-

جذب سربازان متخصص در صنعت خودرو

گروه صنعت: تفاهمنامه همکاری شرکت امدادخودروایران و معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح برای جذب سربازان دارای مدارک فنی مرتبط با خودرو به امضا رسید.

با هدف همکاری و ایفای نقش در فرآیند اعطای شغل در حوزه خدمات امداد خودرو به کارکنان ماهر معرفی شده از سوی قرارگاه مرکزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح و همچنین تسهیلگری برای بهره ‌ مندی کارکنان قرارگاه و خانواده آنها از خدمات امدادخودروایران، تفاهمنامه ‌ ای بین این دو مجموعه به امضا رسید.

به ‌ گزارش ایکوپرس، براساس این تفاهمنامه که بین سردار زاده ‌ کمند معاون نیروی انسانی ستاد کل و فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت ‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و سیدعباس میرحسینی مدیرعامل و رضا گنجی رئیس هیات ‌ مدیره امدادخودروایران به امضا رسیده، تمامی سربازانی که هنگام خدمت در حوزه فنی و خدماتی موردنیاز امدادخودروایران مهارت کسب کرده و گواهینامه دریافت کرده باشند، می ‌ توانند به ‌ عنوان امدادگر خودرو در شهرها و جاده ‌ های بین ‌ شهری مشغول کار شوند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت ‌ آموزی کارکنان وظیفه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اشتغالزایی، این تفاهم را سودمند خواند و افزود: در فصل جدید همکاری میان دو مجموعه قادر خواهیم بود سربازانی که دوره خدمت وظیفه را به پایان رسانده ‌ اند و در رشته ‌ های برق و مکانیک خودرو توانمند هستند را از سوی قرارگاه به شرکت امدادخودروایران معرفی کنیم تا پس از تکمیل مهارت ‌ هایشان، زمینه ورود این عزیزان به ناوگان امدادخودروایران فراهم شود.

مدیرعامل امدادخودروایران نیز در این مراسم با معرفی گستردگی ناوگان امدادخودرویی در اقصی نقاط کشور و ارائه خدمات خودرویی به تمامی خودروها و همچنین ایفای نقش موثر این ناوگان برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله، از جذب نیروهای جوان و علاقه ‌ مند در این حوزه خدمت ‌ رسانی استقبال کرد.

لازم به تاکید است، در بخش دیگری از این تفاهمنامه ارائه تسهیلات اشتراک طلایی به خانواده ‌ های نیروهای مسلح نیز از سوی شرکت امدادخودروایران مورد توافق قرار گرفته است.

ادغام شبکه های خدمات پس از فروش

براساس تصمیم اتخاذشده در نشست مهدی خطیبی و محمدعلی تیموری، مدیران ‌ عامل گروه صنعتی ایران ‌ خودرو و گروه خودروسازی سایپا، با احداث نخستین نمایندگی مشترک میان دو شرکت برای ارائه خدمات به خودروهای سواری، نیمه ‌ سنگین و سنگین، ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ کشور کلید می ‌ خورد.

براساس هدف ‌ گذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش در مدت یک ماه آینده، آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریع ‌ تر برای مشتریان و افزایش بهره ‌ وری ظرفیت ‌ ها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

بر پایه این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگی ‌ های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در همین حال، استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهرهایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامه ‌ هایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدف ‌ گذاری شد.

برپایه این گزارش، به ‌ منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان ایران ‌ خودرو و سایپا، آیین ‌ نامه ‌ ها، فرآیندها و دستورالعمل ‌ های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی ‌ الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمت ‌ دهی به مشتریان با سهولت بیشتری انجام شود. بر این اساس، کمیته مشترکی متشکل از معاونت ‌ های بازاریابی و فروش و مدیران ‌ عامل شرکت ‌ های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان ‌ سازی فرآیندها و دستورالعمل ‌ های اجرایی را ارائه خواهند کرد.

ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محورهای مذاکره در نشست مدیران ‌ عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود. در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک ‌ گذاری امکانات و ظرفیت ‌ های حوزه لجستیک در بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارائه خواهد کرد.

با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت به ‌ عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینه ‌ ها به صورت مشترک با سایپا لجستیک برنامه ‌ ریزی و اجرا شود.

در این زمینه، شکل ‌ گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدف ‌ گذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینه ‌ ها به سرعت به اجرا خواهد رسید.

ادغام ظرفیت ‌ های موجود در دفاتر ایران ‌ خودرو و سایپا در خارج کشور نیز از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود. بر این اساس مقرر شد دفاتر دو خودروساز در یکی از کشورهای منطقه به ‌ عنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایران ‌ خودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد. این اقدام نیز تاثیر قابل ‌ توجهی در هزینه ‌ های مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت.

کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید گرفته شود.

بهینه ‌ سازی امکانات موجود در سایت ‌ های تولیدی ایران ‌ خودرو و سایپا در خارج کشور نیز از دیگر محورهای موردبررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین ‌ شده را در کوتاه ‌ ترین زمان ممکن ارائه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین