جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 103087
تاریخ انتشار: 1402/10/30 13:47

برای کارمندان میز کارمندی بخریم یا کارشناسی؟

برای کارمندان میز کارمندی بخریم یا کارشناسی؟

شاید شما نیز قصد خرید میز برای اداره خود را دارید؛ اما برایتان جای پرسش دارد که تفاوت دو میز کارمندی و کارشناسی در چیست؟ کدام یک گزینه بهتری برای فضای کاری به حساب می‌آید؟ آیا می‌دانید که یک میز کارمندی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ میز اداری در اصل از جمله اصلی‌ترین اجزای مبلمان اداری به حساب می‌آید. بهترین مدل میز اداری برای کارمندان را می‌توان میز کارمندی دانست؛ چرا که ابعاد کوچکتری داشته و دارای قیمت پایین‌‌تری است.

ویژگی های میز کارمندی

در هر اداره و سازمانی کارشناسان و کارمندان‌ مشغول به کار هستند و این دو شخص جزء رده‌های رایج هر اداره ای به حساب می‌آیند. هر یک از این افراد وظایف مختلفی را بر عهده داشته و تنوع زیادی میان میزهای کارشناسی و کارمندی از نظر سایز، داشتن ال و... دیده می‌شود. میز کارمندی غالباً بخشی ال مانند داشته و این فرصت را در اختیار افراد قرار می‌دهد که در این بخش پرینتر، فکس یا سایر وسایل را قرار دهند.

میز کارمندی در مقایسه با دیگر میزها دارای ابعاد کوچکی بوده و طرح های ساده ای روی آن دیده می‌شود؛ از این رو، میز کارمندی قیمت پایینی داشته و با این وجود، امکانات زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. وجود فایل و کشو، قیمت پایین و ابعاد کوچک از جمله اصلی‌ترین امتیازات میز کارمندی به حساب می‌آید. میز کارمندی را می‌توان تحت عنوان میز کار نیز در خانه به کار برد و از آنجا که این مدل میزها جمع و جور هستند، کاربرد زیادی به عنوان میز تحریر یا میز کامپیوتر دارند. میزهای کارمندی برحسب سلیقه و میزان بودجه در نظر گرفته شده خریداری می‌شوند.

اندازه فضای شما تعیین می‌کند که چه مدل میز کارمندی مناسب شما است. در صورتی که از یک میز بزرگ جهت داشتن فضای کاری بیشتر در محیطی کوچک استفاده کنید، از زیبایی محیط کاسته می‌شود. در این شرایط توصیه می‌شود که به جای آن، به کمک کشو و کمد فضای مناسب تری ایجاد کنید. کمد و کشوها گزینه خوبی برای نگهداری اسناد و مدارک به حساب می‌آیند. میزهای کارمندی در مجزاسازی فضا و حریم افراد نیز ایفای نقش می‌کند.

ویژگی های میز کارشناسی

برای اینکه بهترین مدل میز را برای پرسنل یا کارمندان انتخاب کنیم، می‌بایست به نیازهای افراد توجه داشته باشیم. برای نمونه میزهای کارمندی گزینه خوبی برای کارمندان، پشتیبانان و حسابداران به حساب می‌آید. چرا که این افراد نیازمند فضای بزرگی نبوده و تنها به فضایی برای قرارگیری کامپیوتر و تلفن نیاز دارند. این در حالی است که بعضی از افراد همچون معاون شرکت نیازمند فضای بیشتری بوده و میز کارشناسی گزینه بهتری برای این اشخاص به نظر می‌رسد.‌

به هنگام انتخاب میز کارشناسی می‌بایست به نوع تخصص و نیاز شغلی فرد توجه داشت. میز کارشناسی مدل های متنوعی داشته و با داشتن یک انتخاب صحیح شما می‌توانید انرژی کارمندان و سلامتی آن ها را افزایش دهید. میزهای کارشناسی تنها در فضاهای اداری کاربرد دارند و گزینه خوبی برای مدیران میانی و کارشناسان رده بالا به حساب می‌آید. این مدل میز برعکس میز کارمندی بخشی ال مانند داشته و طول میز و ال آن از جمله تفاوت های اصلی میز کارشناسی و کارمندی به حساب می‌آید.

تفاوت اساسی میان میز کارشناسی و کارمندی

میزهای کارشناسی و کارمندی از پرکاربردترین انواع میزهای اداری هستند که در محیط‌های کاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع میز از نظر ابعاد، امکانات و کاربرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ابعاد

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میز کارشناسی و کارمندی، ابعاد آن‌ها است. میزهای کارشناسی معمولاً از میزهای کارمندی بزرگتر هستند. این امر به دلیل حجم کاری بیشتر کارشناسان و نیاز آن‌ها به فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل و تجهیزات است. ابعاد استاندارد میزهای کارشناسی معمولاً به صورت 160*80*75 سانتی‌متر است. در حالی که ابعاد استاندارد میزهای کارمندی معمولاً به صورت120*75*60 سانتی‌متر است.

امکانات

میزهای کارشناسی معمولاً امکانات بیشتری نسبت به میزهای کارمندی دارند. این امکانات شامل موارد زیر می‌شوند:

ارتفاع قابل تنظیم: پایه‌های میزهای کارشناسی معمولاً از نوع کشویی هستند تا در صورت نیاز، کارشناس بتواند ارتفاع میز را با توجه به قد خود تنظیم کند.

محل ویژه برای قرار دادن کیس کامپیوتر: میزهای کارشناسی معمولاً دارای محل ویژه‌ای برای قرار دادن کیس کامپیوتر هستند. این امر باعث می‌شود که فضای روی میز برای انجام امور کاری آزادتر باشد.

کشوهای متعدد: میزهای کارشناسی معمولاً دارای کشوهای متعدد هستند که برای قرار دادن وسایل و تجهیزات مورد نیاز کارشناس استفاده می‌شوند.

کاربرد

میزهای کارشناسی معمولاً برای استفاده کارشناسان و مدیران میانی در محیط‌های کاری طراحی شده‌اند. این میزها برای انجام اموری مانند انجام تحقیقات، برنامه‌ریزی، تحلیل و تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که میزهای کارمندی معمولاً برای استفاده کارمندان در محیط‌های کاری طراحی شده‌اند. این میزها برای انجام اموری مانند تایپ، پرینت و بایگانی مدارک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در مجموع، میزهای کارشناسی و کارمندی هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که با توجه به نیاز و جایگاه افراد در محیط‌های کاری طراحی شده‌اند.

خرید میز اداری کارمندی و کارشناسی از اداری نت

اداری نت یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش مبلمان اداری است که انواع میزهای اداری کارمندی و کارشناسی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش می‌رساند.

برای خرید میز کارمندی و یا کارشناسی از اداری نت، می‌توانید از طریق وب‌سایت این فروشگاه https://edarinet.com/ محصولات را مشاهده کرده و برای دریافت قیمت و ثبت سفارش با شماره‌های ۰۲۱۷۷۲۱۲۹۳۸ و ۰۹۱۲۰۳۳۸۷۳۹ تماس حاصل نمایید و یا بصورت حضوری به آدرس تهران، محله اوقاف، خیابان دلاوران، پلاک ۱۷۸ مراجعه نمایید.

سخن پایانی

تهیه یک میز مناسب برای کارمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به شکل مستقیم روی میزان بازدهی آنها تاثیر می‌گذارد. چرا که کارمندان مدت زمان زیادی را روی صندلی های خود سپری می‌کنند. در حالت کلی می‌توان گفت میز کارمندی به علت جمع‌ و جور بودن و قیمت پایین بهترین انتخاب برای کارکنان محسوب می‌شود؛ اما در شرایطی که پرسنل نیازمند فضای زیادی هستند، بهتر است که از میز کارشناسی استفاده شود. با این وجود، در صورتی که فضای کوچکی دارید، کشو و فایل می‌تواند نیازهای شما را به فضا برطرف سازد، میز کارمندی گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2olyol