-
مدیر سرمایه گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات:

دولت به شرکت های معدنی اعتماد کند

شرکت تجلي 7 معدن عناصر نادر خاکي دارد که 2 معدن آن در يزد واقع شده است . يکي از اين معادن‌ها وارد مرحله فرآوري آزمايشگاهي شده است. همچنين اين شرکت 5 محدوده ليتيوم در شرق کشور دارد که کارگروه آن تشکيل شده و در مرحله نمونهبرداري و اکتشاف است که بودجه خوبي براي اين محدودهها صرف شده است.

دولت به شرکت های معدنی اعتماد کند

چالش‌هاي موجود بر سر راه استحصال عناصر نادر خاکي چيست؟

عمده چالش شرکت تجلی، دانش فنی استحصال عناصر نادر خاکی بود که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری واحدهای مربوطه، اين شرکت به دانش فنی استحصال عناصر نادر خاکی دست پيدا کرد. فناوری در کشور زماني توسعه پيدا مي‌کند که در داخل توليد شود. در اين زمينه شرکت تجلی در حال بومی‌سازی ماشين‌آلات و آماده‌سازی زيرساخت‌ها است.

دولت چگونه ميتواند سرمايه‌گذاران را در اين مسير حمايت کند؟

بخش معدن پيشران اقتصادی کشور است و کشور به واسطه معدن در آينده از وابستگی به نفت خارج خواهد شد. يکی از حمايت‌های دولت مي‌تواند توجه بيشتر به بخش معدن، عناصر نادر خاکي و صادرات باشد. بايد توجه داشت که عناصر نادر خاکي در صنايع High Tech مورد استفاده قرار مي‌گيرد. دولت بايد اين اعتماد را به شرکت‌هايي همچون تجلی داشته باشد تا اين مسير را با موفقيت طی کنند.

آيا ورود شرکت تجلي در استحصال عناصر نادر خاکي باعث افزايش درآمد سهامداران خواهد شد؟

مواد نادر خاکی ارزش گرانبهايی دارد و در آينده با دستيابی به استحصال عناصر نادر خاکی در ايران ، چندين برابر موادی مانند سنگ‌آهن و فولاد، براي ذي‌نفعان ارزش افزوده به همراه خواهد داشت؛ بنابراين به تمامی سهامداران قول داده ميشود که شرکت تجلی با ورود به عناصر نادرخاکی، سوددهی بالايی خواهد داشت. اين شرکت با تکيه بر توان فنی توانسته پيشرفت خوب و سرمايه‌گذاری موفقی داشته باشد. آينده ليتيوم و عناصر نادر خاکی کشور درخشان بوده و کليد آن در دست شرکت تجلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*