-

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ایرانیان

ترکیه کشوری قدیمی و زیباست که در فاصله کمی از ایران قرار دارد. اجناس باکیفیتی در پاساژهای شهرهای این کشور به‌فروش می‌رسد و به‌همین ‌دلیل افراد زیادی برای تجارت از ایران به آن سفر می‌کنند. ما می‌خواهیم تعدادی از شهرهای ترکیه را معرفی کنیم که بهترین انتخاب‌ها برای خرید محسوب می‌شوند؛ پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ایرانیان

ترکیه کشوری قدیمی و زیباست که در فاصله کمی از ایران قرار دارد. اجناس باکیفیتی در پاساژهای شهرهای این کشور به‌فروش می‌رسد و به‌همین ‌دلیل افراد زیادی برای تجارت از ایران به آن سفر می‌کنند. ما می‌خواهیم تعدادی از شهرهای ترکیه را معرفی کنیم که بهترین انتخاب‌ها برای خرید محسوب می‌شوند؛ پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

بهترین شهرهای ترکیه خرید

بخشی از ترکیه اروپایی است و به‌همین‌ دلیل محصولات باکیفیت این کشورها با قیمت کمی به آن وارد می‌شود و با قیمت کم‌تری عرضه می‌شوند. در شهرهای این کشور تعداد زیادی مرکز تجاری ساخته شده که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. برخی از شهرهای ترکیه برای خرید مناسب‌تر هستند و ما می‌خواهیم این شهرها را به شما معرفی کنیم.

آنکارا

معمولا اجناس خوبی با قیمت کم‌تر در پایتخت هر کشور به‌فروش می‌رسد و همین موضوع، اصلی‌ترین دلیل است که آنکارا را برای خرید در ترکیه انتخاب کنید. در این شهر تعداد زیادی رستوران، کافی‌شاپ، مرکز خرید و... ساخته شده‌اند که آنکارا را به شهری ایده‌آل برای خرید تبدیل کرده‌اند. زمانی که قیمت‌های این شهر را با دیگر شهرها مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که آنکارا ارزان‌ترین شهر ترکیه است؛ اما مهاجران آن را برای زندگی انتخاب نمی‌کنند.

در پایتخت زندگی بی‌روح بوده و ترافیک زیاد است. می‌توانید به پاساژهای ساخته شده در این شهر رفته و خریدهای خود را انجام دهید. با رفتن به این شهر می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ گردشگران می‌توانند علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری مانند معبد آگوستوس، مسجد علاالدین، مسجد قوجاتپه، قلعه آنکارا، موزه آناتولی و... خریدهای ارزان قیمتی هم داشته باشند.

استانبول

این استان بزرگ‌ترین استان ترکیه محسوب می‌شود و نسبت به دیگر استان‌های ترکیه از معروفیت بیشتری برخوردار است، درواقع استانبول مهم‌ترین شهر از نظر اقتصادی و فرهنگی به‌شمار می‌رود. بخشی از این شهر در اروپا و بخش دیگر آن در آسیا قرار گرفته و شما می‌توانید با چند قدم پیاده‌روی وارد قاره دیگر شوید!

در استانبول هم به‌دلیل حضور تعداد زیادی گردشگر، مکان‌های رفاهی زیادی ساخته شده تا گردشگران در آن احساس بهتری داشته باشند. مکان‌هایی مانند رستوران، کافی‌شاپ و مرکز خرید بخشی از این مراکز محسوب می‌شوند. در فروشگاه‌های این منطقه انواع اجناس را می‌توانید با کیفیت و قیمت عالی بخرید. ازجمله اجناسی که به‌طور مستقیم در این استان تولید می‌شوند، می‌توانیم به وسایل الکترونیکی، پوشاک، وسایل‌نقلیه، تنباکو، روغن زیتون و... اشاره کنیم.

به‌نوعی این استان زیباترین منطقه ترکیه هم به‌حساب می‌آید. در این شهر جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری وجود دارد که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و بدون شک با مشاهده آن‌ها به‌وجد خواهید آمد. اهالی این شهر با ایرانی‌ها شباهت‌های زیادی دارند و همین موضوع باعث شده که بسیاری از هموطنان‌مان آن را برای اقامت انتخاب کنند. البته لازم به‌ذکر است که هزینه زندگی و خرید در این منطقه کمی گران‌تر از بقیه شهرهاست.

شهر وان

این شهر برای ایرانی‌هایی که قصد خرید در ترکیه را دارند، انتخاب خوبی به‌شمار می‌روند. در مراکز خرید وان انواع اجناس مختلف مشاهده می‌شود که می‌توانید با قیمتی مناسب آن‌ها را بخرید. وان ترکیه نزدیک‌ترین شهر این کشور به ایران است و به‌همین‌ دلیل تعدادی از هموطنان‌مان آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. در این شهر جاذبه‌های طبیعی متعددی وجود دارد و شما می‌توانید بعد از خرید سری هم به آن‌‌ها بزنید. وان ترکیه شهری خوش‌آب‌وهوا بوده و بهترین زمان سفر به آن تابستان است که می‌توانید روزهای خاطره‌انگیزی در آن بسازید.

شهر ازمیر

دیگر شهری که می‌توانید برای تفریح و خرید در ترکیه انتخاب کنید، ازمیر است. این شهر از لحاظ جمعیت سومین شهر ترکیه محسوب می‌شود و آن هم مراکز خرید متعددی دارد. ازمیر قدمت زیادی داشته و به‌طبع مکان‌های قدیمی زیادی در آن ساخته شده که هرکدام جذابیت خاص خود را دارد. این شهر درکل آب‌وهوای خوبی دارد و زمستان بهترین زمان سفر به آن است.

سالانه اجناس زیادی به این شهر وارد و به افراد فروخته می‌شوند؛ به‌همین ‌دلیل در طول سال افراد زیادی به این شهر می‌روند تا از پاساژهای آن خرید کنند. پایین‌بودن نرخ بیکاری و جرم و جنایت باعث شده که افراد زیادی چه از ایران و چه از دیگر کشورها آن را برای اقامت انتخاب کنند. همان‌طورکه گفته شد در ازمیر جاذبه‌های زیادی وجود دارد که عبارت هستند از معبد آرتمیس، برج ساعت، شهر تاریخی افس، پاموکاله، روستای شیرینجه، بازار کمارالتی و...

شهر بدروم

این شهر هم میان ایرانی‌ها به شهری برای خرید معروف است. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید خریدی ارزان در ترکیه داشته باشید، حتما به بدروم بروید. مغازه‌دارهایی که در پاساژهای این شهر فعالیت می‌کنند، اجناس باکیفیت را با قیمت پایین به فروش می‌گذارند تا گردشگران بتوانند انواع آن‌ها را بخرند. بدروم شهری مدرن با طراحی زیبا است که به‌عنوان مهد موسیقی ترکیه به‌شمار می‌رود. این شهر برای زندگی هم انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود و می‌توانید آن را برای مقصدی به‌منظور اقامت دائم انتخاب کنید.

در ترکیه اجناس باکیفیت را می‌توان با قیمتی پایین خرید و همین موضوع باعث شده که سالانه افراد زیادی برای تجارت به آن سفر کنند. ما سعی کردیم در این مطلب چند مورد از بهترین شهرهای این کشور برای خرید را معرفی کنیم، اگر تجربه خرید از وان ترکیه یا دیگر شهرهای این کشور را داشتید، نظراتتان را درباره‌اش با ما به‌اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین