-
تخلف جدید در برخی جایگاه‌های سوخت

مراقب کارت‌تان باشید!

برخی شهروندان اخیرا از تخلف جدیدی در برخی جایگاه‌های سوخت خبر می‌دهند که عجیب‌تر و پیچیده‌تر از پدیده‌های قبلی است.

مراقب کارت‌تان باشید!

ماجرای تخلف ‌ های گوناگون در برخی جایگاه ‌ هاست سوخت داستانی طولانی است، ماجرایی که معمولا از سوی جایگاه ‌ داران تکذیب می ‌ شود، اما شکایت ‌ های شهروندان نشان می ‌ دهد همچنان این تخلفات در برخی از جایگاه ‌ ها به شکل ‌ های مختلف ادامه دارد.

از میان این تخلف ‌ ها می ‌ توان به ثبت قیمت ‌ های بالاتر پس از سوخت ‌ گیری، کشیدن مبالغی اضافه از کارت برخی مشتریان برای بانک ‌ هایی که پیامکی برای تراکنش ‌ های زیر نرخ معین ارسال نمی ‌ کنند و یا فروش مکمل ‌ های سوخت غیرمجاز با قیمت ‌ هایی نامتعارف به رانندگان که همواره اعتراض ‌ هایی را به همراه داشته است.

اما تازه ‌ ترین تخلفی که از سوی شهروندان، به ‌ خصوص افرادی که هنگام سوخت ‌ گیری از خودرویشان پیاده نمی ‌ شوند درباره برخی جایگاه ‌ های سوخت گزارش شده، کاملا عجیب ‌ تر و پیچیده ‌ تر است و نمی ‌ تواند کار افراد تازه ‌ کار و بی ‌ اطلاع باشد. آن ‌ طور که این شهروندان گزارش داده ‌ اند، متصدی این جایگاه ‌ ها کارت سوخت را از آنها گرفته و پس از سوخت ‌ گیری به راننده تحویل داده و به نظر همه ‌ چیز عادی بوده است. اما در دور بعدی سوختگیری، وقتی راننده به جایگاه دیگری مراجعه کرده، دستگاه نازل، کارت سوخت را تشخیص نمی ‌ داده و راننده تصور کرده که کارت، اصطلاحا سوخته است. اما بعد متوجه می ‌ شوند که در زمان سوخت ‌ گیری قبلی اتفاقات پیش ‌ بینی نشده ‌ ای برای کارت سوخت رخ داده است!

آن ‌ طور که یکی از شهروندان اطلاع داده، چند روز قبل برای سوخت ‌ گیری به یکی از جایگاه ‌ ها مراجعه کرده و مطابق معمول از خودرو پیاده نشده، اما متصدی جایگاه به او اعلام کرده کارت سوختش عمل نمی ‌ کند.

در ادامه این متصدی منصف، با بررسی کارت سوخت، به راننده اطلاع می ‌ دهد که به نظر می ‌ رسد دور قبلی که سوخت ‌ گیری انجام شده، فردی در جایگاه قبلی با فندک، آن بخشی از کارت سوخت که تراشه الکترونیک در آن قرار گرفته را گرم کرده، تراشه را از کارت جدا کرده و به جای آن یک تراشه سوخته را در محل تعبیه شده قرار داده! در این شرایط، راننده ‌ ای که از فرآیندی که پیش آمده اطلاعی نداشته، در سوختگیری بعدی با تصور این ‌ که کارت سوختش دچار مشکل شده و کارت سوخته است، قاعدتا درخواست کارت سوخت المثنی می ‌ کند و در این میان، افراد سودجو سهمیه موجود در تراشه قبلی کارت سوخت آن فرد را استفاده می ‌ کنند و تا زمان صدور کارت المثنی نیز، دارنده سهمیه از وضعیت بنزینش مطلع نمی ‌ شود.

شرکت ملی پخش فراورده ‌ های نفتی در پاسخ در این زمینه تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه ‌ ها می ‌ توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع ‌ ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرد که تمام شهروندان می ‌ بایست در هنگام سوخت ‌ گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت ‌ های هوشمند سوخت موجود در جایگاه ‌ های عرضه سوخت صرفاً برای سوختگیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*