پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 40787
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/25 11:16

راهنمای کامل خرید بیت کوین

اگر می خواهید به شیوه ای مطمئن و آسان برای خرید بیت کوین اقدام کنید، در این مطلب به صورت گام به گام شما را راهنمایی می کنیم.
راهنمای کامل خرید بیت کوین

چند سالی است که خرید بیت کوین برای سرمایه گذاران به یک گزینه پر طرفدار تبدیل شده است. سودهای کلان بیت کوین در سال های اخیر باعث شده که سرمایه گذاران زیادی به نگهداری این ارز دیجیتال و معامله آن علاقه مند شوند. اکنون هم روز به روز به تعداد خریداران بیت کوین اضافه می شود و افراد بیشتری روی این ارز دیجیتال مطرح سرمایه گذاری می کنند. اگر شما هم برای افزایش سرمایه خود به دنبال خرید بیت کوین هستید، در این مطلب می توانید با مراحل و پیش نیازهای مورد نیاز به صورت کامل آشنا شوید. از این رو ابتدا دلایل خرید ارز دیجیتال بیت کوین و وضعیت سود آن را به شما می گوییم و سپس به سراغ مراحل خرید می رویم.

 

چرا بیت کوین بخریم؟

چرا بیت کوین بخریم؟

هدف اکثر سرمایه گذاران از خرید و فروش دارایی ها و سهم های مختلف، حفظ ارزش سرمایه و افزایش آن می باشد. با این حال، همه سرمایه گذاران به یک شکل عمل نمی کنند و موقعیت های مختلف تصمیمات گوناگونی می گیرند. همین عامل روی سود یا ضرر ناشی از سرمایه گذاری تاثیر می گذارد و سرنوشت متفاوتی را برای سرمایه گذاران مختلف رقم می زند. کسانی که برای سرمایه گذاری به سراغ خرید بیت کوین می روند هم دلایل خاص خود را دارند و عموما از سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال سود می گیرند.

یکی از دلایل عمده خرید بیت کوین، هدایت نشدن آن توسط نهادهای دولتی و متمرکز و داشتن بازاری عادلانه و مبتنی بر عرضه و تقاضا می باشد. بر این اساس سرمایه گذاران مطمئن می شوند که امنیت دارایی آن ها تضمین است و اشخاص ذی نفع از دارایی سرمایه گذاران سوء استفاده نخواهند کرد. از طرفی سودهای کلان BTC نیز افراد زیادی را به خرید بیت کوین ترغیب می کند. پس کسانی که به دنبال یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری بلندمدت هستند معمولا از بیت کوین استقبال می کنند. البته که ارزهای دیجیتال دیگری مثل اتریوم، دوج کوین و بایننس کوین هم طرفداران زیادی دارند. با این حال سابقه طولانی تر و وضعیت پایدارتر بیت کوین، آن را به گزینه ای مطمئن تر تبدیل می کند.

 

سود خرید بیت کوین

خرید بیت کوین چقدر سود دارد؟

در بخش قبل خواندید که همه سرمایه گذاران از خرید بیت کوین یا سایر دارایی ها نتیجه یکسانی نمی گیرند. موقعیت ورود به بازار و خروج از آن در کنار سایر عوامل، باعث می شود که نتایج مختلفی برای معامله گران رقم بخورد. از این رو، صرف خرید بیت کوین باعث سود شما نمی شود و باید بدانید که چه زمانی و در چه شرایطی این کار را انجام دهید. تشخیص درست موقعیت فروش بیت کوین نیز بر میزان سود و زیان شما تاثیر خواهد گذاشت. از طرفی رفتارهای احساسی و هیجانی و تصمیمات عجولانه نیز می تواند سرنوشت سرمایه گذاری شما را دستخوش تغییرات قابل توجهی کند. به همین خاطر باید بتوانید به شیوه ای درست و اصولی سرمایه خود را مدیریت کنید تا دچار ضرر نشوید.

دانش و تجربه ای که به مرور زمان کسب می کنید می تواند در کنترل احساسات و هیجانات و در نهایت انجام معاملات بهتر به شما کمک کند. به همین خاطر همواره باید به دنبال افزایش اطلاعات خود و کسب تجربه باشید. شروع با مبالغ کم بلااستفاده و پرهیز از معاملات متعدد می تواند تجربه معامله گری شما را بهبود بخشد. انتخاب درست صرافی ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین نیز تجربه شما را تحت تاثیر قرار می دهد. میزان کارمزد، عمق بازار، اختلاف صف های خرید و فروش و قیمت های صرافی، می تواند میزان سود و زیان شما را کاهش یا افزایش دهد. به همین جهت باید صرافی ارز دیجیتال مناسبی را برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

 

راهنمای خرید بیت کوین

راهنمای خرید بیت کوین

پس از اینکه صرافی ارز دیجیتال مناسب را پیدا کردید، اولین قدم برای خرید بیت کوین را بر می دارید. این گام، ثبت نام و احراز هویت در صرافی است. پس از عضویت در صرافی، شما می توانید حساب خود را شارژ کنید تا موجودی لازم برای خرید بیت کوین فراهم شود. بعضی از صرافی ها محدودیتی برای واریز مبلغ و خرید ارز دیجیتال دارند و حداقل هایی را در نظر می گیرند. زمانی که حساب خود را شارژ کردید، به صفحه خرید و فروش بیت کوین می روید و معامله خود را به یکی از روش های موجود ثبت می کنید. اکثر صرافی های آنلاین، امکان ثبت سفارش به دو روش عادی (محدود) و فوری (بازار) را به شما می دهند.

سفارش عادی نیازمند تعیین مقدار و قیمت برای معامله است. در حالی که سفارش بازار با قیمت لحظه ای بازار انجام می شود و شما فقط مقدار آن را تعیین می کنید. بر این اساس، معمولا تحلیلگرها از سفارش عادی یا محدود، یا انواع دیگری از سفارش ها تحت عنوان سفارش های حد ضرر یا جایگزین استفاده می کنند. افراد تازه وارد نیز می توانند با سفارش فوری، در آن واحد معامله خود را ثبت کنند. معمولا بخش های راهنمای استفاده و پشتیبانی صرافی نیز، به شما برای ثبت سفارش و انجام سایر فعالیت ها یاری می رسانند.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ozwgd