-

آینده اتوماسیون صنعتی در دستان پی ال سی

آینده اتوماسیون صنعتی در دستان پی ال سی

یکی از تجهیزاتی که این روزها در صنایع بسیار کاربرد دارد پی ال سی است و باید این مطلب را پذیرفته و باور داشته باشیم که آینده اتوماسیون صنعتی در دستان پی ال سی است. زیرا پی ال سی ها به کمک هوش مصنوعی و دیگر امکاناتی که دارند به راحتی کار کمک کرده و راندمان کاری را بالا خواهند برد. اما بیاید قبل از هر چیزی با PLC و تجهیزات اتوماسیون صنعتی آشنا شویم تا انتهای مطلب آینده اتوماسیون صنعتی در دستان پی ال سی با ما همراه باشید.

اتوماسیون صنعتی چیست؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی برای کنترل یک فرایند مکانیکی و تکراری به صورت خودکار است. در واقع تجهیزات اتوماسیون صنعتی فناوری‌های مختلفی مانند: سیستم های الکتریکی، الکترونیک، اجزای پنوماتیکی، سیستم های هیدرولیک، دستگاه های مکانیکی ترکیب می‌کند. به عبارت دیگر این تجهیزات حسگرهایی هستند که ورودی داده‌ها را با محرک های خروجی داده هماهنگ می کنند و اطمینان می دهند که خروجی دقیقا همان چیزی است که مد نظر شما است.

پی ال سی چیست؟

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردن‌ترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی پی ال سی است و آینده اتوماسیون صنعتی در دستان پی ال سی است. پی ال سی در واقع کنترل گر منطقی قابل برنامه ریزی است که با قابلیت برنامه ریزی منطقی داده‌ها را به دستگاه داده و آن را تغذیه می‌کند. علاوه بر این وظیفه پردازش و کنترلر خروجی به همراه نمایش داده‌ها نیز به عهده این تجهیزات اتوماسیون صنعتی است. در واقع باید بگوییم که این تجهیزات یک نوع کامپیوتر صنعتی هستند که کار را برای صنایع آسان خواهد کرد.

اما این نکته را نیز باید ذکر کنیم که در میان پی ال سی‌های موجود در بازار ایران بهترین و قیمت مناسب‌ترین PLC، پی ال سی دلتا است. این پی ال سی علاوه بر قیمت مناسب دارای امکانات متعددی بوده و از همه مهم‌تر این که نمایندگی در ایران داشته و خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می‌دهد.آزند اتوماسیون نمایندگی plc دلتا در پاساژ بوشهری معتبرترین نمایندگی دلتا جهت خرید محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا می باشد.

باید این نکته را یادآور شویم که PLC دلتا را می‌ توان به طور کل به دو سری DVP و AS تقسیم کرد که هر کدام از آن‌ ها نیز خود به انواع مختلف تقسیم می‌ شوند. در نتیجه هر صنعتگر می‌ تواند متناسب با نیاز خود، محصول مورد نظر را خریداری کند.

آینده صنایع مختلف با اتوماسیون صنعتی و پی ال سی

آینده صنایع مختلف با اتوماسیون صنعتی و پی ال سی

برای این که بیشتر این موضوع را درک کنید به بررسی تاثیر پی ال سی در برخی از صنایع خواهیم پرداخت:

صنایع تولیدی

تولید کنندگان به کمک پی ال سی ‌تا حد زیادی می‌توانند کارهای دستی را کم کرده و با کمک پی ال سی کارها را برنامه ریزی کرده و به صورت خودکار پروسه تولید را انجام دهد. در حال حاضر تا حدود زیادی این مورد در تولیدها به چشم می‌خورد اما در آینده نه چندان دور و به کمک هوش مصنوعی این امر بیشتر خواهد شد.

مهندسی و ساخت ساز

تجهیزات اتوماسیون صنعتی و به ویژه پی ال سی به صنایع تولیدی خلاصه نشده و به رشته‌های مهندسی و ساخت و ساز نیز راه یافته است. در ساخت و ساز نیز این موضوع به چشم می‌خورد و شاهد ساختمان‌های هوشمندی هستیم که به کمک پی ال سی، اینورتر و... ساخته شده و مورد استفاده هستند.

صنایع خودرو سازی

این بخش از صنایع نیز از تاثیر پی ال سی و تجهیزات اتوماسیون صنعتی در امان نمانده و شاهد استفاده از این تجهیزات برای ساخت ماشین‌ها هستیم.

تاثیر پی ال سی بر صنایع خودرو سازی مهندسی و ساخت و ساز و..

همان طور که مشاهده می‌کنید آینده اتوماسیون صنعتی در دستان پی ال سی بوده و این تجهیزات صنعتی به راحتی به تمام صنایع نفوذ کرده و به بهبود کارایی صنایع و کاهش خطای انسانی کمک خواهد کرد. در نتیجه با استفاده از پی ال سی در صنایع مختلف تولید را سرعت بخشیده و هزینه را تا حدود زیادی کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*