-

روش‌هایی برای کنترل کرونا در مدارس

در بازگشایی مدارس به‌عنوان یکی از اماکن تجمعی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و سایر کارکنان (که افزون بر ۱۵ میلیون نفر جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند) و به‌منظور کاهش مواجهه، قطع زنجیره تماس بیماری کووید ۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است.

به‌گزارش ایسنا، به همین منظور وزارت بهداشت توصیه‌هایی برای کنترل بیماری کرونا در مدارس منتشر کرده که در آن آمده است: به‌منظور حفظ بهداشت فردی از دست دادن، روبوسی و بغل کردن یکدیگر پرهیز کنید. استفاده از ماسک برای همه افراد الزامی است و نحوه استفاده درست از آن توصیه و آموزش داده شود.

مدرسه باید دستورالعمل‌های شست‌وشوی مرتب و مکرر دست و استفاده از محلول الکل را برای معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان اعمال کند. نیروهای خدماتی در هنگام نظافت باید از لباس حفاظتی، ماسک و دستکش استفاده کنند. فراموش نشود برای ثبت حضوروغیاب، ترجیحا از سیستم تشخیص چهره یا کارتخوان استفاده کنید و درصورت داشتن دفتر حضوروغیاب امکان ضدعفونی فراهم شود.

برای تماس با دکمه‌های آسانسور از دستمال کاغذی یا دستکش استفاده کنید. هنگام عطسه یا سرفه کردن دستمال کاغذی فراموش نشود. از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان قبل از شستن یا ضدعفونی خودداری شود. در نمازخانه‌ها استفاده از مهر و سجاده شخصی و رعایت فاصله ایمن ضرورت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*