-

تخصیص سهمیه فوق‌العاده نفت به زنجان

سهمیه فوق‌العاده نفت سفید روستایی در منطقه زنجان اعلام شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه زنجان، مدیر منطقه از شارژ سهمیه جدید نفت سفید خبر داد.

حمید حبیبی گفت: مرحله جدید سهمیه نفت سفید خانوارهای شهری و روستایی فاقد گاز طبیعی از تاریخ ۰۱/۱۰/۱۴۰۰ در کارت‌های بانکی سرپرستان خانوار شارژ شد. وی افزود: در این مرحله سهمیه خانوارهای یک تا ۴ نفره ۳۰۰ لیتر و خانوارهای ۵ نفره و بیشتر ۴۰۰ لیتر بوده و مهلت اعتبار آن یک ماهه و تا پایان دی است. در همین حال جلسات کارگروه تجزیه و تحلیل مصرف فرآورده‌های نفتی در منطقه زنجان برگزار شد و رئیس برنامه‌ریزی منطقه از تجزیه و تحلیل مصرف فرآورده‌های نفتی در ۸ ماه نخست امسال خبر داد.

سحر سلمانیون گفت: جلسات کارگروه تجزیه و تحلیل مصرف فرآورده‌های نفتی به صورت منظم و ماهانه برای بررسی علل افزایش یا کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی در استان برگزار و براساس آمار‌های به‌دست آمده از فعالیت بخش‌های مختلف حمل‌ونقل، صنایع، کشاورزی و... برنامه‌ریزی‌های مدون تامین و توزیع سوخت انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، در جلسه هشتم مقدار مصرف آبان و ۸ ماه ‌نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بررسی و تصمیمات لازم در راستای راهبری هوشمندانه تامین و توزیع سوخت استان در ماه‌های آینده اتخاذ شد. این مقام مسئول میزان مصرف انواع فر‌آورده‌های نفتی در ۸ ماه‌ نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را این‌گونه اعلام کرد: «بنزین ۱۳ درصد افزایش، نفت‌گاز ۳ درصد افزایش، گاز طبیعی ۶ درصد افزایش، نفت سفید ۳۴ درصد کاهش، گاز مایع ۱۰ درصد کاهش و نفت‌کوره ۶ درصد افزایش.»

نهمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان نیز با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای اجرایی متولی از جمله اداره جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس آگاهی، اداره کل اطلاعات، شرکت گاز، استاندارد، توزیع برق و تعزیرات حکومتی برگزار شد.

حمید حبیبی با اشاره به وظیفه ذاتی و اصلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تامین و توزیع سوخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، حمل‌ونقل و اصناف، گفت: با مطالعه، آگاهی و رعایت قوانین و آیین نامه‌های صادرشده، افزون‌بر اقدامات صورت گرفته در زمینه جلوگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی قدم برداشته شود. وی در ادامه افزود: بازیابی فعالیت‌های گروه‌های گشت مشترک با نیروهای ثابت، آموزش‌دیده و کارآمد از سازمان‌های متولی نیز پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*