-

تندیس زرین به سنگ‌آهن مرکزی رسید

شرکت سنگ‌آهن مرکزی به پاس اقدامات شایسته در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست و نیز کرونا توانست تندیس زرین چهارمین جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور را کسب کند.

به گزارش صمت از یزد، اختتامیه چهارمین جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور با حضور بیش از ۳۰ صنعت برتر کشور در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد. در این همایش در یک نشست تخصصی، مجتبی حمیدیان، سرپرست شرکت سنگ‌آهن‌ مرکزی ایران-بافق به بیان چشم‌انداز و اقدامات شرکت در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست و دستاوردهای شرکت در زمینه کرونا پرداخت و پس از آن معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان استاندارد کشور به پاس اقدامات شرکت سنگ‌آهن در این حوزه‌ها و نیز در بحث کرونا، تندیس زرین جشنواره را به سرپرست مجموعه تقدیم کرد.

شرکت سنگ‌آهن مرکزی در ۳ حوزه پایش و ارزیابی سازمان، مسئولیت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری سازمان به عنوان واحد برتر مورد قدردانی قرار گرفت. چهارمین دوره جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور با رویکرد ارتقای سلامت محصولات و خدمات و چشم‌انداز بهبود سیستم سلامت در صنایع کشور، با حضور مقامات عالی بخش سلامت و حمایت وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو برگزار شد.

سرپرست شرکت سنگ‌آهن مرکزی بهینه‌سازی شرایط موجود را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود دانست و گفت: قدم اول، ارزیابی تمامی زنجیره و اتفاقاتی که در آن ممکن است بیفتد خواهد بود. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شرکت سنگ‌آهن مرکزی مجتبی حمیدیان، اقدام اصلی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های جدید را با پیش‌بینی روند فناوری آینده ممکن دانست و افزود: مناسبات بسیار زیادی در زنجیره صنعت فولاد در حال اتفاق است و این امر باید تسریع یابد. درباره مدل‌های تامین مالی نیز باید به جمع‌بندی برسیم. ارزش افزوده‌ای که در این زنجیره اتفاق می‌افتد به میزان فرآوری که انجام می‌گیرد، عددهای متفاوتی است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با حوزه‌های فناوری ترکیب می‌شود، اظهار کرد: می‌توان مجموعه فناوری‌های مختلف را که در حوزه فرآوری ارزش افزوده ایجاد کند اضافه کنیم، ترکیب اینها اتفاقات جدیدی را برای شرکت سنگ‌آهن مرکزی رقم خواهد زد. حمیدیان هدف اول سرمایه‌گذاری را رضایت همه ذی‌نفعان عنوان و اظهار کرد: استانداردهایی در کل کشور در صنایع معدنی و صنایع فولادی در شهرهای مختلف اجرا می‌شود که در اسرع وقت باید انجام و پیگیری شود و پس از آن، توسعه را رقم بزنیم.

جذب سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز از صدور ۱۴ پروانه بهره‌برداری توسط اداره صنایع منطقه ویژه اقتصادی شیراز در یک سال گذشته خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته ۶۴ سرمایه‌گذار جذب و حدود ۱۴ واحد در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره‌برداری رسیده و امکان اشتغالزایی بیش از ۸۰۰ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش صمت نادر طیبی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حدود ۴۶ جواز تاسیس توسط اداره صنایع منطقه ویژه اقتصادی شیراز صادر شده است، ادامه داد: درحال‌حاضر و برای تسریع در امور سرمایه‌گذاران و صنعتگران جواز تاسیس برای متقاضیان یک‌روزه صادر می‌شود.

وی از تشکیل کمیته‌ای با عنوان «واگذاری» برای اختصاص زمین شهرک صنعتی خصوصی منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه‌گذاران و صنعتگران تاکید کرد و افزود: قطعا فراهم کردن زیرساخت‌ها برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران باعث رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال استان خواهد شد. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز از افتتاح چند واحد تولیدی در آینده‌ای نه چندان دور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد و اظهار کرد: بی‌شک راه‌اندازی و احداث این واحدهای تولید نقش بسزایی در رونق اشتغال و اقتصاد استان و کشور ایفا خواهد کرد.

طیبی در ادامه با تاکید بر اخذ جواز تاسیس واحدهای تولیدی قبل از واگذاری زمین گفت: صدور جواز تاسیس برای واحدها از موضوعاتی است که باید به‌سرعت وارد مرحله عملیاتی شود. وی در ادامه به وضعیت پیشرفت فیزیکی شهرک صنعتی خصوصی منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم اشاره و اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماه نخست سال آینده بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های شهرک آماده شود و این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دو سال آینده این میزان به حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*