پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 97515
تاریخ انتشار: 1402/08/30 12:01

علت صدای زیاد از جاروبرقی کنوود و نحوه رفع ایراد

در این مقاله به بررسی علت صدای زیاد در جاروبرقی کنوود و همچنین نحوه تعمیر و رفع این ایراد در جاروبرقی کنوود می پردازیم.
علت صدای زیاد از جاروبرقی کنوود و نحوه رفع ایراد

صدای کار کردن وسایل برقی امری کاملاً طبیعی است. در واقع علت خروج این صدا از وسایل برخورد قطعات فلزی با یکدیگر و یا سیالات داخل دستگاه است. با این حال گاهی اوقات صداها و نویزهایی که از دستگاه خارج می‌شوند؛ کاملاً غیر طبیعی هستند و هر شنونده‌ای متوجه این مسئله خواهد شد‌ در چنین شرایطی باید علت صدا را و منبع آن را بررسی کنید. علت صدای زیاد از جاروبرقی کنوود می‌تواند به خاطر ساختار جاروبرقی یا مسائل نه چندان جدی باشد. اما گاهی اوقات این مسئله نیاز به پیگیری دارد. در ادامه در رابطه با علل مختلف صدای زیاد از جارو برقی و همچنین زمانی که جاروبرقی نیاز به تعمیر دارد توضیحاتی ارائه کرده‌ایم.

علل مختلف صدای زیاد جاروبرقی کنوود

اگر متوجه شدید که از جاروبرقی شما صداهای اضافه و زیادی خارج می‌شود؛ احتمالاً نگران خراب شدن آن خواهید شد. اما همیشه علت صداهای خروجی از جاروبرقی خرابی قطعات داخلی یا موتور آن نیست. گاهی اوقات علت صدای زیاد از جاروبرقی کنوود دلایل ساده‌تری دارد. با این حال اگر دلیل خروج صدای زیاد از جاروبرقی شما خراب شدن یکی از قطعات داخلی است؛ حتماً باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر آن توسط نمایندگی جاروبرقی کنوود اقدام کنید. کار کردن با جاروبرقی که یکی از قطعات داخلی آن خراب شده است؛ خسارت خیلی بیشتری به دستگاه وارد می‌کند. جاروبرقی‌های کنوود هم از این امر استثنا نیستند و بهتر است هرچه سریعتر از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

برند جارو برقی

همانطور که توضیح دادیم گاهی اوقات علت صدای زیاد از جاروبرقی کنوود مسئله ساده‌ای است. به طور مثال یکی از دلایل خروج صدای زیاد از جاروبرقی، برند تولید کننده جاروبرقی است. صدای خروجی از جاروبرقی‌های مختلف به دلیل ساختار و و طراحی منحصر به فرد آنها می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین اگر پیش از این جاروبرقی کنوود نداشته‌اید؛ مطمئناً با صدای این جاروبرقی هم آشنایی ندارید. بهتر است از فرد دیگری که تجربه کار با جاروبرقی‌های کنوود را دارد نظر بگیرید.اگر این فرد هم صدای زیاد جاروبرقی شما را تایید کرد؛باید برای حل مسئله چاره‌ای بیندیشید.

پر شدن کیسه داخل جارو برقی

یکی دیگه از دلایل ساده و علت صدای زیاد از جاروبرقی کنوود پر شدن کیسه زباله آن است. قبل از اینکه نگران خراب شدن قطعات داخل موتور جاروبرقی شوید؛ حتماً کیسه جاروبرقی را چک کنید. شاید مشکل خروج صداهای زیادی و نویز مانند از جاروبرقی همین پر شدن کیسه زباله باشد. برای رفع این مشکل باید کیسه زباله را تخلیه کنید یا اینکه آن را به طور کامل تعویض کنید. گاهی اوقات هم علت صدای زیاده جاروبرقی سوراخ شدن کیسه زباله است. به صورتی که زمانی که  با جاروبرقی کار می‌کنید. زباله‌های داخل کیسه به سمت بیرون هدایت می‌شوند و سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند.

گیر کردن ضایعات درشت در مجرای جاروبرقی

لوله مجرای جاروبرقی محل جذب انواع ضایعات و هدایت آنها به سمت کیسه زباله جاروبرقی است. گاهی اوقات ضایعات آنقدر بزرگ هستند که جاروبرقی امکان مکش کامل آنها به داخل دستگاه را ندارد. در چنین شرایطی این ضایعات در لوله جاروبرقی یا مجرای آن گیر می‌کنند و زمانی که مجدداً جاروبرقی را روشن می‌کنید سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. برای چک کردن این مسئله بهتر است لوله جاروبرقی خودتان را جدا کنید و با ابزارهای گرد و غبارگیری دستی آن را تمیز کنید‌. اغلب اوقات علت صدای زیاد از جاروبرقی کنوود همین مسئله ساده بوده و به راحتی قابل حل است.

خراب شدن قطعه پروانه جاروبرقی کنوود

پروانه فن هوای داخل جاروبرقی وظیفه خنک کردن قطعات داخلی هنگام کار کردن موتور را دارد. اما این پروانه یکی از قطعات پرکار داخل جاروبرقی است که هر چند وقت یک بار نیازمند تعویض یا اینکه سرویس کامل است. بنابراین هنگامی که متوجه صدای زیاد از جاروبرقی خودتان شدید؛ حتماً خرابی قطعه پروانه را چک کنید. تعمیر کردن قطعه پروانه ممکن است هزینه بر باشد؛ اما در صورتی که آن را تعمیر کنید جاروبرقی تا مدت‌ها دچار خرابی نخواهد شد. همچنین گاهی اوقات این قطع نیاز به تعویض ندارد و با تعمیرات ساده‌ای مشکل آن حل خواهد شد.

کثیف شدن موتور جاروبرقی

کثیف شدن و ورود گرد و غبار به موتور جاروبرقی را باید جدی بگیرید. گاهی اوقات کیسه زباله جاروبرقی به خوبی نصب نشده است و گرد و غبار را به داخل موتور جاروبرقی راه می‌دهد. در چنین شرایطی ممکن است جاروبرقی شما سر و صدای زیادی از خود تولید کند. به همین خاطر همیشه در پوسته جاروبرقی را باز کنید و داخل موتور آن را گرد و غبارگیری کنید. همچنین از نحوه نصب کیسه زباله جاربرقی مطمئن شوید. ممکن است برخی از قطعات بزرگتر ضایعات از داخل کیسه زباله جاروبرقی به بیرون آن هدایت شوند و سر و صدای زیادی در داخل سیستم جاروبرقی ایجاد کنند.

راه حل رفع مشکل نویز جاروبرقی کنوود

همانطور که متوجه شدید خراب شدن جاروبرقی می‌تواند علت صدای اضافی و نویز از آن باشد‌ در اکثر موارد علت صدای زیاد از جاروبرقی کنوود چندان جدی نیست و با یک بار مراجعه تعمیرکار یا اقدامات شخصی در منزل قابل حل است. البته اگر احساس کردید که مشکل جارو برقی شما بسیار جدی‌تر است و باید اقدامات بیشتری انجام بدهید؛ حتما با نمایندگی کنوود پشتیبان تماس بگیرید. پرسنل نمایندگی تعمیرات کنوود پشتیبان در اسرع وقت تعمیرات لازم را بر روی جاروبرقی شما انجام خواهند داد و می‌توانید به سادگی این مشکل را برطرف کنید.

 

برچسب ها : کنوود,کن وود,تعمیر لوازم خانگی


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2olalq