-
پس از تفویض اختیار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح شد

صدور گواهی تحقیق و توسعه از سوی خانه صمت یزد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صدور نخستین گواهی تحقیق و توسعه این تشکل صنعتی و معدنی در پی امضای تفاهمنامه واگذاری صدور، تمدید، اصلاح و ابطال گواهی تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی یزد بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.

به گزارش صمت از استان یزد به نقل از روابط‌عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، سیدعلی‌اکبر کلانتر با اشاره به امضای تفاهمنامه واگذاری صدور، تمدید، اصلاح و ابطال گواهی تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی استان یزد بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، اظهار کرد: در پی امضای این تفاهمنامه در شهریور گذشته، خانه صنعت، معدن و تجارت استان متعهد شد تا زیرساخت‌های مناسب برای صدور گواهی تحقیق و توسعه را مطابق با دستورالعمل‌ها و مقررات مربوطه و خدمات مورد نیاز شامل بازدید، تکمیل پرونده و سایر فعالیت‌ها مطابق دستورالعمل‌ها و مقررات مربوطه تامین و ارائه کند و اقدامات مناسب برای ترویج و ارتقای سطح تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی، تجاری و خدماتی طراحی و... انجام دهد.

همچنین فعالیت‌های لازم برای تسهیل صدور گواهی تحقیق و توسعه را برنامه‌ریزی و اجرا کند و پس از جمع‌آوری مستندات و مدارک لازم، برای تهیه و تنظیم گواهی تحقیق و توسعه اقدام و گواهی آن را برای امضای نهایی به سازمان صنعت، معدن و تجارت تحویل دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ادامه افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران، طی روند اداری این مهم، اخذ مجوزهای لازم و آماده‌سازی تفاهمنامه برای واگذاری صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت به انجمن تحقیق و توسعه این تشکل صنعتی و معدنی، نخستین گواهی تحقیق و توسعه در دی ماه امسال صادر شد و روند صدور این مهم برای سایر واحدهای متقاضی نیز در دستور کار است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت نهاد‌های مربوط و مراجعه بهنگام واحدهای صنعتی و معدنی استان، شرایط صدور این گواهی و اجرای سایر مفاد این تفاهمنامه در خانه صنعت، معدن و تجارت استان تسریع یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*