-

تحقق برنامه تولید و فروش در کارنامه عملکرد ۹ ماهه کزغال

جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس در محل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین برگزار شد.

تحقق برنامه تولید و فروش در کارنامه عملکرد ۹ ماهه کزغال

جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس در محل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی کزغال، جلسه ارزیابی عملکرد ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ پروده طبس روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور معاون امور شرکت ها و تعدادی از مدیران شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین و معاونین و تعدادی از مدیران شرکت زغال سنگ پروده طبس در سالن جلسات ‌تاصیکو و ویدئو کنفرانس با سالن جلسات کزغال برگزار گردید .

در این جلسه زمانی، معاون مهندسی و طراحی معادن شرکت زغال سنگ پروده طبس، گزارش عملکرد و دستاوردهای کزغال در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ را ارائه نمود و سپس به بیان برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت پرداخت .

زمانی تشریح کرد، شرکت زغال سنگ پروده طبس در این دوره ۹ ماهه موفق به انجام ۲۲۰۸ متر حفریات زیرزمینی معدن، استخراج ۹۸۸ هزار تن زغال سنگ خام و تولید ۴۴۱ هزار تن کنسانتره شده است .

مجلل، معاون مالی و اقتصادی شرکت زغال سنگ پروده طبس عنوان نمود، با برنامه ریزی و عملکرد مناسب تمامی ارکان شرکت در این مقطع زمانی توانسته ایم با تحقق ۱۰۱ درصد تولید زغال سنگ خام و ۱۰۳ درصد فروش کنسانتره زغال سنگ در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه، رشد ۲۲ درصد سود خالص نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را کسب نماییم .

دستوری بودن نرخ فروش زغال سنگ و افزایش هزینه های تولید نسبت به درآمد، عمر زیاد تجهیزات و ماشین آلات استخراج و پیشروی این مجموعه معدنی و عدم خرید تجهیزات و ماشین آلات معدنی جدید، وابستگی تکنولوژی تجهیزات به خارج از کشور و عدم تأمین به موقع تجهیزات مورد نیاز معادن به ویژه معادن مکانیزه با توجه به تحریم‌های بین المللی و حذف ارز دولتی برای ترخیص کالا از گمرک، از مهمترین چالش‌های پیش رو برای ادامه فعالیت های معدنکاری شرکت زغال سنگ پروده طبس می باشد .

قابل ذکر است شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین، سهامدار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس می باشد و این مجموعه زغالی به عنوان اولین بهره بردار معادن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ ایران و همچنین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور، به طور متوسط حدود ۶۴ درصد تولید منطقه‌ای و ۳۹ درصد تولید ملی را به خود اختصاص داده است و تأمین کننده عمده خوراک صنعت کک سازی ایران است و از اواخر سال ۱۳۹۹ با نماد کزغال وارد بازار سرمایه شد تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه را شکل دهد .

روابط عمومی کزغال

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*