فرآیند جذاب هوشمندی خانه ها

امروزه ما در جهانی زندگی می کنیم که فناوری های نوین و تکنولوژی دارای جایگاه ویژه و ثابتی می باشد. به طور معمول همه مردم در زندگی روزمره خود از هوشمند سازی استفاده می کنند. انواع درب های اتوماتیک پارکینگ ها، تایمر اجاق گاز، کنترل ها و تلفن های همراه از جمله امکاناتی هستند که در بر اساس تکنولوژی های نوین به بازار عرضه می گردند. خانه هوشمند نیز در دسته مواردی است که در ساخت و تهیه آن از روش های مختلف نوین بهره گرفته شده است.

فرآیند جذاب هوشمندی خانه ها

فرآیند جذاب هوشمندی خانه ها

امروزه ما در جهانی زندگی می کنیم که فناوری های نوین و تکنولوژی دارای جایگاه ویژه و ثابتی می باشد. به طور معمول همه مردم در زندگی روزمره خود از هوشمند سازی استفاده می کنند. انواع درب های اتوماتیک پارکینگ ها، تایمر اجاق گاز، کنترل ها و تلفن های همراه از جمله امکاناتی هستند که در بر اساس تکنولوژی های نوین به بازار عرضه می گردند. خانه هوشمند نیز در دسته مواردی است که در ساخت و تهیه آن از روش های مختلف نوین بهره گرفته شده است. در این مقاله سعی کردیم به بررسی اجزای سازنده و کاربرد های آن به طور مفصل بپردازیم.

خانه هوشمند | تجهیزات هوشمند سازی | هوشمند سازی ساختمان | خرید کلیه تجهیزات هوشمند سازی

جهت اینکه تمامی خدمات خانه های هوشمند به درستی و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شوند، لازم است که تمامی قسمت های مختلف آن در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مجموعه ی هوشمندی شکل بگیرد. همه این بخش ها بهم اتصال دارند. کنترل کننده مرکزی، پروتکل های ارتباطی، رابط های کاربری، عملگر ها و سنسور ها، بخش های مختلف خانه هوشمند را تشکیل می دهند. در ادامه به بررسی مختصری از آنها می پردازیم.

کنترل کننده های مرکزی، به عنوان قلب خانه هوشمند فعالیت دارند. به طوری که تمامی اجزای خانه هوشمند به واسطه کنترل کننده های مرکزی به یکدیگر مربوط می شوند. این دستگاه، اطلاعات لازم را از انواع دستگاه های مستقر در خانه دریافت می کند و همه موارد خانه را تحت کنترل خود در می آورد.

وضعیت نور، دما، وجود دود و یا رطوبت در خانه از جمله مواردی هستند که توسط سنسور ها گزارش می شوند. این گزارش ها به بخش کنترل کننده مرکزی خانه فرستاده می شود و با کمک پروتکل های ارتباطی می تواند سناریو های از پیش تعیین را به اجرا درآورند. برای مثال، هنگامی که دما به میزان مشخصی برسد، سیستم سرمایشی خانه به صورت خودکار شروع به فعالیت می کند.

رله ها، دیمر ها شامل فرمان های برنامه نویسی می باشند که در کنار ترموستات، قفل های بی سیم، موتور پرده برقی، برد الکترونیکی سیستم های سرمایشی و گرمایشی، شیر برقی و انواع سیستم های صوتی و تصویری، فرمان های دریافت شده توسط مغز خانه هوشمند را به اجرا در می آورند. به عبارتی عملگر ها، حرکت دهنده هایی می باشند که دستورات را اجرایی می کنند.

از مزیت های خانه های هوشمند می توان به تامین امنیت بیشتر خانه، بهینه سازی مصرف زمان و انرژی، تحت کنترل قرار گرفتن تمامی وسایل خانه و همچنین کنترلی شدن تجهیزات منزل و لوکس کردن قابلیت های آن اشاره نمود.

در چند دهه اخیر شاهد رشد و پیشرفت علم و دانش در گستره وسیعی از زمینه ها بوده ایم. تمامی تکنولوژی ها جهت رفاه حال کاربران به کار گرفته می شوند. دسترسی راحت و الکترونیکی به انواع وسایل، زندگی بسیاری از افراد را تحت الشعاع قرار داده است. به اطراف خود نگاهی بیندازید. می توانید تعداد وسایل برقی خود را بررسی کنید. پرده برقی از جمله وسایلی به شمار می رود که امروزه در هتل ها و انواع مراکز مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی نکات مثبت و منفی این دسته از محصولات و کاربرد های آن ها، مسیر خرید شما را اسان نماییم. حتما برایتان پیش آمده که هنگام باز و یا بسته کردن پرده منزلتان با مشکل مواجه شوید. انواع شرکت های مختلف جهت رفع این مشکل، پرده برقی را تهیه نموده و به بازار عرضه کرده اند. این دسته از پرده ها، با کمک ریل و‌ موتور کار می کنند که باعث می شود نصب و استفاده از آن ها، نسبت به حالت دستی پرده ها آسان تر صورت بگیرد. برای نصب این نوع پرده ها موتور و ریل کافی است. علاقه مندان می توانند با نصب پرده های خود به آن ها، مقدارشان را با استفاده از کنترل هایی که در نظر گرفته شده است، تنظیم نمایند.

لیست قیمت خانه هوشمند- به صورت خاص هوشمند سازی کنید - سایت هوشمند سازی

با گسترش علم و دانش و پیشرفت بی وقفه تکنولوژی، تعداد انواع ابزار های امنیتی افزایش می یابد و تجهیزات نوین و جدیدی جهت بهبود امنیت اماکن به متقاضیان ارائه می شود. از جمله این ابزارآلات می توان به قفل دیجیتال اشاره نمود که دارای کاربرد های بسیاری است که شما می توانید جهت بهبود امنیت از آن ها استفاده نمایید. در این مقاله سعی کردیم تا با تعریف درستی از قفل های دیجیتال و کاربرد های آن ها مسیر خرید شما را آسان تر نماییم.

قفل دیجیتال از انواع ابزار هایی می باشد که اخیرا در درب ساختمان ها بسیار پرکاربرد شده است. استفاده از این نوع ابزار می تواند امنیتی چندین برابر را برای شما رقم بزند. جهت بازگشایی قفل دیجیتال هیچ گونه نیازی به کلید نمی باشد و با روش های مختلف می تواند بازگشایی شود. در بازار این دسته از قفل ها را به نام های قفل هوشمند و یا قفل الکترونیکی می شناسند‌. کاربران می توانند با اثر انگشت و یا انواع رمز های دیجیتالی قفل های دیجیتال را باز نمایند. با استفاده از این نوع قفل ها دیگر نگرانی از جهت فراموشی رمز و یا گم شدن کلید ها نخواهید داشت.

قفل های دیجیتال ویژگی های پرکاربردی دارند که از انواع آن می توان به کنترل از راه دور آن ها اشاره نمود. این امکان سبب می شود تا میزان سرقت ها به پایین ترین حد خود برسد. بدین صورت که کاربران بدون وجود هیچ گونه حضور فیزیکی،انواع رفت و آمد های شکل گرفته در محل مد نظر را مورد بررسی قرار می دهند. در مواقعی که فرد ناشناسی وارد مکان مد نظر شما شد، می توانید آن را به طور کامل تحت کنترل خود درآورید.

تنوع این دسته از قفل ها به قدری زیاد می باشد، که می توانید آن را با فضای داخلی مکان مد نظر خود تطبیق دهید. شرکت های سازنده قفل های دیجیتال طراحی های مختلفی را برای آن ها در نظر می گیرند که با سلیقه تمامی مشتریان مطابقت داشته باشد و به همین جهت رضایت هرچه تمام تر آن ها را جلب نماید. از دلایلی که سبب شد این نوع قفل ها مورد استقبال اکثریت متقاضیان قرار بگیرند، نوع متفاوت طراحی آن ها نسبت به قفل های مکانیکی و سنتی می باشد.

عملکرد مهم هر نوع قفل آن است که به طور کامل امنیت درب ورودی منازل را مهیا سازد. این نکته جزو اولین نکاتی است که پیشنهاد می کنیم حتما در انتخاب دستگیره دیجیتال مد نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین