پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 38863
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/23 13:48

راهنمای خرید رولبرینگ مخروطی

رولبرینگ مخروطی از جمله پرکاربردترین محصولاتی است که در بازار فروش بیرینگ های غلتشی عرضه می ‌شود.
راهنمای خرید رولبرینگ مخروطی

رولبرینگ مخروطی از جمله پرکاربردترین محصولاتی است که در بازار فروش بیرینگ های غلتشی عرضه می ‌شود. رولبرینگ های مخروطی موارد استفاده مختلفی مثل انواع گیربکس صنعتی، توربین بادی و... را به خود اختصاص داده ‌اند. اما در این میان توپی چرخ خودرو به عنوان متداول ترین مکان به کارگیری رولبرینگ های مخروطی شناخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رولبرینگ مخروطی کافیست تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

معرفی کامل رولبرینگ مخروطی

طراحی و تولید یک رولبرینگ مخروطی به شکلی صورت می گیرد که محصول نهایی قادر به تحمل بارهای شعاعی و محوری باشد. به همین جهت این تولیدات با جفت خود به صورت برعکس استفاده می شوند. رولبرینگ های مخروطی دربردارنده ۳ بخش هستند که عبارتند از:

  • شیار داخلی

  • شیار خارجی

  • غلتک های مخروطی

این محصولات از دو لبه کوچک و بزرگ برخوردارند. لبه کوچک رولبرینگ غلتک ها را در زمان تماس و اصطکاک با قفسه در جایشان ثابت نگه می دارد. اما حتما می ‌پرسید لبه بزرگتر چه وظیفه ای برعهده دارد؟ فرم غلتک ها به صورت مخروطی است. این ساختار باعث به وجود آمدن بارهای محوری می ‌شود. لبه بزرگتر وظیفه دارد در مواجهه با این فشار از خود مقاومت نشان دهد.

در صورتی که زاویه تماس زیاد شود رولبرینگ مخروطی قادر خواهد بود بارهای محوری را با ظرفیت بالاتری تحمل کند. معمولا از این محصول در انواع خودرو، گیربکس و ماشین آلات صنعتی استفاده می کنند. رولبرینگ های مخروطی در چند نوع مختلف از جمله رولبرینگ های مخروطی یک ردیفه، رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه و... به بازار عرضه می ‌شوند.

رولبرینگ های مخروطی می توانند در دو بخش مخروط و کاپ از یکدیگر جدا شوند. مخروط دربردارنده کنس داخلی رولبرینگ، ساچمه ها و قفسه است. کاپ هم شامل کنس خارجی می شود.

برای خرید انواع محصولات از جمله رولبرینگ مخروطی 30 هزاری  و رولبرینگ مخروطی 31 هزاری کافیست با مرکز عرضه کننده رولبرینگ های مخروطی در ارتباط باشید. با سفارش محصول از مزایای رولبرینگ های مخروطی برخوردار می شوید. اصطکاک پایین و زمان آب بندی کمتر جزو مزایای رولبرینگ های مخروطی است. همچنین در این رولبرینگ ها قابلیت اعمال بار زیادتر در آغاز چرخش و دقت بیشتر را شاهد هستیم.

 معرفی انواع مدل های رولبرینگ مخروطی

طراحی و تولید رولبرینگ مخروطی در مدل‌ های زیر انجام می شود:

رولبرینگ های مخروطی یک ردیفه

رولبرینگ مخروطی یک ردیفه می تواند بارهای شعاعی را در کلیه جهات تحمل کند. توانایی این مدل از رولبرینگ ها برای تحمل بارهای محوری تنها در یک جهت است.

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه را می‌ توان به دو شکل استفاده کرد. در روش اول کنس های مخروطی رولبرینگ ها به شکل موازی در کنار هم قرار می گیرند. در این روش رولبرینگ های مخروطی بار محوری را در یک طرف ولی در حد خوبی تحمل می ‌کنند. اما روش دوم به این صورت است که ساچمه ها به شکل زاویه دار قرار می گیرند. در این حالت رولبرینگ های مخروطی می توانند هر میزان از بار را در جهات گوناگون تحمل کنند.

رولبرینگ های مخروطی چهار ردیفه

طراحی و تولید رولبرینگ مخروطی چهار ردیفه به نحوی انجام می ‌شود که لبه داخلی محصول از غلتک برخوردار باشد. زمانی که رولبرینگ به این شکل طراحی می‌ گردد ظرفیت تحمل بار بالا رفته و میزان اصطکاک کم می‌ شود. طراحی بخصوص رولبرینگ های مخروطی چهار ردیفه باعث می ‌شود این محصولات غالبا در دستگاه هایی به کار روند که قادرند بارهای زیاد و سنگین را تحمل کنند.

 

رولبرینگ های مخروطی چگونه نصب می شوند؟

برای نصب انواع رولبرینگ مخروطی می ‌توان از روش ‌های زیر استفاده کرد: 

  • رو به رو یا جلو به جلو :برای نصب رولبرینگ مخروطی طبق این روش می ‌توان حلقه یا بوش فاصله گذاری را مابین کنس های خارجی بلبرینگ به کار برد.

  • پشت سر هم :در این روش برای نصب رولبرینگ های مخروطی حلقه یا بوش فاصله گذار می بایست مابین کنس های خارجی بلبرینگ و یکی از کنس های داخلی به کار رود. در چنین حالتی بار محوری تنها از یک طرف وارد خواهد شد و تحمل این بار به وسیله هر دو بلبرینگ صورت می گیرد.

  • پشت به پشت:در این نوع طراحی می توان دو حلقه یا بوش فاصله گذار را برای نصب رولبرینگ مخروطی استفاده کرد. یکی از آنها باید مابین کنس های خارجی قرار گیرد. مورد دوم هم بین کنس های داخلی استفاده می شود.

چه عواملی در تعیین قیمت رولبرینگ های مخروطی موثر است؟

برای قیمت‌ گذاری رولبرینگ های مخروطی باید به عوامل مختلفی توجه داشت. یکی از عواملی که می ‌تواند در تعیین قیمت رولبرینگ های مخروطی تاثیرگذار باشد میزان کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید آنهاست. طبیعتا هر چقدر مواد و متریال به کار رفته در ساخت رولبرینگ ها مرغوب تر باشد باید انتظار اعلام قیمت های بالاتری را داشته باشیم.

تعیین قیمت رولبرینگ مخروطی به شرکت و کشور تولیدکننده آن هم وابسته است. در بازار فروش رولبرینگ های مخروطی می توان محصولات گوناگونی را مشاهده کرد. طراحی و تولید این محصولات توسط مراکز مختلف در کشورهای آلمان، آمریکا، چین، ژاپن، هند و غیره انجام می شود.

موارد مذکور نمونه هایی از عواملی هستند که در افزایش یا کاهش قیمت خرید رولبرینگ مخروطی اثر می گذارند. شما در صورت تمایل به سفارش و خرید این محصولات می توانید آخرین قیمت رولبرینگ های مخروطی را از فروشگاه اینترنتی آنها استعلام کنید.

 

فرصت خرید اینترنتی انواع رولبرینگ مخروطی

بسیاری از افراد متقاضی خرید رولبرینگ های مخروطی هستند. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی عرضه کننده این محصولات می توان نیازها را به راحتی و به سرعت پاسخ داد. مرکز فروش آنلاین رولبرینگ مخروطی آمادگی دارد انواع محصولات مورد نظر خریداران را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن در دسترس آنها قرار دهد. مشتریان در بازدید از فروشگاه اینترنتی با مشخصات و جدیدترین قیمت رولبرینگ های مخروطی آشنا می ‌شوند.

برای سفارش این محصولات باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. برای مثال عمر و دوام رولبرینگ مخروطی از جمله موضوعاتی است که هنگام سفارش آن باید مورد توجه قرار گیرد. شما بسته به نیاز و بودجه خود می توانید مدل های مختلف رولبرینگ را در کیفیت و قیمت مناسب از مرکز فروش آنلاین تهیه کنید.

 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ozgdl