-
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‎خودرو خبر داد

حضور در جمع خودروسازان رده دوم

گروه صنعت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‎خودرو، منابع انسانی را از سرمایه‌های ارزشمند و مهم در تولید و توسعه دانست و گفت: با تکیه بر دانش و تخصص نیروی انسانی و مهندسان ایران‎خودرو و همچنین طبق نقشه‌راه توسعه، در 5 سال آینده در زمره خودروسازان رده دوم جهان و در ۱۰ سال آینده در زنجیره ارزش جهانی تولید خودرو قرار خواهیم گرفت.

کارکنان گروه صنعتی ایران ‎ خودرو از جمله منابع انسانی سرآمد در کشور هستند و این گروه صنعتی با تکیه بر دانش و تخصص کارکنان توانسته در نظام اقتصادی کشور همواره به‌عنوان شرکتی پیشرو و موثر مطرح باشد.

صمتمهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‎ خودرو در دومین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران منابع انسانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، با بیان اینکه منابع انسانی موتور رشد و تعالی هر سازمان است، اظهار کرد: کارکنان گروه صنعتی ایران ‎ خودرو از جمله منابع انسانی سرآمد در کشور هستند و این گروه صنعتی با تکیه بر دانش و تخصص کارکنان توانسته در نظام اقتصادی کشور همواره به‌عنوان شرکتی پیشرو و موثر مطرح باشد. هرچند کاستی ‎ هایی در موضوع توسعه و تولید با کیفیت وجود دارد اما در تلاش هستیم با مدیریت درست در ساختار، زمینه هم‌افزایی بیشتر و بهره‌وری بالاتر منابع انسانی را در مسیر توسعه فراهم کنیم.

خطیبی علت پیشرو بودن ایران‌خودرو در طول زمان را جذب نیروهای متخصص، کارآمد و خلاق دانست و گفت: در سال‌های گذشته و تولید اقتصادی که به‌دور از سیاست ‎ های قیمت‌گذاری تکلیفی انجام‌شده، نیروی انسانی متخصص و نخبه جذب شده که این ظرفیت می‌تواند به سمت بهره‌وری و توسعه این شرکت هدایت شود.

وی با تاکید بر انتخاب مدیران شایسته در حوزه منابع انسانی گروه صنعتی ایران ‎ خودرو، تصریح کرد: باید در افزایش بهره‌وری و همچنین حفظ و نگهداری این سرمایه بزرگ، دقت و هماهنگی لازم به عمل آید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‎ خودرو از افزایش 4 درصدی رضایت کارکنان در ماه ‎ های اخیر خبر داد و اظهار کرد: با سنجش مستمر نگرش کارکنان، شاخص‌های توسعه و رضایت منابع انسانی رصد می‌شود. نتایج اخیر ارزیابی‌ها حکایت از بهبود داشته و مسیر شکل گرفته ادامه دارد و اعتقاد راسخ داریم افزایش رضایتمندی کارکنان منجربه افزایش کیفیت محصول و در نهایت رضایتمندی مشتریان خواهد شد. وی با بیان اینکه متناسب‌سازی تخصص و شغل کارکنان با هدف افزایش بهره‌وری با دقت دنبال می‌شود، گفت: تناسب این دو، رضایتمندی کارکنان، رضایت از فعالیت‌ها و ارتقای بهره‌وری را به‌دنبال خواهد داشت.

خطیبی با تاکید بر رفع مسائل و مشکلات کارکنان و تکریم آنها افزود: برنامه‌ریزی لازم برای چرخش شغلی براساس علاقه، تخصص و تجربه کارکنان انجام و امکان افزایش خلاقیت در انجام فعالیت‌ها فراهم شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‎ خودرو به نقش موثر آموزش کاربردی به کارکنان تاکید کرد و گفت: تدوین راه روشن، شفاف و قابل دسترس برای ارتقای شغلی کارکنان در دستور کار قرار گیرد. وی با تاکید بر امنیت و سلامت جسمی و روانی کارکنان در طول دوران خدمت و بازنشستگی ادامه داد: ۸۱ درصد وفاداری و داشتن حس خوب به ایران ‎ خودرو در بین کارکنان نشان از موفقیت در برنامه ‎ های توسعه منابع انسانی دارد و باید با برنامه ‎ ریزی در آینده این میزان از حس وفاداری افزایش یابد.

وی بر ایجاد وفاداری میان کارکنان شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی ‎ های فروش ایران ‎ خودرو نیز تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات اخلاق ‎ مدارانه و شفافیت در حوزه‌های گوناگون، سبب موفقیت بیشتر در کسب ‎ وکار خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران ‎ خودرو، گزارشی از روند برنامه‌های این حوزه و دستاوردهای حاصل شده ارائه کرد.

رشد ۵۳ درصدی تولید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‎ خودرو از افزایش ۵۳ درصدی تولید خودرو کامل از ابتدای امسال تا ۲۰ تیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با تولید 174 هزار و 695 خودرو خبر داد.

خطیبی با بیان اینکه در همین بازه زمانی، اسناد 161 هزار و 256 خودرو صادر شده و در این شاخص رشد ۴۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم، گفت: تحویل خودرو به مشتریان نیز از ابتدای امسال تا ۲۰ تیر به 169 هزار و 487 خودرو رسیده که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‎ خودرو با بیان اینکه تعریف از تولید را اصلاح کرده و تولید کامل را به‌عنوان آمار واقعی اعلام می‌کنیم، افزود: با تحقق هدف تولید ۷۵۰ هزار خودرو سواری و تجاری در سال جاری، صرفه ‎ جویی ناشی از تولید خودرو کامل حدود 7 هزار میلیارد تومان خواهد بود، افزون بر این، از افت کیفیت محصولات و ایجاد حواشی اجتماعی و نگرانی‌ در میان مردم ناشی از کاهش عرضه به بازار جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران‌خودرو بدون توجه به تمام حاشیه‌سازی‌ها و فرافکنی‌ها به سرعت در مسیر رشد قرار گرفته، اظهار کرد: با وجود فضای غبارآلودی که در جامعه علیه صنعت خودرو شکل گرفته، توانسته‌ایم هم از نظر کمیت و هم کیفیت، دستاوردهای قابل ‎ توجهی داشته باشیم. می‌دانیم آن‌گونه که شایسته ملت ایران است موفق عمل نکرده‌ایم اما تلاش‌های زیادی برای ارائه محصولات با کیفیت و در شأن مردم انجام می‌دهیم.

خطیبی با انتقاد از برخی فضاسازی‌ها و طرح مباحث غیرواقعی در فضای رسانه‌ای کشور، آنها را ناشی از تضاد منافع فردی و اجتماعی دانست و گفت: برخی افراد در تلاش هستند موفقیت‌های صنعت خودرو را نادیده گرفته و با حاشیه‌پردازی به‌دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی تصریح کرد: ایجاد تفرقه و ناامیدی میان مهندسان و کارگران نیز از دیگر اهدافی است که از سوی برخی دنبال می‌شود اما با تلاش همه همکاران، گروه صنعتی ایران ‎ خودرو در شرایط بسیار مطلوب‌تری نسبت به گذشته به‌سر می ‎ برد و انگیزه و امید میان مجموعه کارکنان و دستاوردهای حاصل شده نشان می ‎ دهد جوسازی‌های رسانه‌ای تاثیری در اراده‌ ما نداشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: علاوه‏بر افزایش کمیت و کیفیت، در توسعه محصولات نیز اقدامات موثری انجام شده و محصولات دو پروژه مهم K125 و TF21 که محصولاتی مدرن و مجهز هستند، به ‎ زودی به سبد تولیدات گروه صنعتی ایران ‎ خودرو افزوده خواهند شد.

وی ادامه داد: در حوزه خودروهای تجاری سنگین و نیمه ‎ سنگین نیز دستاوردهای قابل ‎ توجهی داشته ‎ ایم و برنامه صادرات ۱۵ هزار دستگاهی در سال جاری هدف‌گذاری شده، ضمن آنکه در سه ماهه نخست امسال در حوزه صادرات قطعه توانسته‌ایم رشد بیش از 2.5 برابری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزنیم.

خطیبی افزود: اگر درباره کیفیت محصولات اظهارنظر می‌کنیم، در فضایی کارشناسی و به دور از حواشی و جوسازی‌های رسانه‌ای است و معتقدیم افزایش کیفیت به صورت دستوری محقق نمی ‎ شود، بلکه برای آن نیاز به برنامه، هدف، تلاش و امید است. ایران ‎ خودرو در این مسیر مصمم و با اراده حرکت می‌کند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت افزایش کیفیت محصولات داخلی، گفت: گزارش‌هایی که از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، معاونت تولید و کیفیت ایران ‎ خودرو یا شرکت‌ ایساکو دریافت شده نشان از کاهش ۴۰ درصدی مراجعات مشتریان به تعمیرگاه ‎ ها به‌دلیل افزایش کیفیت محصولات دارد.

خطیبی با بیان اینکه گروه صنعتی ایران‏خودرو از کارکنان توانمند و متخصصی که در زمره برترین منابع انسانی در سطح کشور هستند، بهره می‌برد، تصریح کرد: نتایج حاصل شده نشان می‌دهد در مسیر درستی قدم برمی‌داریم اما قطعا قانع به وضعیت موجود نبوده و در تلاش برای کسب شرایط بسیار بهتر برای کمیت و کیفیت تولید هستیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، بزرگ‌ترین سرمایه گروه صنعتی ایران‌خودرو نیروهای انسانی کارآمد، جوان و خلاق است، تصریح کرد: تا روزی که افتخار خدمت به مردم را داریم، بهترین عملکرد را برای بزرگ‌ترین خودروساز کشور رقم خواهیم زد و در آینده نزدیک اخبار بسیار مهمی از موفقیت‌های خانواده ایران ‎ خودرو منتشر خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ‎ خودرو با اشاره به شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نقش و جایگاه شرکت تام در مجموعه ایران ‎ خودرو در حوزه دانش‌بنیانی و توسعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: گسترش همکاری با دانش‌بنیان‌ها، مسیر توسعه ایران‏خودرو را سرعت می‌بخشد که شرکت تام در این زمینه نقش مهمی برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*