-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->سینا تفنگ‌چی

استفاده از هوش مصنوعی برای صنایع B۲B

سینا تفنگ‌چی-کارشناس فناوری

استفاده از هوش مصنوعی برای صنایع B2B

هوش مصنوعی به ‌ سرعت در حال تبدیل شدن به یک نیاز برای سازمان ‌ های B ۲ B است، چراکه می ‌ تواند به تحول تجارت آنلاین کمک کند. طبق نظرسنجی که توسط PROS با همکاری هانوفر انجام شد، پاسخ ‌ دهندگان معتقدند هوش مصنوعی می ‌ تواند به افزایش فروش و فعالیت ‌ های بازاریابی ( ۷۳ درصد)؛ به رقابت در بازار امروز ( ۴۸ درصد)؛ به بهبود خدمات مشتری ( ۴۵ درصد)؛ در برآوردن خواسته ‌ های مشتری ( ۴۴ درصد)؛ به افزایش درآمد ( ۴۲ درصد)؛ به صرفه ‌ جویی در هزینه ( ۴۱ درصد)؛ به برتری نسبت به رقبا ( ۳۹ درصد) و به افزایش کارآیی عملیاتی ( ۳۹ درصد) کمک کند.

هوش مصنوعی و نقش آن در صنایع B ۲ B

در نظر داشته باشید که هوش مصنوعی هرگز جایگزین متخصصان نخواهد شد؛ اما یک فرآیند نوآور برای آینده خدمت ‌ رسانی خواهد بود که منجر به همراهی علم داده با شبکه فروش می ‌ شود.هوش مصنوعی می ‌ تواند الهام ‌ بخش افق آینده برای نمایندگان فروش باشد.

همچنین استفاده از ربات ‌ های هوش مصنوعی این قدرت را به سازمان می ‌ دهد تا اطلاعات بیشتری از مشتریان جمع ‌ آوری کنند و در سطوحی متشکل از مشتریان، شرکا، بازرگانان، تبلیغ ‌ کنندگان و رقبا مورداستفاده قرار دهند.بر این اساس، تبلیغات برندینگ نیز یک رویکرد ۳۶۰ درجه مبتنی بر تمایلات، محرک ‌ ها و رفتارهای خرید پیدا خواهد کرد.از دیگر سو با استفاده از چت ‌ بات ‌ ها می ‌ توان به جذب، مشارکت و دریافت حسن نیت مخاطبان هدف پرداخت؛ همچنین گامی بلند در راستای مدیریت هزینه و به حداکثر رساندن کارآیی و افزایش بهره ‌ وری برداشت.

به ‌ گفته متخصص هوش مصنوعی مایکل سِگارا ( Miquel Segarra ) «وقتی شخصی معتقد است که با «هوش مصنوعی» تعامل دارد، در حقیقت، کاری که انجام می ‌ دهد تعامل با مجموعه ‌ ای از الگوریتم ‌ های یادگیری ماشینی است که برای دقیق بودن در یک کار آموزش داده شده ‌ اند. این الگوریتم ‌ ها که به ‌ درستی ترکیب شده ‌ اند، احساس تعامل با یک سیستم ظاهرا خودفهم را ارائه می ‌ کنند.»هوش مصنوعی می ‌ تواند به نمایندگان فروش کمک کند تا به ‌ سرعت به محتوای مرتبط و ارزشمند از CRM خود دسترسی یابند و مشتری را به سطوح پایین ‌ تری از قیف فروش هدایت کند. در واقع، پلتفرم ‌ های مجهز به هوش مصنوعی حتی می ‌ توانند توصیه کنند که نمایندگان از چه داده ‌ های خاصی برای مشتری موردنظر استفاده کنند.

درباره این نکته باید اظهار کرد هوش مصنوعی می ‌ تواند یک سیستم امتیازدهی محتوای تعبیه ‌ شده را ارائه دهد که مبتنی بر آن پیش ‌ بینی می ‌ شود کدام قسمت از محتوا بیشترین تاثیر را در برنده شدن معامله خواهد داشت.هوش مصنوعی همچنین می ‌ تواند به نمایندگان اجازه دهد محتوا را از طریق قابلیت ‌ های جست ‌ وجوی پیشرفته پیدا کنند. برای مثال، ممکن است لازم باشد نمایندگان به ‌ جای عنوان ویدئو، ویدئویی را با تکه ‌ هایی از گفت ‌ وگویی که به ‌ خاطر می ‌ آورند جست ‌ وجو کنند.

جمع بندی

بدون ‌ شک، هوش مصنوعی حال و آینده رشد در صنایع B ۲ B است و تمام استفاده ‌ کنندگان از این الگوریتم ‌ ها می ‌ گویند هوش مصنوعی می ‌ تواند کمک بی ‌ نظیری برای ساخت مدل ‌ های پیش ‌ بینی و جذب مشتریان باشد.همچنین هوش مصنوعی می ‌ تواند محدودیت ‌ های تخیل برای تجربه هوشمندشده تعامل با مشتریان را از بین ببرد و با بازکردن درب ‌ های جدید نگارش سناریوهای بازاریابی، به کسب ‌ وکارها رونق افزون هدیه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*