-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

ربات صنعتی چیست ؟

ربات‌های صنعتی ماشین‌های خودکاری هستند که برای انجام کارهای تکراری، خطرناک و سخت، سریع‌تر، کارآمدتر و دقیق‌تر از انسان‌ها ساخته شده‌اند. آنها وابستگی انسان را کاهش می دهند و بهره وری و ظرفیت فرآیندی را که بخشی از آن هستند افزایش می دهند . انتخاب ربات مناسب از سازنده مناسب، کلید ایجاد یک کسب و کار صنعتی موفق است.

ربات صنعتی چیست ؟

ربات صنعتی چیست ؟

ربات‌ صنعتی ماشین‌های خودکاری هستند که برای انجام کارهای تکراری، خطرناک و سخت، سریع‌تر، کارآمدتر و دقیق‌تر از انسان‌ها ساخته شده‌اند. آنها وابستگی انسان را کاهش می دهند و بهره وری و ظرفیت فرآیندی را که بخشی از آن هستند افزایش می دهند . انتخاب ربات مناسب از سازنده مناسب، کلید ایجاد یک کسب و کار صنعتی موفق است. ربات جوشکار و ربات کوکا از معروف ترین ربات های صنعتی می باشد.

ربات‌های صنعتی ربات‌هایی هستند که با برنامه‌ریزی وسایل مکانیکی ساخته شده‌اند که در آینده می‌توانند در جای انسان برای انجام کارهای خطرناکی که ممکن است نیاز به تکرار چندین بار با دقت بسیار بالاتر و بدون نقص داشته باشند، استفاده شوند. یک ربات صنعتی معمولاً شکلی از ساختار مفصلی است که دارای پیکربندی های متفاوتی است. ساختارها با اتصال تعدادی حرکت چرخشی و یا خطی یا اتصالات به دست می آیند.

هر یک از مفاصل حرکتی را ارائه می دهد که در مجموع می تواند ساختار ربات یا بازوی ربات را در یک موقعیت خاص قرار دهد. برای ارائه توانایی قرار دادن ابزاری که در انتهای ربات نصب شده است، در هر مکانی در هر زاویه ای نیاز به شش مفصل یا شش درجه آزادی است که معمولاً به عنوان شش محور شناخته می شود. یک ربات صنعتی توسط یک نوع برنامه از طریق دنباله ای از حرکات هدایت می شود. برنامه توسط یک کنترلر اجرا می شود. کنترلر محرک های مشترک را در زمان های مناسب روشن می کند، در حالی که سیگنال های حسگرهای مشترک به کنترل کننده بازگردانده می شوند و برای بازخورد استفاده می شوند.

ربات صنعتی چیست ؟

مزایای ربات صنعتی

اتوماسیون صنعتی، با روبات یا بدون آن، طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهد:

1. کاهش هزینه های عملیاتی

بدون نیاز به مراقبت های بهداشتی، مرخصی با حقوق، پرداخت های بازنشستگی یا سایر مزایای کارکنان و بدون پرداخت دستمزد، اتوماسیون صنعتی معمولاً ارزان تر از استخدام افراد است. در حالی که ممکن است هزینه های تعمیر و نگهداری وجود داشته باشد، اما اگر به درستی مدیریت شود، این هزینه ها همچنان باید بسیار کمتر از هزینه های مربوط به کارکنان برای همان خروجی یا بهتر باشد.

2. بهبود بهره وری

اتوماسیون صنعتی به کارخانه ها اجازه می دهد 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته بدون اتلاف زمانی برای تحویل کارکنان یا تعطیلات کار کنند و بهره وری کارخانه را بهبود می بخشد.

3. بهبود کیفیت

اتوماسیون صنعتی بسیار قابل تکرار است، بدون خطاهای مربوط به کارکنان انسانی. ماشین‌آلات نیز خسته نمی‌شوند، که می‌تواند بر کیفیت و بهره‌وری در زمان‌های خاصی از یک شیفت تأثیر بگذارد.

4. بسیار انعطاف پذیر

یک سیستم خودکار، از جمله روبات‌ها، می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا وظایف متفاوتی را بر عهده بگیرد و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به انسان‌ها ارائه دهد، که ممکن است به آموزش در مورد یک کار متفاوت نیاز داشته باشند.

5. بهبود دقت و جمع آوری داده ها

جمع‌آوری خودکار داده‌ها نه تنها قابل اعتمادتر است، بلکه می‌تواند به شما اجازه دهد تا دقت داده‌های خود را بهبود ببخشید و حقایق مورد نیاز را برای تصمیم‌گیری برای کاهش ضایعات و بهبود فرآیندها ارائه دهد.

ربات صنعتی

معایب اتوماسیون صنعتی

نقطه ضعف اصلی اتوماسیون صنعتی هزینه های بالای مربوط به تغییر از خط تولید انسانی به اتوماتیک است. همچنین هزینه های بعدی مربوط به بازآموزی یا استخدام کارکنان برای کار با تجهیزات پیچیده است.

آینده اتوماسیون و رباتیک

اتوماسیون صنعتی و خدمات مرتبط با رباتیک که در حال حاضر میلیاردها دلار در سال ارزش دارند، با ادامه پیشرفت فناوری، همچنان در حال رشد خواهند بود.

همانطور که تولید ربات افزایش یافته است، بنابراین هزینه های مربوطه کاهش یافته است و این روند باید ادامه یابد زیرا اقتصادهای نوظهور بیشتری شروع به نگاه کردن به رباتیک به عنوان یک راه حل می کنند. در نتیجه این افزایش تولید ربات، در دسترس بودن مهارت های مورد نیاز برای طراحی، نصب، راه اندازی و نگهداری آنها نیز افزایش یافته است. علاوه بر این، افزایش در دسترس بودن نرم افزار، زمان و ریسک مهندسی مرتبط را کاهش داده است، در حالی که برنامه نویسی ربات را بسیار آسان تر و ارزان تر می کند.

همانطور که فناوری به پیشرفت خود ادامه می دهد، این روندها باید در آینده با سیستم های رباتیکی که قادر به جمع آوری داده ها، نظارت بر فرآیندها و عیب یابی هرگونه مشکل هستند، ادامه یابد. روبات‌ها از قبل می‌توانند از حسگرها و سایر نقاط داده برای نظارت و تطبیق حرکات خود در زمان واقعی استفاده کنند و از مهارت‌های یک صنعتگر انسانی برای بهبود فرآیند و کاهش نیازهای دوباره کاری یا بازرسی تقلید کنند.

در حالی که استفاده از ربات‌ها برای خودکارسازی وظایف فیزیکی تکراری ادامه خواهد یافت، فناوری‌های نوظهور می‌توانند به ربات‌ها اجازه دهند تا به دستورات صوتی پاسخ دهند، زیرا هوش مصنوعی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با طیف وسیع‌تری از وظایف کنار بیایند و در پاسخ به تغییرات محیط کار سازگار شوند. این امر باعث می‌شود که روبات‌ها در مناطقی مانند کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند، جایی که نیاز به یافتن، ارزیابی و برداشت محصول برای سیستم‌های خودکار دشوار بوده است. دقت رباتیک یکی دیگر از زمینه‌هایی است که باید در آینده شاهد پیشرفت‌هایی باشیم، با توانایی انجام کارهای ظریف‌تر با هماهنگی بهبود یافته.

با پیشرفت روبات‌ها، می‌توان تصمیم گرفت که چه وظایفی باید خودکار و کدام‌ها توسط انسان انجام شود و با سیستم‌های ایمنی پیشرفته، ربات‌ها نیز به طور منظم‌تری برای کار در کنار انسان‌ها بدون خطر بالقوه مستقر خواهند شد.

سیستم های خودکار اکنون در حال پیشرفت هستند تا بتوانند سرعت کل خطوط تولید را نظارت و به طور خودکار تنظیم کنند تا خروجی را به حداکثر برسانند و هزینه ها را به حداقل برسانند.

با وارد شدن همه این پیشرفت‌ها، استراتژی اتوماسیون به تصمیم‌گیری موفقیت‌آمیز برای خودکارسازی و در چه سطحی بستگی دارد.

چگونه بهترین سیستم ربات را انتخاب کنیم؟

بهترین ربات، رباتی است که به بهترین وجه نیازهای خاص یک پروژه تولیدی را برآورده کند. برای انجام این کار، دانستن چند معیار کلیدی مهم است زیرا انواع مختلفی از ربات ها وجود دارد:

وظیفه به صورت خودکار

دسترسی مورد نیاز

بار (وزن قطعه ای که باید حمل شود...)

زمان چرخه

محیط کار

هنگام ادغام یک ربات صنعتی، یک ربات کلاسیک یا مشارکتی، ایمنی یک ضرورت است و بنابراین انجام یک تحلیل ریسک از قبل ضروری است. به خصوص کوبات‌هایی که در محیطی مشابه انسان کار می‌کنند تا توانایی‌های انسانی را با کارایی ماشین‌ها ترکیب کنند، نیاز به اقدامات احتیاطی زیادی دارند. هنگامی که این عناصر را در ذهن داشتید، می توانید تحقیق کنید یا از این ابزار استفاده کنید که بهترین اتومات صنعتی را برای نیازهای شما محاسبه می کند.

برچسب ها : ربات صنعتی,ربات,رباتیک,آموزش ربات,آموزش رباتیک,آموزش ربات صنعتی,ربات جوشکاری,ربات هوشمند,ساخت ربات

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*