-
در سفر استاندار فارس به شهرستان خرامه مطرح شد

تسریع انتقال آب سد درودزن به خرامه

مصوبه سفر ریاست‌جمهوری درباره تسریع انتقال آب سد درودزن به خرامه مشکلات بخشی از موانع تامین آب منطقه را رفع می‌کند.

به گزارش صمت از استان فارس، محمد‌هادی ایمانیه، استاندار فارس در سفر به شهرستان خرامه با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تولید در این ناحیه گفت: با توجه به مصوبه تسریع انتقال آب سد درودزن به شهرستان خرامه که در جریان سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس تصویب شد، بخشی از موانع تامین آب در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی رفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با انتقاد از روند کند انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه، ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های جدی این موضوع هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

استاندار فارس ضمن بازدید از محور مواصلاتی خرامه-‌مرودشت و پل حسن‌آباد، وضعیت این جاده را از نظر ایمنی نامناسب توصیف و بیان کرد: در همین راستا، پل حسن‌آباد و دست‌کم بخشی از این جاده تا پایان امسال آسفالت خواهد شد.

وی حمایت از رونق تولید در شهرستان خرامه را، به‌ویژه در زمینه دامداری، بااهمیت ارزیابی کرد و افزود: پرورش بز با تغییرات ژنتیکی و پرورش شتر دو حوزه به‌روز و شایان توجه در شهرستان خرامه است که می‌تواند به الگویی برای افزایش ارزش‌افزوده، در کل استان و کشور تبدیل شود.

وی همچنین درباره راه‌اندازی پست برق ۴۰۰ کیلوولت شهرستان خرامه، از تامین اعتبار و بهره‌برداری از این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و موانع توسعه کارخانه فولاد خرامه اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات دسترسی به برق لازم است که با احداث پست برق یادشده رفع می‌شود و مسئله دیگر تامین سنگ‌آهن فولاد است که این موضوع نیز با همکاری مسئولان ایمیدرو به سرانجام خواهد رسید.

استاندار فارس در این سفر همچنین نوید داد که استخر دانش‌آموزی و خوابگاه ورزشی ناتمام شهرستان‌ خرامه طی چند ماه آینده و با تزریق بودجه کافی در اختیار اهالی این ناحیه قرار گیرد.

بررسی مشکلات ۳ واحد صنعتی

استاندار فارس همچنین در سفر به شهرستان خرامه از ۳ واحد تولیدی و صنعتی‌ مشکل‌دار در شهرک صنعتی خرامه بازدید و دستوراتی در راستای رفع مشکلات آنها صادر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، ایمانیه در بازدید از واحدهای در حال ساخت سردخانه دومداره، تولید قارچ و لبنیات در شهرک صنعتی خرامه به بررسی مشکلات آنها در زمینه درخواست تسهیلات بانکی پرداخت و دستوراتی صادر کرد.

استاندار فارس همچنین ضمن تاکید بر رفع مشکل آب شهرک صنعتی، دستوراتی به منظور همکاری سازمان آب منطقه‌ای برای تسریع در صدور مجوز حفر چاه صادر کرد.

معرفی توانمندی‌های صنایع قطعات الکترونیک

ایمانیه در بازدید از مجموعه صنایع قطعات الکترونیک شیراز نیز با بیان اینکه این مجموعه کم‌نظیر بوده و پیشرفت‌های بسیار خوبی را تجربه کرده، اظهار کرد: مجموعه‌های زیر نظر رهبر معظم انقلاب به دلیل دوری از مسائل سیاسی و تلاطم‌های اداری، توانمندی‌های بسیار بالایی به‌دست آورده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تورهای بازدید دانشگاهیان از مجموعه صنایع قطعات الکترونیک شیراز می‌تواند مفید و موثر باشد، افزود: بخشی از سطوح آموزشی دانشجویان در بعضی رشته‌ها می‌تواند با همکاری صنایع قطعات الکترونیک شیراز به شکل مطلوب‌تری اجرا شود.

وی با بیان اینکه صنایع قطعات الکترونیک شیراز می‌تواند در زمینه ایجاد شهر هوشمند در استان فارس همکاری جدی داشته باشد، ادامه داد: در زمینه تولید تجهیزات پزشکی نیز با توجه به بازار بسیار مناسب در سطح منطقه، از مشارکت صنایع قطعات الکترونیک شیراز حمایت جدی می‌کنیم.

استاندار فارس خواستار حضور موثر‌ صنایع قطعات الکترونیک شیراز در زمینه حفاظت از محیط زیست، مراتع و جنگل‌ها با بکارگیری فناوری‌های جدید در زمینه پهپادهای پیشرفته و حسگرهای الکترونیک شد و افزود: فعالیت و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه صنایع قطعات الکترونیک شیراز فرصت مغتنمی برای پیشبرد اهداف استان فارس و کشور به شمار می‌رود که باید این روند تقویت شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه توانمندی‌های بالای مجموعه صنایع قطعات الکترونیک شیراز می‌تواند در زمینه پرورش نیرو و تربیت مدیران موفق موثر باشد، گفت: از ظرفیت‌های صنایع قطعات الکترونیک شیراز باید در زمینه تقویت توانمندی‌های مدیریتی استان حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه قطعات مورد نیاز نهاد‌های اجرایی باید اعلام شود و توسط صنایع قطعات الکترونیک شیراز برای پاسخگویی به این نیاز‌ها باید برنامه‌ریزی صورت گیرد، اظهار کرد: برای کاهش مصرف انرژی و آب در ادارات استان باید از توانمندی‌های صنایع قطعات الکترونیک شیراز استفاده کرد. استانداری فارس آمادگی دارد برای عقد قرارداد در این زمینه پیش‌قدم شود.

وی با بیان اینکه پسماندهای الکترونیک گنج نهفته‌ای است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: باید تلاش کنیم بازیافت پسماندهای الکترونیک در شهر شیراز قرار گیرد.

استاندار فارس خواستار حمایت از صنایع قطعات الکترونیک شیراز برای در اختیار گرفتن پروژه تولید کارت هوشمند ملی و پروژه‌های مشابه در سطح کشور با توجه به سوابق موفق این موضوع در شیراز شد و ادامه داد: این مجموعه با برنامه‌ای مدون باید موضوع افزایش سالانه مبلغ قرارداد با پیمانکاران فارسی را مورد توجه قرار دهد و برای صادرات قطعات تولیدی از مبدأ فارس تلاش مجدانه‌ کند.

تامین آب، مهم‌ترین مشکل

در این بازدید مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل شهرک صنعتی خرامه تامین آب است، گفت: هم‌اینک آب این شهرک صنعتی از طریق آبفا تامین می‌شود که به علت محدودیت‌های تامین آب توسط آبفا، برخی اوقات به‌ویژه در تابستان دچار مشکل می‌شود که در این زمینه مراحل اداری برای حفر یک چاه در حال انجام است که با حمایت استانداری و آب منطقه‌ای در تسریع در صدور مجوز حفر چاه، این مشکل حل خواهد شد.

صمتفتوحی در ادامه با بیان اینکه شبکه داخلی گاز و فاضلاب شهرک صنعتی با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال در حال انجام است، گفت: سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی تامین شده است.

فتوحی در ادامه با اشاره به واگذاری ۹۰درصد از مساحت شهرک صنعتی به متقاضیان از اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی خبر داد و گفت: با اجرای طرح توسعه، ۳۰۰ هکتار به مساحت شهرک صنعتی افزوده می‌شود که بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر و با جذب ۷۰ سرمایه‌گذار جدید شاهد جهش جذب سرمایه‌گذار در این شهرک صنعتی هستیم، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های صنعتی و ساخت‌وساز واحد‌ها، آنها هرچه سریع‌تر در مدار تولید قرار گیرند تا اشتغال و توسعه صنعتی شهرستان محقق شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این شهرک صنعتی هم‌اکنون دارای ۹۷ هکتار مساحت است که تاکنون ۸۲ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد کرده که در قالب این قرارداد‌ها ۳۱ هکتار زمین واگذار شده است. فتوحی افزود: درحال‌حاضر ۵ واحد بهره‌بردار با اشتغال افزون‌بر ۱۲۰ نفر مشغول به فعالیت و تولید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*