-

بررسی قیمت کارتن در کارخانه کارتن سازی در سال ۱۴۰۲

آموزش محاسبه قیمت کارتن در سال 1402 و معرفه کارتن سازی کاراکارتن به عنوان تولید کننده انواع کارتن سه لایه، پنج لایه و کارتن لمینتی در زمینه ورق سازی نیز فعالیت میکند.

بررسی قیمت کارتن در کارخانه کارتن سازی در سال 1402

برای آنکه بتوانید قیمتی دقیق از قیمت کارتن به دست بیاورید بایستی به عوامل گوناگونی توجه داشته باشید. اما به طور کلی، با توجه به اینکه قیمت ها در بازار داخلی کشور هر روزه در حال تغییر است اما هزینه ساخت کارتن در نیمه اول سال تغییر چندانی به خود ندیده است. برای محاسبه قیمت کارتن توجه به مواردی مانند: ابعاد کارتن، طرح و روش چاپ، جنس کاغذ و... از جمله مواردی هستند که در هزینه پایانی تولید کارتن در کارخانه کارتن سازی موثر واقع می شوند. برای تخمین دقیق قیمت تولید کارتن ابتدا بایستی با کارتن و مواردی که به آن وابسته است آشنا شوید. در ادامه به طور دقیق تری به بررسی قیمت کارتن در سال 1402 خواهیم پرداخت.

بررسی قیمت کارتن در کارخانه کارتن سازی در سال 1402

آشنایی با کارتن بسته بندی

در صنعت چاپ و بسته بندی به جعبه هایی که از ورق های لایه دار درست شده اند کارتن گفته می شود. کارتن ها از کنار هم قرار گرفتن ورق های کارتنی که خود دارای اجزای مجزا هستند، درست می شود. تولید ورق های کارتنی وابسته به دو جزء لاینر و فلوت است. اصلی ترین دلیل در تغییر قیمت کارتن به انتخاب جنس کاغذ برای این دو مورد بر می گردد. کارخانه های کارتن سازی ، کارتن بسته بندی (Cardboard Box) را با تعداد لایه های متفاوتی مانند کارتن سه لایه، کارتن پنج لایه، کارتن هفت لایه تولید میکنند. تعداد لایه ای که برای ساخت کارتن استفاده می شود تنها به محصول و نیاز افرادی که محصول خود را بسته بندی می کنند بستگی دارد.

قیمت کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه

محبوب ترین نوع کارتن هایی که در بازار امروز برای مشاغل مختلف به کارگرفته می شود کارتن سه لایه است. کارتن پنچ لایه نوع دیگری از کارتن است که با استحکام و قیمت بیشتر نسبت به کارتن سه لایه تولید میشود. این دو کارتن با توجه به کارایی که دارند از قیمت مقرون به صرفه و مناسبی نیز برخوردار هستند. به همین دلیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. کارتن سه لایه از تعداد لایه های کم تری نسبت به کارتن پنج لایه بهره می برد به موجب همین امر به دلیل مصرف کم تر مواد مصرفی، به مراتب هزینه پایین تری دارد. اما برای محافظت از کالا و محصولات و همچنین تحمل وزن بالاتر، کارتن پنج لایه بسیار کاربری تر است.

انواع فلوت کارتن های لایه دار

کارتن های لایه دار همگی از فلوت ساخته می شوند و تنها تفاوتی که این کارتن ها را از یک دیگر متمایز می کند نوع فلوت و شکل قرار گیری آن است. فلوت به صورت A وB وC وE وF به تولید می رسد. این 5 دسته ای که نام بردیم در ارتفاع و اندازه موج های فلوت با هم فرق می کنند. ورق های کارتنی A Flute دارای بیشترین ارتفاع و تعداد موج پایین تر است و تا رسیدن به F Flute ارتفاع موج ها کمتر و تعداد آن بیشتر خواهد شد. هر یک از این فلوت ها با توجه به شکل طراحی آن ها کاربردهای مختص به خود را دارند.

نحوه محاسبه قیمت کارتن

همانطور که گفتیم قیمت نهایی کارتن عدد دقیقی ندارد و محاسبه آن کاری مشکل به حساب می آید. اما می توانیم با داشتن ابعاد کارتنی که مد نظر داریم و به کمک یک فرمول خاص، قیمت آن را محاسبه کنیم. شما در ابتدا بایستی به طور دقیق ابعاد کارتن و میزان کاغذ مصرفی را به دست بیاورید. برای اینکار می توانید از فرمول زیر استفاده کنید :

اندازه طول کارتن = (طول + عرض) x 2 + 4

اندازه عرض کارتن = (عرض + ارتفاع)

حال می توانید با داشتن ابعاد دقیق و درست کارتن به محاسبه قیمت آن بپردازید. این امر نیز به کمک فرمول زیر امکان پذیر است :

هزینه ورق های کارتنی مصرفی = (طول کارتن x عرض کارتن) x قیمت ورق خام کارتن

نحوه محاسبه قیمت کارتن

قیمت کارتن

به کمک مواردی که گفتیم می توانید به راحتی هزینه ای که باید برای تولید کارتن در نظر دارید را مشخص کنید. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که در تعیین قیمت تولید کارتن در کارتن سازی موثر هستند. از جمله این موارد می توان به :

  • جنس کاغذ کارتن
  • تعداد سفارش
  • نوع و روش چاپ
  • میزان رنگ بندی در چاپ
  • جنس کاغذ زیره
  • هزینه قالب
  • هزینه ارسال
  • نوع فلوت
  • جنس فلوت

اشاره کرد.شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت کارتن به سایت karacarton.com مراجعه کنید.

کارتن لمینتی

یکی از محصولاتی که در کارخانه ها و کارگاه های کارتن سازی تولید می شود، کارتن لمینتی است. کارتن لمینتی در کنار تمامی ویژگی ها و مزیت هایی که کارتن های ساده دارند این امکان را برای افراد و صاحبان مشاغل فراهم می سازد تا بتوانند به راحتی طرحی با کیفیت و با وضوح بالا به چاپ برسانند. این امر نیز به موجب کاغذ مقوایی است که بر روی کارتن لمینتی کشیده می شود تا قابلیت چاپ پذیری آن را بالا ببرد.

کارتن میوه که عموما برای صادرات میوه و صیفی جات مورد استفاده قرار می گیرد نیز میتواند با کارتن لمینتی تولید شود. همچنین شما می توانید اگر در حوزه محصولات صادراتی هستید، از کارتن های لمینتی به عنوان کارتن صادراتی برای بسته بندی و عرضه دیگر محصولات خود بهره ببرید.

قیمت کارتن لمینتی

قیمت کارتن لمینتی به دلیل عمل لمینت کردن و قرار دادن یک لایه مقوایی برای چاپ بهتر، از کارتن های چاپی بیشتر است. کارتن لمینتی میزان چاپ پذیری بالایی دارد و می تواند به روش های مختلفی به چاپ برسد. روش چاپ و تعداد رنگ و نوع طراحی کارتن لمینتی نیز قیمت آن را دست خوش تغییر می کند.

قیمت کارتن در کارخانه کارتن سازی

قیمت کارتن در کارخانه کارتن سازی

به طور معمول کارخانه های کارتن سازی که به تولید کارتن مشغول هستند هزینه کم تری را نسبت به دلال ها و واسطه ها برای تولید کارتن از مشتریان دریافت می کنند. این موضوع نیز به دلیل تولید عمده آن ها است. در کارخانه کارتن سازی شما مستقیماً با فروشنده اصلی در ارتباط خواهید بود. همچنین انتخاب های بیشتری برای نوع کارتن و جنس آن خواهید داشت. خرید کارتن از کارتن سازی باعث می شود شما نگرانی ای از وجود واسطه و دلال هایی که در میان هستند نداشته باشید و به صورت مستقیم با پایین ترین قیمت می توانید کارتن بسته بندی مورد نظر خود را تهیه کنید. برای خرید کارتن از کارخانه کارتن سازی کاراکارتن میتوانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

برچسب ها : قیمت کارتن,کارتن سازی

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین