یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 95915
تاریخ انتشار: 1402/08/02 10:21
رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با تیتر کوتاه؛

کم‌لطفی دیدیم ولی دست پر برگشتیم/ موقع تقسیم اعتبار دیده نمی شویم

امیر صدیقی گفت: قرار نیست که در زمان بازی‌های آسیایی بار مدال‌آوری به عهده فدراسیون ووشو باشد و از طرف دیگر موقع تقسیم اعتبار این فدراسیون به شکل درست دیده نشود به خصوص الان که مجموع دو رشته ووشو و کوراش زیرمجموعه‌ی فدراسیون هستند.
کم‌لطفی دیدیم ولی دست پر برگشتیم/ موقع تقسیم اعتبار دیده نمی شویم

امیر صدیقی گفت: قرار نیست که در زمان بازی‌های آسیایی بار مدال‌آوری به عهده فدراسیون ووشو باشد و از طرف دیگر موقع تقسیم اعتبار این فدراسیون به شکل درست دیده نشود به خصوص الان که مجموع دو رشته ووشو و کوراش زیرمجموعه‌ی فدراسیون هستند.

گروه ورزشی تیترکوتاه - نسیم شیرازی: ووشوکاران ایران بعد از بازی‌های آسیایی، راهی کامبک‌گیمز ریاض شدند تا در بازی‌های رزمی جهان ۶ مدال را درو کنند و با روحیه مدال‌آوری برای مسابقات جهانی ووشو آمریکا تمرین کنند. در این بازی‌ها ۶ مدال از ترکیب ۷ نفره ووشو در ریاض همین چند روز پیش به‌دست آمد تا تکرار سکو رفتن امید بیشتری را در فدراسیونی که کاروان ورزشی ایران را با مدال‌هایش در همین بازی‌های آسیایی که گذشت چند پله بالا کشید ایجاد کند. امیدی که امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو ایران امیدوار است با حمایت ویژه مسئولان ادامه دار شود، او که تیم ووشو را در رقابت‌هایی که می‌گذراند تنها نگذاشته است، درباره‌ی عملکرد ووشوکاران در این دوره از بازی‌های رزمی جهان گفت: سومین دوره از بازی‌های رزمی جهان به میزبانی ریاض عربستان برگزار شد و از کشورمان هم نمایندگانی در رشته‌های مختلف حضور دارند که خداراشکر بچه‌های ووشو توانستند مانند همیشه پرتلاش ظاهر و نتیجه‌ی خوبی را کسب کنند.

امیر صدیقی افزود: ما ۷ ورزشکار شامل ۴ تالوکار و ۳ سانداکار به این مسابقات اعزام کردیم که ۶ مدال به دست آوردیم و از این جهت که بچه‌های تالو ما هم توانستند مدال‌های خوبی را به دست آورند رقابت خوبی را پشت‌سر گذاشتیم.

وی با اشاره به سطح بالای رقابت‌ها تصریح کرد: رقابت‌ها خیلی جدی بود چرا که نفرات به صورت انتخابی از سوی فدراسیون جهانی بر اساس نتایجی که در مسابقات قهرمانی جهان گذشته در سال ۲۰۱۹ شانگهای به‌دست آمده بود، حضور داشتند. بسیاری از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان و قهرمان‌های قاره‌های مختلف هم در این رویداد حضور داشتند و رقابت بسیار سخت بود و می‌شود گفت بهترین‌ها از سراسردنیا دورهم جمع شده بودند که ما در بخش ساندا آقایان ترکیب جدیدی را به این مسابقات اعزام کردیم و هردو ورزشکارمان اولین حضورشان را در مسابقات بین‌المللی برون‌مرزی در بخش بزرگسالان داشتند و با تلاش خوب در نهایت در ساندا دو طلا و یک نقره به دست آوردیم. در تالو هم دو نقره و یک برنز ازآن خود کردیم که مدال‌های خوبی بود و بچه‌ها توانستند به دست آورند. فاصله زیادی هم تا مسابقات قهرمانی جهان آمریکا باقی نمانده و امیدواریم روند موفقیت‌ها و نتایج خوب تا آن‌جا هم ادامه پیدا کند.

امیر صدیقی 1

رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با تیتر کوتاه درباره بازی‌های آسیایی گفت: از نتایج هانگژو خوشحالیم چراکه فدراسیون ووشو ایران، بازی‌های آسیایی را با خاطرات خوبی  از جمله ۱۲ مدال به‌دست آمده در دو رشته کوراش و ووشو ترک کرد که برای ووشو دو طلا، ۴ نقره، یک برنز و برای کوراش یک طلا، سه نقره و یک برنز به‌دست آمد و اتفاق بسیار خوب و درخشانش این بود که نیمی از این مدال‌ها توسط دختران ما به‌دست آمد و امیدواریم این مسیر موفقیت و مدال‌آوری ادامه پیدا کند.

امیر صدیقی افزود: همیشه گفته بودم که ووشو ایران می‌تواند نقطه اتکای محکمی برای خانواده ورزش در میادین بین‌المللی به‌ویژه بازی‌های آسیایی باشد که خداراشکر این اتفاق هم افتاد و پرقدرت نتایج بسیار خوبی را به‌دست آوردیم آن هم با توجه به این‌که متاسفانه در دو سال اخیر فراز و فرودهای بسیار زیاد و کم‌لطفی‌های زیادی هم به ما شده بود ولی با این وجود اتفاق خوبی در هانگژو افتاد.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به این‌که شرایط برای ووشو در دنیا بعد از بیماری کرونا به‌گونه‌ای رقم خورد که هیچ رویدادی در بخش بزرگسالان برگزار نشد، در حقیقت بازی‌های آسیایی بزرگ‌ترین رویداد سال‌های گذشته بود و همین کار ما را سخت کرد.

وی با اشاره به رشته ساندا و تالو تصریح کرد: ساندا همیشه رشته‌ی موفقیت آمیزی بوده و در آن نتایج خوبی را به‌دست آوردیم. در رشته تالو هم همیشه در مسابقات برون مرزی بچه‌ها عملکرد خیلی خوبی داشتند که خب در بازی‌های آسیایی باتوجه به این‌که تعداد فرم‌های حاضر در آن بسیار محدودتر است و برای مجموع دو فرم یک مدال اهدا می‌شود این‌کاررا خیلی سخت‌تر و پیچیده‌تر کرد و این‌بار هم چین کشوری بود که پیش‌بینی می‌شد بسیار پرقدرت حضور پیدا کند که این اتفاق هم افتاد.

ووشو صدیقی

او به مدال‌های چین دراین‌باره اشاره و یادآور شد: گواه قدرت چین ۲۰۱ مدال طلایی هست که این کشور به‌دست آورد و حتی رکورد خودش نسبت به گوانگژو که ۱۹۹ مدال طلا بود را بهبود بخشید که این نشان می دهد چین با برنامه ریزی و زیرساخت مناسبی که دارد توانسته بخش عمده‌ای از مدال‌ها را به‌ویژه در رشته ووشو با ۱۱ مدال طلا به‌دست آورد که این عدد بزرگی است.

رئیس فدراسیون ووشو که کوراش را هم در فدراسیون مدیریت می‌کند اظهار کرد: در کوراش هم رقابت سختی داشتیم، با توجه به این‌که این ورزش به شکل تاریخی متعلق به کشور ازبکستان هم هست نتایج خوبی را به دست آوردند و ورزشکاران بسیار پرقدرتی دارند. آن جا هم از مجموع ۷ مدال طلا، ۴ طلا را ازبک‌ها به خانه بردند، دو مدال طلا به چینی‌ها و یک مدال هم به ایران رسید که این هم نتیجه بسیار خوبی بود.

دختران ما همیشه پرتلاش و جنگ‌جو بودند، زحمت زیادی کشیدند و یادمان نرود که بازی‌های آسیایی میدان بزرگ و سختی است و انتظار مدال طلا داشتن انتظار بسیار بزرگی است و با توجه به همین سختی تا حالا در بخش ساندا دختران در این بازی‌ها موفق نشدیم حریفان چینی را شکست دهیم

صدیقی به تلاش و جنگندگی دختران ووشوکار ایران اشاره و تصریح کرد: دختران ما همیشه پرتلاش و جنگ‌جو بودند، زحمت زیادی کشیدند و یادمان نرود که بازی‌های آسیایی میدان بزرگ و سختی است و انتظار مدال طلا داشتن انتظار بسیار بزرگی است و با توجه به همین سختی تا حالا در بخش ساندا دختران در این بازی‌ها موفق نشدیم حریفان چینی را شکست دهیم و باتوجه به این‌که دو وزن بیشتر هم در بازی‌ها نیست کار را برای دیگر تیم‌ها از جمله ما سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند.

وی درخصوص به‌کارگیری مربیان خارجی بیان کرد: مورد پراهمیت برای‌مان این است که با ظرفیت‌های داخلی و توان فنی مربیان ایرانی توانستیم نتایج خوبی را به‌دست آوریم، نتایجی که نسبت به دوره‌ی قبل بازی‌های آسیایی هم بهبود حاصل شده بود و همین‌جا به اعضای کادرفنی تیم‌های ملی هم خدا قوت می‌گویم که زحمات زیادی کشیدند و امیدوارم که بتوانیم این مسیر را طی کنیم. استفاده از دانش فنی بین‌المللی نکته بسیار مهمی است و این علاقه‌مندی همیشه وجود داشته ولی با توجه به شرایط سخت و بسیار پرهزینه حضور یک مربی بین‌المللی بیشتر از چهار سال است که فدراسیون از این ظرفیت استفاده نمی‌کند و البته با توجه به عملکرد خیلی خوب مربیان داخلی فعلا برنامه‌ای هم در این حوزه نداریم.

او به بودجه‌ی ناکافی فدراسیون هم پرداخت و خاطرنشان کرد: از نظر بودجه‌ای واقعا شرایط خوبی را پشت سر نگذاشتیم و انتظارمان تجدید نظر جدی در این بخش است، قرار نیست که در زمان بازی‌های آسیایی بار مدال‌آوری به عهده فدراسیون ووشو باشد و از طرف دیگر موقع تقسیم اعتبار این فدراسیون به شکل درست دیده نشود به خصوص الان که مجموع دو رشته ووشو و کوراش زیرمجموعه‌ی فدراسیون هستند. رشته کوراش از نظر شکلی و زیرساختی کاملا متفاوت با ووشو است و به همین‌خاطر کار ما خیلی سخت شده و نیاز به دیده شدن و داشتن اعتبارات بسیار ویژه‌ای برای فدراسیون داریم. ما تا پایان سال هم رویدادهای مختلف و مهمی را داریم مانند همین رقابت‌های کامبک گیمز که گذراندیم و مسابقات قهرمانی جهان ووشو در آمریکا، مسابقات قهرمانی جهان کوراش در ترکمنستان و بازی‌های داخل سالن که در تایلند برگزار می‌شود، بنابراین نیاز به برنامه‌ریزی از همین حالا وجود دارد و با توجه به این‌که بازی‌های آسیایی دور بعد هم سه سال آینده خواهد بود فرصت محدودتر از قبل است و باید با نگاه ویژه‌تر و دقیق‌تری این مسیر طی شود تا بتوانیم آن‌جا هم نتیجه‌ی خوبی را داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که ژاپن میزبان بازی‌های آسیایی سه سال آینده است شرایط متفاوت‌تری را پیش رو داریم و امیدوارم آن‌جا هم بچه‌ها بتوانند دست پر از رقابت‌ها بیرون بیایند که این مستلزم حمایت و توجه ویژه است.

صدیقی در خصوص عملکرد محسن محمد صیفی در بازی‌های آسیایی نیز تصریح کرد: محسن قهرمان پرآوازه و نامدار ما است که در طول بازی‌های آسیایی هم جزو چند نفر رکورددار کسب مدال‌های رنگارنگ بود و سه مدال طلا و یک مدال نقره واقعا عملکرد ارزشمندی هست و این را باید درنظر گرفت که هر مسابقه شرایط خاص خودش را از لحاظ بازی، مسابقات و میزبانی دارد که می‌تواند روی عملکرد یک ورزشکار تاثیر بگذارد، محسن صیفی با جنگندگی و تلاش برنده راند اول هم بود ولی خب در نهایت آن نتیجه‌ای که علاقه‌مند بود و ما هم بسیار دوست داشتیم به‌دست آید شکل نگرفت ولی چیزی از توانمندی و ارزش‌های این ورزشکار خوب و با اخلاق ووشو کم نمی‌شود. محسن یک اسطوره بین‌المللی است و مطمئنم که با عملکرد خوبش در مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند نتیجه‌ی خیلی خوبی را به دست آورد و همین‌طور پرافتخار و پرمدال مسیر قهرمانی را طی کند و بتوانیم شاهد درخشش این ورزشکار باشیم.

منبع:تیترکوتاه


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oxw9d