-

ترویج صنایع‌دستی با ایجاد خانه‌های ایرانی‌

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ترویج صنایع دستی و تجاری‌سازی آن را از طریق راه‌اندازی خانه‌های ایرانی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش صمت، پویا محمودیان در بازدید از خانه تاریخی زعیم قزوین که قرار است به مکانی موسوم به خانه ایرانی تبدیل شود، افزود: خانه ایرانی یک ابداع است که تلاش می‌کند خانه‌ای را جز لوازم دیجیتال و برقی با استفاده و کاربرد صنایع دستی در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته و معرفی کند.

وی اظهار کرد: تا پیش از این صنایع دستی بیشتر در بخش تزئینات و زیباسازی مورد توجه بوده و در حوزه کاربردی‌سازی کمتر استفاده می‌شده اما در مدل خانه ایرانی تلاش می‌کنیم این حوزه در زندگی عادی و روزمره شهروندان جاری و ساری شود.

این مسئول با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بخش خصوصی برای ایجاد خانه‌های ایرانی دعوت می‌کند، افزود: منازل تاریخی برای راه‌اندازی این خانه‌ها مکانی ایده‌آل هستند.

محمودیان اظهار کرد: در خانه‌های ایرانی تقریبا همه چیز از صفر تا ۱۰۰ با صنایع دستی ساخته و تزئین می‌شوند و این موضوع می‌تواند ضمن کمک به فروش و تجاری‌سازی محصولات صنایع دستی، هنرهای دستی منسوخ و فراموش شده را نیز احیا کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به شکل نمادین ۲ واحد مسکن ملی در یزد به‌طور ۱۰۰ درصد با استفاده از صنایع دستی تزئین شدند، افزود: با برج‌سازان وارد گفت‌وگو شده‌ایم تا از صنایع دستی برای تزئین لابی‌ها و پنت‌هاوس‌ها استفاده کنند تا شاهد ترویج صنایع دستی در حوزه مسکن‌سازی نیز باشیم.

محمودیان اظهار کرد: در قزوین نیز خانه تاریخی زعیم به‌عنوان خانه ایرانی در حال آماده‌سازی است و این مسئله بدون شک به رونق و توسعه صنایع دستی و گردشگری و کاربردی شدن استفاده از هنرهای دستی در زندگی شهروندان این استان کمک می‌کند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی در ادامه از خانه خلاق آبگینه قزوین بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین