‌ها در صورتی که 16 یا 17 سال سن دارند.
  • توانایی صحبت کردن، نوشتن و خواندن به زبان انگلیسی تا سطح مورد نیاز

دارندگان ویزای دانشجویی می‌توانند در طول دوره تحصیلی خود، در انگلیس اقامت داشته باشند. برای کسانی که در دانشگاه درس می‌خوانند، این مدت می‌تواند تا 5 سال باشد.

 قبل از اینکه ویزای دانشجویی شما منقضی شود، اگر قصد ادامه تحصیل دارید، می‌توانید آن را تمدید کنید. از طرف دیگر، می‌توانید برای تغییر به ویزای دیگری (مثلا ویزای نیروی ماهر یا ویزای خانوادگی) یا درخواست ویزای فارغ‌التحصیل اقدام کنید.

دارندگان ویزای دانشجویی ممکن است بتوانند پارتنر و فرزندان خود را همراه خود به بریتانیا ببرند. همچنین امکان کار در طول ترم یا تعطیلات نیز وجود دارد.

برخی از این ویزاهای ذکرشده دارای زیرمجموعه‌هایی هستند که شناخت آن‌ها نیازمند مشاوره گرفتن از کارشناسان است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد مهاجرت به انگلیس را دارید، از وکلای مجرب رویال مهاجرت کمک بگیرید.

چه کسانی می‌توانند برای دریافت اقامت انگلستان اقدام کنند؟

شما می‌توانید پس از حداقل پنج سال زندگی و کار قانونی در این کشور، برای اقامت دائم انگلستان اقدام کنید. در صورت داشتن ویزای Founder Innovator یا Global Talent می‌توانید پس از سه سال برای اقامت دائم اقدام کنید. همچنین ممکن است با توجه به نوع ویزای خود، نیاز به رعایت الزامات خاص مالی وجود داشته باشد.

چه کسانی می‌توانند برای دریافت اقامت انگلستان اقدام کنند؟

شرایط اقامت نامحدود انگلیس چیست؟

برای دریافت ILR یا اقامت نامحدود، باید برای مدت معینی در بریتانیا اقامت داشته باشید. این مدت با توجه به نوع ویزای شما، متفاوت است. در جدول زیر می‌توانید مدت زمان لازم برای هر ویزا را مشاهده کنید:

همسر یا شریک مدنی یک شهروند بریتانیایی

پس از پنج سال

ویزای سرمایه‌گذاری

بعد از دو، سه یا پنج سال بسته به سطح سرمایه‌گذاری

ویزای کارآفرینی

بعد از سه یا پنج سال با توجه به فعالیت تجاری

ویزای نیروی ماهر

پس از پنج سال

ویزای Innovator

پس از سه سال

ویزای استعداد جهانی

پس از سه یا پنج سال

اقامت مشروع بر هر مبنایی (اقامت طولانی)

پس از ده سال

جمع‌بندی

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت این کشور وجود دارد. مهم‌ترین این روش‌ها شامل روش تحصیلی و کاری می‌شوند. برای موفقیت در این زمینه، آشنایی با قوانین مهاجرتی این کشور بسیار ضروری است. شما می‌توانید با انتخاب موسسه مهاجرتی رویال مهاجرت شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این مجموعه با ده هزار پرونده موفق، یکی از معتبرترین مراکز برای انجام امور مهاجرت است.

 سوالات متداول

  1. مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت آن چیست؟

برخی از مهم‌ترین روش‌های اخذ اقامت انگلیس شامل روش تحصیلی، کاری، ازدواج، کارآفرینی و ... می‌شوند.

  1. پس از چه مدت می‌توان اقامت دائم انگلیس را به دست آورد؟

مدت زمان لازم برای دریافت اقامت دائم انگلیس، با توجه به ویزای شما، متفاوت است. به عنوان مثال، کسانی که از روش ازدواج یا نیروی ماهر اقدام کرده‌اند، باید پنج سال صبر کنند.   

  1. در چه صورت اقامت دائم انگلستان سلب می‌شود؟

چنانچه فردی پس از دریافت اقامت دائم به مدت سال کامل بیرون از بریتانیا باشد یا به جرم کیفری محکوم شود، اقامت او سلب خواهد شد.

  1. متداول‌ترین روش‌های اخذ اقامت انگلستان چیست؟

اغلب افراد از طریق دریافت ویزای تحصیلی یا کاری به انگلستان مهاجرت می‌کنند. فارغ‌التحصیلان در صورت پیدا کردن شغل مناسب می‌توانند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و پس از طی پنج سال برای اقامت دائم اقدام کنند. 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/396q57