-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

بهترین جاهای دیدنی آستارا چه هستند؟

آستارا یکی از شهرهای مرزی ایران است که در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان واقع شده است. آستارا یکی از قطب‌های اقتصادی و توریستی ایران بوده که باوجوداینکه جمعیت خودش حدود پنجاه‌هزار نفر است، سالانه حدود شش میلیون گردشگر داخلی و هشتصد هزار گردشگر خارجی با مقاصد تجاری و گردشگری را جذب می‌کند. این شهر از طبیعت زیبایی برخوردار بوده و موقعیت آن باعث شده تا از جاذبه‌های تاریخی متنوعی نیز برخوردار باشد. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی آستارا می‌پردازیم.

بهترین جاهای دیدنی آستارا چه هستند؟

آستارا یکی از شهرهای مرزی ایران است که در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان واقع شده است. آستارا یکی از قطب‌های اقتصادی و توریستی ایران بوده که باوجوداینکه جمعیت خودش حدود پنجاه‌هزار نفر است، سالانه حدود شش میلیون گردشگر داخلی و هشتصد هزار گردشگر خارجی با مقاصد تجاری و گردشگری را جذب می‌کند. این شهر از طبیعت زیبایی برخوردار بوده و موقعیت آن باعث شده تا از جاذبه‌های تاریخی متنوعی نیز برخوردار باشد. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی آستارا می‌پردازیم.

ساحل صدف

آستارا شهری از استان گیلان است و در کنار دریای خزر واقع شده. بنابراین طبیعی است که یکی از جاذبه‌های توریستی مهم آن ساحل دریای خزر باشد. ساحل صدف یکی از سواحل بسیار زیبای ایران است که در فاصله هفت‌کیلومتری آستارا واقع شده. این ساحل حدود هفده هکتار مساحت دارد و در آن انواع امکانات و خدمات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی، آلاچیق، بوفه و فروشگاه، استراحتگاه و دوش آب شیرین تعبیه شده است. اگر می‌خواهید روز خود را در کنار دریای خزر بگذرانید، ساحل صدف یکی از بهترین انتخاب‌ها در شهر آستاراست.

آبشار لاتون

یکی از جاذبه‌های مهم طبیعی آستارا که حتی شهرت جهانی دارد، آبشار لاتون است. آبشار لاتون که در فاصله 15 کیلومتری آستارا واقع شده، با صد و پنج‌متر ارتفاع بلندترین آبشار ایران به شمار می‌رود. آبشار دیگری در نزدیکی آبشار اصلی قرار دارد که ارتفاع آن کمتر بوده اما حجم آب آن بیشتر است. مسیر رسیدن به آبشار زیبایی‌های بی‌نظیری دارد و خود یکی از جاذبه‌های آستارا به شمار می‌رود. این مسیر جنگلی با پوشش انبوهش بخشی از دست‌نخورده‌ترین جنگل‌های ایران است و حیوانات مختلفی از جمله گرگ‌ها، گرازها و خرس‌ها را در خود جای داده است.

قلعه تک آغاج

قلعه تک آغاج یکی از جاذبه‌های تاریخی آستاراست که بر روی بلندی‌های منطقه عباس‌آباد آستارا بنا شده است. وضعیت قلعه و به‌خصوص وضعیت دروازه آن بسیار مناسب است و سال‌ها باد و باران و جنگ نتوانسته آسیبی به آن وارد سازد. ساخت قلعه تک آغاج که با نام قلعه دربند نیز شناخته می‌شود، به دوران سلجوقیان باز می‌گردد. جالب است بدانید که موسس سلسله تیموریان، یعنی تیمورلنگ، برای چند ماهی در این قلعه سکونت داشته است. اگر پس از دیدن جاذبه‌های طبیعی آستارا، دلتان برای تاریخ تنگ شد، می‌توانید به قلعه تک آغاج سر بزنید که البته به دلیل سرسبزی اطرافش، جاذبه‌های طبیعی خود را نیز دارد.

گردنه حیران و جاذبه‌های آن

به احتمال زیاد تا کنون نام گردنه حیران را شنیده‌اید. گردنه حیران یکی از جاذبه‌های منطقه حیران است که در نزدیکی آستارا واقع شده. گردنه حیران در مسیر آستارا به نمین قرار دارد و یک‌سوی آن کوه‌های سرسبز دیده می‌شوند و سوی دیگر آن دره‌ای واقع شده که آستارا رود را در خود جای داده است. آستارا رود مرز بین ایران و آذربایجان در آن ناحیه است. گردنه حیران در اکثر اوقات سال به‌شدت مه‌آلود بوده و طبیعت زیبای اطراف و مه‌آلود بودن آن باعث شده تا بسیاری از گردشگران این مسیر را در مسیر اصلی سفر خود قرار دهند. جالب است بدانید که مه‌آلود بودن این منطقه برخلاف جنگل ابر به‌خاطر ارتفاع زیادش نیست بلکه به دلیل نزدیکی به دریای خزر است.

اگر رانندگی در این مسیر برای شما کافی نیست می‌توانید با سوارشدن به تله‌کابین، نهایت لذت را از مناظر زیبای اطراف ببرید. تله‌کابین حیران که در 35 کیلومتری جاده آستارا به نمین واقع شده، 1500 متر طول دارد و مناظری بی‌نظیر از کوه‌های اطراف و مرز ایران و آستارا دارد. در انتهای مسیر در بالای کوه نیز امکانات متعددی از جمله رستوران، کافی‌شاپ و آلاچیق قرار دارد.

پناهگاه حیات‌وحش لوندویل

پناهگاه لوندویل یک منطقه جنگلی بسیار سرسبز و زیباست که در نزدیکی آستارا در جنوب آن قرار دارد. این منطقه نمونه‌ای بسیار خاص از باقی‌مانده جنگل‌های کهن هیرکانی است و حدود یک‌سوم این منطقه 1074 هکتاری از برکه‌ها و تالاب‌ها تشکیل شده است. لوندویل زیستگاه بسیاری از جانوران و پرندگان است که بعضی از آن‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند. از جمله جانوران این منطقه می‌توان گراز، سمور آبی، قوی فریادکش، انواع اردک، درنا، عقاب و پرستوی دریایی را نام برد. اگر به طبیعت علاقه دارید و می‌خواهید با بسیاری از گونه‌های جانوری نادر کشورمان بیشتر آشنا شوید، بازدید از پناهگاه حیات‌وحش لوندویل را از دست ندهید.

مدرسه حکیم نظامی

آستارا از دیرباز یکی از باسوادترین جمعیت‌های ایران را داشته و مدرسه حکیم نظامی شاهد این ادعاست. این مدرسه در سال 1287 در زمان قاجار تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین مدارس مدرن ایران است. به دلیل قدمت بالا، این مدرسه اکنون تبدیل به موزه شده و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. یکی از دانش‌آموختگان مدرسه حکیم نظامی، شاعر معروف سبک شعر نو، یعنی نیما یوشیج بوده است.

با فلای تودی در چند دقیقه برای سفر خود آماده شوید

فلای تودی وب‌سایتی است که به شما اجازه می‌دهد اصلی‌ترین کار سفر، یعنی رزرو اقامتگاه را به‌صورت آنلاین انجام دهید. برای این کار باید به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید و پس از واردکردن مقصد و تاریخ سفر خود، بعد از بررسی امکانات و ویژگی‌های اقامتگاه یا هتل و مشاهده قیمت آن، برای رزرو آن اقدام نمایید. فلای تودی همچنین امکان خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی را به‌صورت آنلاین فراهم آورده است. با فلای تودی، برای آماده‌کردن مقدمات سفر تنها به موبایل خود نیاز دارید.

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*