-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

دستگاه شیرینگ پک چیست + کاربردهای آن

از بدو پدید آمدن مواد خوراکی و اقلام مختلف مصرفی، نیاز عمدهٔ بسته‌بندی احساس می‌شد. بسته‌بندی اصولی و شکیل بخش مهمی از برندینگ یک کالا است و می‌توانید تاثیر به سزایی روی کالای مصرفی بگذارد. همچنین با بالا رفتن بهداشت عمومی و ایجاد دغدغه‌های بهداشتی، بسته بندی مناسب به یکی از رکن‌های غیر قابل تردید صنعت های گوناگون بدل گشته است. شیرینگ پک یکی از مهم‌ترین روش‌های بسته بندی است.

دستگاه شیرینگ پک چیست + کاربردهای آن

از بدو پدید آمدن مواد خوراکی و اقلام مختلف مصرفی، نیاز عمدهٔ بسته‌بندی احساس می‌شد. بسته‌بندی اصولی و شکیل بخش مهمی از برندینگ یک کالا است و می‌توانید تاثیر به سزایی روی کالای مصرفی بگذارد. همچنین با بالا رفتن بهداشت عمومی و ایجاد دغدغه‌های بهداشتی، بسته بندی مناسب به یکی از رکن‌های غیر قابل تردید صنعت های گوناگون بدل گشته است. شیرینگ پک یکی از مهم‌ترین روش‌های بسته بندی است.

شیرینگ پک تلفظ فارسی نام اصلی دستگاه یعنی SHRINK PACK است. بخش اول این نام به معنای انقباض یا منقبض شدن و بخش دوم آن به معنای بسته‌بندی است. نام دستگاه خود به نوعی گویای عملکرد آن است. شرینگ پک با منقبض کردن پلاستیک، سلفون و یا مادهٔ خام اولیه روی محصول به واسطه حرارت، آن را بسته بندی و آماده می‌ کند. البته شرینگ را گاها کوچک شدن نیز ترجمه می کنند که با عملی که این دستگاه انجام می دهد همخوانی دارد.

انواع دستگاه شیرینگ پک صنعتی

1. شیرینگ پک اتوماتیک

2. شیرینگ پک نیمه اتوماتیک

شیرینگ پک اتوماتیک چیست

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک جهت بسته بندی بطری، قوطی، جعبه و … به صورت تکی یا تعدادی می باشد. این دستگاه کارکرد دوگانه (برق و گاز ) دارد.

دستگاه شرینگ پک یکی از پر استفاده ترین دستگاه ها در صنعت بسته بندی است. بیشتر محصولات در پایان خط تولید احتیاج به شرینگ شدن به صورت تکی و یا تعدادی دارند.

شیرینگ اتوماتیک فرایند شرینگ کردن محصول را به کمک یک اپراتور انجام می دهند.در دستگاه شرینگ اتوماتیک تمام فرآیند به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود و نیازی به اپراتور نیست.ابتدا محصول توسط یک جک برای قرار گرفتن داخل سلفون هدایت می شود. پس از اینکه محصول داخل سلفون و رول قرار گرفت، وارد تونل حرارتی می‌شود. در این بخش به دلیل درجه حرارت بالا، سلفون تغییر شکل داده و باعث چسبیدن پلاستیک و فرم گرفتن آن می‌شود. در آخر نیز محصول بسته‌بندی شده از دستگاه خارج شده و فن‌های موجود در دستگاه باعث کاهش حرارت آن می‌شوند.

شیرینگ پک نیمه اتوماتیک چیست

دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک جهت بسته بندی بطری، قوطی، جعبه و … به صورت تکی یا تعدادی می باشد. این دستگاه کارکرد دوگانه (برق و گاز ) دارد.

شیرینگ نیمه اتوماتیک فرایند شرینگ کردن محصول را به کمک یک اپراتور انجام می دهند. در دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک اپراتور جهت کشیدن نایلون شیرینگ و هدایت آن به داخل دستگاه نیاز است. پس از اینکه محصول داخل سلفون و رول قرار گرفت، وارد تونل حرارتی می‌شود. در این بخش به دلیل درجه حرارت بالا، سلفون تغییر شکل داده و باعث چسبیدن پلاستیک و فرم گرفتن آن می‌شود. در آخر نیز محصول بسته‌بندی شده از دستگاه خارج شده و فن‌های موجود در دستگاه باعث کاهش حرارت آن می‌شوند

شیرینگ پک کردن محصولات چه فایده ای دارد؟

شرینک کردن محصولات فایده های بسیاری دارد که این فواید هم از نظر برندینگ و هم از نظر مسائل بهداشتی حائز اهمیت است. استفاده از روش شیرینگ، در کنار حفظ کامل شرایط بهداشتی، به بهبود شکل بسته بندی محصولات شما کمک بسیاری می کند.

چند ویژگی مهم شیرینگ پک کردن محصولات

  • محیط زیست آسیب نمی‌بیند
  • محصول ایمن حفظ می‌شود
  • از نفوذ باکتری جلوگیری می کند
  • مواد و محصول تازه می ماند
  • بهداشت محصول
  • صرفه جویی در فضا
  • امکان چاپ لیبل
  • زیبا شدن محصول
  • ضد آب بودن

تجهیزاتی که در دستگاه شرینگ پک استفاده می شود بدین شرح است:

  1. المنت
  2. تابلو برق
  3. ترموستات
  4. دینام
  5. کانوایر
  6. موتور و گیربکس
  7. مشعل گاز شهری
  8. فن خنک کننده
  9. نوار نقاله مودولار
  10. جک انتقال دهنده

مزایای استفاده از دستگاه های شیرینگ پک عبارتند از:

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

شیرینگ پک بسته بندی ماده ای مقرون به صرفه و اقتصادی نسبت به دیگر گزینه های موجود در بازار می باشد. استفاده از این دستگاه به حمل و نقل آسان شما کمک می‌کند و در فضای شما صرفه جویی می کند.

  • برند سازی

شما می توانید رنگ ها، تصاویر، کلمات و آرم ها را بر روی لفاف شرینگ پک درج کنید، و با انجام این کار بتوانید برند شرکت خود اختصاصی کنید. این امر به تبلیغ بهتر شما نیز کمک می کند. در واقع انگار در بسته بندی انحصاری خود محصول را به فروش می رسانید




  • استفاده آسان

استفاده از آن بسیار آسان است و می توانید نسبت دلخواه خود را داشته باشید و محصولات خود را به اندازه های متفاوتی عرضه کنید




  • محافظت و نگهداری
  • لفاف های شرینگ اعمال شده با حرارت، مهر و موم محکمی را به دور محصول ایجاد می کنند. این اتفاق منجر به حفظ سلامتی و بهداشت محصول شما نیز می شود. همچنین در برابر عوامل محیطی مختلف اعم از خاک، گرد و غبار یا رطوبت آسیب پذیر نیست.
  • دوام

دوام بسیاری دارند و میزان آسیب رسیدن به محصولات شما را کاهش می دهند

قیمت دستگاه شیرینگ پک صنعتی

قیمت دستگاه شیرینگ پک معمولاً بستگی به نوع و مدل دستگاه، امکانات و ویژگی‌های فنی در آن تعیین می‌شود. دستگاه‌های شیرینگ پک به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک عرضه می‌شوند. این دستگاه‌ها به دلیل قابلیت های متفاوتی که دارند، قیمت متفاوتی دارند. از این رو، برای تهیه دستگاه شیرینگ پک مناسب، لازم است متغیرهای مختلف را در نظر گرفته و با بررسی امکانات و قابلیت‌های مورد نیاز، تصمیم به خرید دستگاه مناسبی بگیرید.

خرید دستگاه شیرینگ پک

برای خرید دستگاه شیرینگ پک باید توجه داشت که این دستگاه از چه متریالی ساخته شده است و آیا تولیدکننده با ضمانت این دستگاه را عرضه می کند یا خیر

برای راحت تر شدن خیال کارفرمایان از سلامت خط تولید دانستن این نکته که دستگاه های صنعتی بسته بندی آیا خدمات پس از فروش مطلوبی دارند یا خیر نیز از نکاتی است که باید در هنگام خرید دستگاه بسته بندی صنعتی لحاظ شود.

https://mdstrategist.com/

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*