گردشگری تبلیغات منفی علیه ایران را خنثی میکند
وزیر کشور صنعت گردشگری را یک رسانه بزرگ توصیف کرد که میتواند تبلیغات منفی دشمنان علیه کشورمان را مدیریت کند. وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال در جهان مربوط به صنعت گردشگری است، خاطرنشان کرد: این آمار در ایران تقریبا ۵ درصد است که باید این رقم بهواسطه حوزههای مختلف مانند گردشگری مذهبی و سلامت افزایش یابد و این حوزه سهم اصلیاش را در اقتصاد پیدا کند.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در بازدید از نمایشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ضرورت تقویت هویتهای بومی فرهنگی در کشور، گفت: فرهنگ، پایه و زیرساخت اصلی یک کشور است و برای همین باید اهتمام جدی به هویتهای فرهنگی در کشور اعم از سبک زندگی و پوشش اسلامی داشته باشیم.
وزیر کشور با اشاره به استراتژی قدرتهای غربی در نابودسازی فرهنگ دیگر ملتهای جهان، گفت: مفهوم اصلی دهکده جهانی الگوسازی فرهنگ امریکایی در ازای از بین رفتن دیگر فرهنگهاست. وزیرکشور ادامه داد: الگوی توسعه کشور بر محور آمایش سرزمین در درون خود پیوست فرهنگی و هویتی دارد و شروع آمایش با حفظ هویت بومی هر شهر و روستایی است. توسعه صنایع دستی در روستاهای کشور از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور بود و در این باره گفت: صنایع دستی از جمله حوزههای پربازده اقتصادی است که هم بهرهوری بالایی دارد و هم با درآمد و سرمایه کمتر قابلتوسعه است.
وحیدی از مزیتهای دیگر توسعه صنایع دستی را فراهم کردن زمینه اشتغال زنان سرپرست خانواده عنوان کرد و افزود: با این صنایع دغدغه معیشت و شغل این عزیزان مدیریت میشود.
وی درباره ضرورت توسعه صنایع دستی در کشور بیش از هر زمان دیگری، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی اصلی این حوزه است و باید ظرفیتسازی کند.