-

ورود غیرایرانی‌های «افریقارفته» تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

مدیرکل حمل‌ونقل بین‌الملل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از همه مبادی کشورهای افریقایی به کشور ممنوع است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمدجواد هدایتی درباره آخرین تمهیدات بهداشتی در پایانه‌های مرزی باتوجه به فعال شدن سویه جدید کرونا در کشورهای افریقایی اظهار کرد: باتوجه به اطلاعاتی که درباره سویه جهش‌یافته ویروس کرونا «امیکرون» داریم، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم با دریافت ابلاغیه جدید وزارت بهداشت، تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته است. وی افزود: در موضوع ورود اتباع خارجی و ایرانیان از مرزهای کشور از طریق پایش‌های وزارت بهداشت و تنظیم پروتکل‌های ابلاغی برای سویه جدید در این مرزهای زمینی، شرایط ویژه اضطرار و کنترل را اعلام کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: درحال‌حاضر غربالگری بهداشتی و کنترل‌ها در قالب طرح آماده‌باش به دقت اجرا می‌شود. نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها هم در پایانه‌های مرزی مستقر هستند و غربالگری به‌صورت ۱۰۰ درصدی اجرا می‌شود. وی تاکید کرد: طبق ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از همه مبادی کشورهای افریقایی شامل ۸ کشور افریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی و... به کشور ما تا اطلاع ثانوی ممنوع است؛ بنابراین اگر اتباع غیرایرانی پیش از این به این کشورها سفر کرده بودند و اکنون قصد ورود به کشور ما را داشته باشند از طریق پاسپورت مشخص می‌شود و ورود آنها ممنوع خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*