-
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد

عرضه ون جدید تا پایان سال

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس گزارش‌های دریافت شده و با تلاش‌های صورت گرفته، سطح کیفی محصولات گروه سایپا در چند ماه گذشته افزایش یافته است.

گروه صنعت: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با عذرخواهی از مشتریان درباره عدم ‌ شماره ‌ گذاری و تاخیر در تحویل خودرو تیبا در چند ماه گذشته، گفت: این خودروها در یک سال گذشته پیش ‌ فروش شده و از خرداد با نظر سازمان ملی استاندارد، شماره ‌ گذاری آن متوقف شد که خوشبختانه این سازمان هفته گذشته مجوز شماره ‌ گذاری را صادر کرده و امیدواریم از هفته بعد، تحویل این خودروها شروع شود.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس گزارش ‌ های دریافت شده و با تلاش ‌ های صورت گرفته، سطح کیفی محصولات گروه سایپا در چند ماه گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر، لوازم یدکی خارج از رویه استاندارد در اختیار مردم قرار گرفته و در بسیاری از موارد باعث ناایمنی خودرو در بازار شده است؛ از این ‌ رو با برنامه ‌ ریزی انجام شده سایپا اقدام به افزایش عرضه قطعات استاندارد در بازار کرده و در ۵ ماه اخیر، عرضه قطعات استاندارد نسبت به قبل افزایش داشته که این موضوع باعث جلوگیری از ورود قطعات قاچاق و غیراستاندارد به بازار شده است و بر همین اساس، تمام قطعه ‌ سازان گروه سایپا برای آشنایی بیشتر مردم با فعالیت ‌ شان در این نمایشگاه محصولات خود را به معرض نمایش گذاشته ‌ اند.

به ‌ گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در حوزه محصولات جدید حاضر به عرضه خودرو با مشکلات قبلی نیستیم، گفت: این تضمین را می ‌ دهیم که محصولات باکیفیت مناسب عرضه خواهد شد.

او در ادامه افزود: دو خودرو اطلس و سهند روی پلتفرم X 200 قرار دارد و تمام فرآیندهای طراحی انجام شده و در مرحله تست و گذراندن آزمون استانداردها هستیم؛ البته بعضی از این آزمون ‌ ها باید خارج از کشور انجام شود. در پلتفرم SP ۱۰۰ هم خودروهای شاهین اتوماتیک، آریا و آریا اتوماتیک در حال انجام اقدامات مربوطه قرار دارد.

تیموری درباره خودرو اطلس گفت: خط تولید این خودرو تجهیز شده و تعدادی نمونه تولید شده و فرآیند مونتاژ و تست آن در حال انجام است. برای خودرو آریا نیز بیش از ۸۰ درصد فرآیند ساخت قالب ‌ های آن طی شده و امیدواریم در ۳ ماه آینده قالب ‌ های این خودرو نهایی شود و تلاش می ‌ کنیم در سال ۱۴۰۲ این خودرو به بازار عرضه شود.

او افزود: سایپا در حوزه خودروهای تجاری، تولید دو وانت تک ‌ کابین، دوکابین و ون را در دستور کار دارد. همچنین خودرو ون که در عرصه حمل ‌ ونقل عمومی قابلیت ارائه خدمات دارد، تا پایان سال در خط تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: با شرکت ‌ های رنو، سیتروئن و چانگان به ‌ عنوان شرکای تجاری خود در حال مذاکره هستیم و دو محصول چانگان CS ۳۵ پلاس و UNIT در حال تست و انجام عقد قرارداد است و براساس آیین ‌ نامه واردات خودرو در حال اجرا برای ثبت ‌ سفارش واردات هستیم. درباره همکاری با شرکت سیتروئن هم، به ‌ دلیل آنکه خودرو سیتروئن C ۳ در شرکت سایپا سیتروئن مونتاژ و مورد ‌ استقبال واقع شده بود و زیرساخت آن وجود دارد، در حال مذاکره برای تولید مشترک هستیم.

او گفت: ۷۰ درصد زیرساخت ‌ های خودرو کراس اوور C ۳ XR در کشور وجود دارد که تولید آن در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام کارهای آن هستیم.

صمتتیموری افزود: درباره برند رنو هم به ‌ عنوان شریک تجاری و با توجه به سهامداری سایپا در شرکت رنوپارس و همکاری قبلی با شرکت رنو، سایپا مجوز واردات خودروهایی مانند ساندرو، سیمبل و مگان ۲۰۲۲ را دارد که در حال مذاکره هستیم و قطعا خودروهایی که در رنج قیمتی مصوب است را وارد خواهیم کرد.

او گفت: درباره قوای محرکه هم در سایپا کارهای خوبی انجام شده و پس از ۱۰ سال خط تولید موتور M ۱۶ راه ‌ اندازی خواهد شد و روی خودرو P ۹۰ و آریا مورداستفاده قرار خواهد گرفت. علاوه ‌ بر این، تولید موتور M ۱۵ پلاس که مصرف سوخت آن ۶ . ۴ و مجهز به توربو با راندمان بالاتر و صدای کمتر است نیز در دستور کار سایپا قرار دارد.

تجربه تولید عبور مستقیم

گروه خودروسازی سایپا در مرداد امسال، تولید عبور مستقیم نزدیک به ۱۰۰ درصد را تجربه کرد و این در حالی است که از نیمه مرداد به بعد، تمامی تولیدات روزانه به صورت ۱۰۰ درصد عبور مستقیم، تولید شده و موجودی خودروهای ناقص در این گروه خودروسازی همچنان صفر است.

براساس این گزارش، در مرداد امسال حدود ۲۱ درصد بیشتر از مرداد سال گذشته، خودرو در گروه سایپا تولید شده است. همچنین گروه سایپا در انتهای مرداد افزایش ۵۰ درصدی تولید شاهین و ۱۰۰ درصدی خودرو کوییک را در کارنامه خود ثبت کرد.

رقم افزایش تولید محصولات گروه سایپا در حالی اتفاق افتاده که ۳ خودرو پرتیراژ تیبا، تیبا ۲ و ساینا از خط تولید خارج و تولید کوییک و شاهین جایگزین آنها شده است و با وجود، خروج ۳ خودرو پرتیراژ، گروه سایپا همچنان در مسیر بی ‌ نظیر رشد تولید حرکت می ‌ کند.

اتفاقات خوب در حوزه فروش و خدمات

قائم ‌ مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه در سال جاری و آینده اتفاقات خوبی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش رخ خواهد داد، گفت: تجربیات شبکه نمایندگی ‌ ها، سرمایه بزرگی برای گروه سایپا به ‌ شمار می ‌ رود.

غلامرضا دفتری در نشست مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا با نمایندگی ‌ های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با بیان این مطلب ادامه داد: تلاش مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، تولید اقتصادی است و از این به بعد در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، با همفکری شبکه نمایندگی ‌ ها حرکت خواهیم کرد و تغییراتی در ساختارها ایجاد خواهد شد.

دفتری تاکید کرد: باید سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی گسترش یابد و قطعا کیفیت و قیمت در این زمینه تاثیرگذار است.

قائم ‌ مقام مدیرعامل گروه سایپا با استقبال از انتقادها و پیشنهادهای سازنده شبکه نمایندگی ‌ ها، به همکاری مشترک سایپا با ایران ‌ خودرو در زمینه تولید خودرو مشترک اشاره کرد و گفت: این اتحاد، برای مشتریان ارزش ‌ آفرین خواهد بود و ساختارها و فرآیندهای جدیدی را در فروش و خدمات پس از فروش ایجاد خواهد کرد که در این زمینه انجمن ‌ های صنفی نقش موثری خواهند داشت.

او ادامه داد: از پیشنهادهایی که منجر به رونق و گسترش کسب ‌ وکار نمایندگی ‌ ها شود، استقبال می ‌ کنیم.

در ادامه سیدمحمدرضا موسوی، مدیرعامل شرکت سایپایدک، با بیان اینکه با همکاری شبکه نمایندگی ‌ ها و عوامل فروش، کسب ‌ وکار خدمات پس از فروش بهبود خواهد یافت، افزود: تحقق برنامه فروش قطعات یدکی مستلزم همکاری و همراهی شرکت ‌ های سازه ‌ گستر، مگاموتور، قطعه ‌ سازان گروه و تمام شبکه است و ما از هر پیشنهادی برای بهبود کسب ‌ وکار نمایندگی ‌ ها استقبال می ‌ کنیم.

او با اشاره به بروزرسانی اجرت ‌ های شبکه نمایندگی ‌ ها با حمایت مدیرعامل گروه سایپا، گفت: با مساعدت ‌ مدیرعامل گروه، پرداخت مطالبات شبکه تسریع خواهد شد.

موسوی ادامه داد: سایپایدک، یک برند معتبر در بازار قطعات یدکی است و مشتریان می ‌ توانند با اطمینان ‌ خاطر از قطعات یدکی با برند سایپا استفاده کنند و شبکه نمایندگی ‌ ها هم با تکیه بر این برند می ‌ توانند نفوذ خود را در بازار قطعات یدکی گسترش دهند.

مدیرعامل سایپایدک در ادامه با اشاره به پیشتازی سایپایدک در طرح تشخیص اصالت قطعات یدکی و مبارزه با توزیع قطعات تقلبی در بازار، افزود: تاکنون برای ۵۵ گروه قطعات یدکی شامل استاندارد اجباری، شناسه اصالت کالا دریافت شده است.

او با اشاره به بازرسی ‌ های مستمر وزارت صنعت، معدن و تجارت از انبار قطعات شبکه نمایندگی ‌ ها، اظهار کرد: طی بخشنامه ‌ های گوناگون، این فرآیند به اطلاع شبکه نمایندگی ‌ ها رسیده است.

در ادامه، مهدی پازوکی، معاون مهندسی گروه سایپا گفت: با تولیدات مشترک با ایران ‌ خودرو، حجم و تنوع خدمات در خدمات پس از فروش کاهش می ‌ یابد. در واقع، پلتفرم مشترک باعث کاهش تنوع قطعات در نمایندگی ‌ ها و کاهش هزینه ‌ ها خواهد شد.

او افزود: امسال و سال آینده محصولات متنوع با پلتفرم مشترک عرضه می ‌ کنیم. در عین حال با شرکای خارجی خود نیز وارد مذاکره شده ‌ و با چانگان برای تولید دو محصول جدید به توافق رسیده ‌ ایم که با کاهش تحریم ‌ ها، عملیاتی خواهد شد.

پازوکی همچنین از عرضه ساینا CVT و ساینا دوگانه ‌ سوز تا پایان سال خبر داد و گفت: شاهین CVT در بهمن امسال و آریا CVT در اردیبهشت سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

معاون مهندسی گروه سایپا افزود: دو محصول اطلس و سهند در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهند شد.

او با بیان اینکه پلتفرم مشترک سایپا و ایران ‌ خودرو، یک محصول اقتصادی است، یادآور شد: با عرضه پرتیراژ این محصول در دو نوع بنزینی و برقی، کاهش قیمت تمام ‌ شده و امکان عرضه خودرو ارزان ‌ تر فراهم خواهد شد. وی درباره محصولات رده بالاتر نیز گفت: خودرو لوکس ما براساس پلتفرم سیتروئن احیا شده و با توجه به اشتراک بالای قطعات این محصول با یکی از محصولات ایران ‌ خودرو، امکان تولید و عرضه آن فراهم شده؛ بنابراین تا ۲ سال آینده سبد محصولات متنوعی خواهیم داشت که تمام آنها از استانداردهای بالا برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*