شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 39045
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/27 07:31

بررسی مشخصات پروفیل لنگه دری

مصالح و تجهیزاتی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود مانند ابزار و تجهیزات تمام صنایع دیگر دارای نام‌ها تخصصی هستند.
پروفیل لنگه دری، نوعی پروفیل درب و پنجره

مصالح و تجهیزاتی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود مانند ابزار و تجهیزات تمام صنایع دیگر دارای نام‌ها تخصصی هستند. پروفیل لنگه دری نیز یکی از محصولات کاربردی در صنعت ساخت و ساز است. پروفیل لنگه دری قبل از هر چیزی در دسته پروفیل‌ها قرار می‌گیرد. پروفیل‌ها مقاطع فولادی با سطح مقطع ثابت و طول متغیر هستند که بر اساس اندازه، ضخامت و نوعشان در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل لنگه دری که یکی از پروفیل‌های درب و پنجره است نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

اصلی‌ترین کاربرد این نوع پروفیل در ساخت چهارچوب‌های درب و پنجره است. پروفیل لنگه دری انواع مختلفی دارد. قیمت پروفیل معمولا با توجه به جنس، ابعاد، ضخامت و شرکت سازنده آن تعیین می‌شود. لذا قیمت پروفیل لنگه دری نیز بر همین اساس می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق مشخصات این نوع پروفیل خواهیم پرداخت.

معرفی پروفیل لنگه دری

پروفیل لنگه دری همان‌طور که از نامش پیدا است در تولید چهارچوب‌های درب و پنجره کاربرد دارد. نام دیگر این محصول پروفیل 508 است. اصلی‌ترین ماده اولیه برای تولید این نوع پروفیل، ورق سیاه St37 است. روش تولید آن نیز این گونه است که ابتدا باید از غلتک‌های نورد مخصوص عبور می‌کند و پس از آن که به شکل مورد نظر درآمد با ابعاد تعیین شده برش داده می‌شود.

در روش دوم پروفیل لنگه دری باید از بلوک‌های فلزی استفاده شود. در مرحله اول باید بلوک‌ها وارد کوره شوند و پس از اینکه به دمای مورد نظر رسیدند، وارد بخش نورد گرم شوند. سپس باید همان مراحل تکراری عبور از غلتک، سرد شدن و برش دادن نیز تکرار شود تا در نهایت از طریق نورد سرد به شکل نهایی خود برسند.

متریال سازنده پروفیل لنگه دری باید کاملا مستحکم و مقاوم باشد. به همین دلیل است که اکنون برای ساخت این محصول از فولاد استفاده می‌شود. زیرا فولاد فلزی است که در عین سبک بودن از مقاومت بسیاری برخوردار است و می‌تواند فشار زیادی را تحمل کند.

کاربرد پروفیل لنگه دری

اصلی‌ترین و اولین کاربرد پروفیل لنگه دری، تولید چهارچوب‌های درب مخصوصا درب‌های PVC است. همچنین برای تولید چهارچوب‌های فرانسوی نیز از این محصول استفاده می‌شود. اما علاوه بر این موارد در تولید محصولاتی مثل گوشه پله‌ها، گوشه دیواره‌های کارخانه‌ها، نرده‌های فولادی، درب و پنجره‌های فولادی و ... نیز کاربرد دارد.

بسته بندی پروفیل لنگه دری

معمولا حمل و نقل تجهیزات ساختمانی جزو امور سخت و دشوار محسوب می‌شود. در همین راستا برای بسته بندی پروفیل‌های لنگه دری از تسمه‌های مخصوص استفاده می‌شود تا حمل و نقل آن آسان‌تر شود. نکته مهم دیگری که در بسته بندی این تجهیزات ساختمانی وجود دارد، پلاک‌های موجود روی این بسته‌ها است که مشخصات آن محصول به طور کامل روی آن نوشته شده است. مشخصاتی مثل شناسه پروفیل، شماره بسته، نام یا نشان تجاری کارخانه تولید کننده، نشان تأیید کنترل کیفیت آن و ...

استفاده از پروفیل لنگه دری در تولید چهارچوب‌های درب و پنجره

انواع پروفیل لنگه دری

این نوع پروفیل درب و پنجره با ابعاد و ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شود. ضخامت نمونه‌هایی از این محصول که در بازار عرضه می‌شود بین 2 تا 4 میلی‌متر و طول آن نیز چیزی حدود 6 تا 12 متر است. اما پروفیل 508 یا لنگه دری بر اساس متریالی که در ساخت آن به کار رفته است به چهار دسته کلی تقسیم می‌شود. در ادامه به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

آهنی

پروفیل لنگه دری آهنی معمولا از ورق یا بلوک آهنی ساخته می‌شود. این نوع پروفیل با توجه به جنس محکمی که دارد در برابر ضربه مقاوم است. اما در برابر خوردگی مقاومت زیادی از خود نشان نمی‌دهد. این محصول دارای وزن زیادی است. بنابراین ممکن است حمل و نقل آن کمی دشوار باشد.

پروفیل‌های آهنی عموما قابلیت رنگ پذیری دارند. اما متأسفانه عایق‌های خوبی برای حرارت و صوت نیستند. قیمت پروفیل آهن نیز بر اساس ضخامت و ابعاد آن تعیین خواهد شد. اما در نهایت نمی‌توان از آن‌ها به عنوان محصولی کاربردی یاد کرد.

چوبی

پروفیل لنگه دری چوبی بر خلاف نوع آهنی آن، عایق‌های خوبی در برابر حرارت و صورت است. اما در مقابل نمی‌توانند مقاومت خوبی در برابر ضربه داشته باشند. این محصولات در برابر حرارت به شدت آسیب‌پذیر هستند و در شرایط آتش‌سوزی عاملی برای پراکنده‌تر شدن شعله‌های آتش محسوب می‌شوند. از جمله ویژگی‌های خوب این نوع از پروفیل‌های لنگه دری می‌توان به قابلیت رنگ‌پذیری و ظاهر شیک و زیبای آن اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که عایق کاری، راهی برای پوشاندن باگ‌های این محصول است.

کامپوزیتی

تنوعی که در پروفیل لنگه دری کامپوزیتی مشاهده خواهید کرد، بسیار بیشتر از پروفیل‌های چوبی و فلزی است. این محصولات در برابر نور آفتاب مقاوم‌تر هستند و جزو پروفیل‌های مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. علاوه بر این نگهداری و تمیز کردن آن‌ها نیز امری آسان است. زیرا وزن بسیار سبکی دارند و نصب و اجرای آن نیز پیچیدگی خاصی ندارد.

انواع پروفیل لنگه دری

آلومینیومی

از پروفیل لنگه دری آلومینیومی می‌توان به عنوان ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین نوع آن یاد کرد. زیرا برای تولید آن از آلیاژ آلومینیوم استفاده می‌شود. از این محصولات کاربردی برای ساخت درب و پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های این نوع پروفیل می‌توان به ظرافت، زیبایی ظاهری، استحکام بالا و انعطاف پذیری خوب اشاره کرد. با وجود تمام این موارد، باز هم پروفیل‌های آلومینیومی گزینه خوبی برای صرفه جویی در انرژی نیستند. زیرا برای نصب، اتصال و اجرای آن باید از چسب‌های قوی استفاده شود که اتفاقا ماندگاری خوبی هم ندارند.

نتیجه‌گیری

پروفیل لنگه دری به عنوان یکی از انواع پروفیل درب و پنجره است که عمده کاربرد آن در ساخت و چهارچوب‌های درب و پنجره است. پروفیل لنگه دری یا 508 در دو طرف خود دو لبه دارد که در حالتی مخالف یکدیگر در بالا و پایین قرار گرفته‌اند. این محصول بر اساس جنس و متریال سازنده آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

قیمت پروفیل لنگه دری نیز مثل قیمت پروفیل Z بر اساس عوامل مختلفی تعیین خواهد شد. از جمله عوامل تأثیرگذار روی قیمت این تجهیزات می‌توان به نوسانات بازار، میزان عرضه و تقاضا، ضخامت پروفیل، ابعاد پروفیل و شرکت سازنده آن اشاره کرد. برای اینکه اطلاعات دقیق‌ترین درباره قیمت و خرید این محصولات کسب کنید، می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان سایت شاهین فلز سپاهان   استفاده کنید.

 

 

    https://www.gostaresh.news/fa/tiny/news-292476


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xoryz