-

افزایش اعتبارات توسعه فضای سبز اراک

شهردار اراک از افزایش صد درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در بخش ایجاد فضای سبز خبر داد.

به گزارش صمت از استان مرکزی علیرضا کریمی در آیین روز درختکاری در منطقه دره گردو اراک افزود: اعتبار فضای سبز امسال این استان یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است که این رقم برای سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برای سال آینده، ۷۰۰ میلیارد ریال برای آماده‌سازی زیرساخت‌های دره گردو اختصاص یافته و فراخوان جذب سرمایه‌گذار نیز در این منطقه در دستور کار است.

شهردار اراک ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد که مساحت آنها در ۱۲۷ پارک است.

کریمی سرانه فضای سبز اراک را ۲۶.۸۳ سانتی‌متر عنوان و اظهار کرد: توسعه این فضا به‌ویژه با کاشت گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی اراک از اولویت‌های شهرداری این شهر است.

کریمی ادامه داد: مناطق سبز کوی صنعتی، نوار جنگلی، پارک جنگلی شهید باهنر و... از مناطقی هستند که به منظور حفظ و توسعه فضای سبز شهری با آب غیرآشامیدنی آبیاری می‌شوند و به دنبال بهینه‌سازی مصرف هستیم.

وی افزود: در این راستا قرارداد تخصیص پساب ۲۵۰ لیتر در ثانیه با هدف آبیاری فضای سبز با آب منطقه‌ای استان مرکزی منعقد شده است.

کریمی بیان کرد: گسترش روشنایی در پارک‌ها و فضای سبز در بسیاری از مناطق عملیاتی شده و در برخی از پارک‌ها نیز در دست اقدام است. شهردار اراک ادامه داد: با توجه به اینکه استفاده از دوچرخه نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد توسعه مسیر دوچرخه سواری در اراک نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تاکنون ۳۸ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در این شهر ایجاد شده است. کریمی تصریح کرد: ۶۰ المان نوروزی در اراک طراحی شده که در روزهای آینده در نقاط مختلف چیده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این آیین گفت: شورای شهر نگاه ویژه به توسعه فضای سبز دارد و اعتبار ویژه‌ای برای سال آینده در این راستا اختصاص یافته است.

سیدوحید میرنظامی افزود: متوسط سرانه فضای سبز اراک از کشور بالاتر است اما به دلیل آلودگی هوای این شهر، توسعه هرچه بیشتر این فضا ضروری است و می‌طلبد ریه‌های تنفسی شهر تقویت شود. وی بیان کرد: فضای سبز اراک عادلانه در همه محله‌ها ایجاد نشده و نیاز است به عدالت در این باره هم توجه ویژه شود. در پایان این آیین شرکت‌کنندگان اقدام به درختکاری در منطقه دره گردو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*