جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 92842
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/06/06 08:05

بهترین قیمت لاماری در تابستان 1402

قیمت لاماری مانند دیگر خودروها در سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی مواجه بوده است. این بازار آشفته، متر و معیاری هم پیش روی معامله‌گران برای قیمت‌گذاری نمی‌گذارد. به همین دلیل چه خریدار و چه فروشنده باید به دنبال مرجعی تخصصی و منصف برای تعیین قیمت لاماری باشند.
بهترین قیمت لاماری در تابستان 1402

قیمت لاماری مانند دیگر خودروها در سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی مواجه بوده است. این بازار آشفته، متر و معیاری هم پیش روی معامله‌گران برای قیمت‌گذاری نمی‌گذارد. به همین دلیل چه خریدار و چه فروشنده باید به دنبال مرجعی تخصصی و منصف برای تعیین قیمت لاماری باشند.

در این مطلب قصد داریم چالش‌های تخمین قیمت ماشین لاماری را بررسی کرده و سپس به معرفی یکی از بهترین مراجع ارزش‌گذاری آن بپردازیم. با ما همراه شده و از سردرگمی ناشی از تغییرات لحظه‌ای قیمت لاماری رها شوید.

پنج چالش بررسی و تعیین قیمت لاماری

در بازارهای سنتی و به‌خصوص برای خودروهای دست دوم، قیمت‌گذاری یک خودروی خارجی مانند لاماری مرجع و معیار مشخصی ندارد. در این بخش، پنج چالش مهم بررسی قیمت ماشین لاماری در بازارهای سنتی را بررسی می‌کنیم.

نوسانات لحظه ای با قیمت ارز

به دلیل اینکه تقریبا همه‌ی قطعات خودروهای مونتاژی ازجمله لاماری از خارج تامین می‌شوند، نوسانات قیمت دلار روی آن‌ها تاثیرات لحظه‌ای می‌گذارد. این در حالی است که قطعات خودرو در گذشته وارد کشور شده‌اند و قاعدتا نباید شاهد چنین اتفاقی باشیم. اما بار روانی نوسانات قیمت ارز به‌ویژه دلار، همواره بر کالاهای خارجی و وارداتی اثرگذار است.

فعالیت دلال ها

شاید مهم‌ترین چالش بررسی و تعیین قیمت لاماری در بازارهای سنتی، فعالیت شدید دلال‌ها در این بازارهاست. در بسیاری از مواقع و بدون اینکه مطلع باشید، درحقیقت با یک دلال در حال معامله هستید. این افراد نه‌تنها تلاش می‌کنند شما را درباره قیمت پیشنهادی‌شان راضی کنند، بلکه به نوعی با هماهنگی با یکدیگر، قیمت لاماری و بسیاری از خودروها را در دست دارند.

وضعیت فنی لاماری

قاعدتا مهم‌ترین عامل اثرگذار بر قیمت لاماری وضعیت فنی آن است. اما در بسیاری از مواقع در بازارهای سنتی ظاهر خودرو، بهتر از باطنش است. به‌نحوی‌که با مقداری رانندگی هم ممکن است متوجه ایرادات موتوری و فنی آن نشوید. این خطر اگر خودرو را از دلال بخرید جدی‌تر است. برای این منظور معمولا باید از کارشناسان فنی و قیمت‌گذاری کمک بگیرید که لزوما نظر تخصصی و همه‌جانبه‌ای ندارند و حتی ممکن است در تشخیص خود اشتباه کنند. این تشخیص اشتباه، نه‌فقط خریدار؛ بلکه گاهی فروشنده را متضرر می‌کند.

قیمت های بسیار متنوع

اگر تنها برای برآورد قیمت لاماری به بازارهای سنتی مراجعه کنید، با قیمت‌های بسیار متنوعی برای خودروهایی نسبتا مشابه مواجه می‌شوید. آنها ممکن است کارکرد، سال ساخت، وضعیت بدنه و حتی رنگ مشابهی داشته و وضعیت فنی‌شان به گفته‌ی فروشنده‌ها یکسان باشد. دلیل اصلی این موضوع در درجه‌ی اول، رقابت است. فروشنده‌هایی که در فروش، عجله دارند، ممکن است قیمت پایین‌تری تعیین کنند. از سوی دیگر آنها ممکن است در صحبت‌های اولیه، شما را از همه‌ی جزئیات فنی خودرو مطلع نسازند. برخی نیز با تعیین قیمت بالاتر، جایی هم برای چانه‌زنی می‌گذارند.

لزوم صرف زمان و انرژی زیاد

گشت‌وگذار در بازارهای سنتی برای بررسی قیمت لاماری مستلزم صرف زمان و انرژی بسیار است. این در حالی است که پس از گذشت چند ساعت ممکن است تنها، تعدادی قیمت بسیار متنوع در دست داشته باشید. علاوه ‌بر‌ این، لازم است که مشخصات هر خودرو را یادداشت کرده و خودتان تعیین کنید که آیا قیمت‌ها منصفانه یا غیرمنصفانه هستند.

همراه مکانیک، مرجع تخصصی تعیین قیمت لاماری

وب‌سایت همراه مکانیک یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای آنلاین معامله‌ی خودرو در کشور ماست. این وب‌سایت به‌طور تخصصی روی خودرو متمرکز بوده و یکی از مهم‌ترین مزایایش، فرآیند شفاف، منصفانه و دقیق قیمت‌گذاری است. واقعیتی که در مورد خودروی لاماری هم صدق می‌کند. قیمت ماشین لاماری https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/lamari/ در این وب‌سایت، نه توسط دلال‌ها، بلکه تماما توسط کارشناسان فنی تعیین می‌شود. آنها با مراجعه به محل حضور فروشنده، خودروی لاماری وی را ازنظر موتوری، بدنه، آپشن‌ها و دیگر موارد بررسی کرده و با توجه به قیمت صفر خودرو، ارزش‌گذاری می‌کنند.

همراه مکانیک، بخشی اختصاصی برای استعلام قیمت لاماری دارد. برای استعلام قیمت لحظه‌ای لاماری از این وب‌سایت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از ورود به وب‌سایت همراه مکانیک، منوی قیمت خودرو را باز کنید.

  • برای استعلام قیمت لاماری صفر روی «قیمت خودرو صفر» و برای استعلام قیمت دست دوم این خودرو، روی «قیمت خودرو دست دوم و کارکرده» کلیک کنید.

  • در کادر جستجو و انتخاب، لاماری را جستجو کرده و سال ساخت و تیپ آن را وارد کنید.

  • در صفحه‌ی جدید کارکرد خودرو و سپس وضعیت بدنه‌ی آن را برای قسمت‌های رنگ یا تعویض‌شده تعیین کنید.

  • رنگ موردنظر خود را تعیین و روی محاسبه‌ی قیمت کلیک کنید.

سخن آخر

عوامل متعددی قیمت‌گذاری خودرویی مانند لاماری را در بازارهای سنتی غیرشفاف می‌کنند. در این وضعیت، مرجعی معتبر مانند همراه مکانیک می‌تواند بسیاری از ابهامات را رفع کند. علاوه‌بر ابزار استعلام قیمت این وب‌سایت، با مراجعه به بازار معاملاتی آن می‌توانید قیمت انواع لاماری کارشناسی‌شده را بررسی کنید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rzk8w