پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 21036
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/09/27 08:52

همه چیز درباره گیت ها و دستگاه های کنترل تردد

گیت های کنترل تردد یکی از پرکاربردترین ابزارهای نظارتی مدیران حراست و منابع انسانی سازمان ها است. این ابزارها میتواند به عنوان یک بازوی اجرایی قوی و کارامد برای مدیریت تردد و عملکرد کاری پرسنل در نظر گرفته شود.
همه چیز درباره گیت ها و دستگاه های کنترل تردد

 

گیت های کنترل تردد یکی از پرکاربردترین ابزارهای نظارتی مدیران حراست و منابع انسانی سازمان ها است. این ابزارها میتواند به عنوان یک بازوی اجرایی قوی و کارامد برای مدیریت تردد و عملکرد کاری پرسنل در نظر گرفته شود.

 

امروزه نیاز به استفاده از تجهیزات حضور و غیاب در تمام کسب و کارها به مراتب بیشتر از گذشته احساس می شود. استفاده از روش های سنتی در کنترل تردد پرسنل علاوه بر زمان گیر بودن نیاز به دقت بسیار بالایی دارد و ریسک خطای انسانی در این روش بسیار بیشتر از روشهای مکانیزه است. استفاده از سیستم های حضور و غیاب برخلاف آنچه عموما تصور می شود تنها مناسب سازمان هایی با تعداد پرسنل بالا نیست و برای کسب و کارهای کوچک نیز منافع قابل توجهی دارد.

سازمان ها برای راه اندازی سیستم های کنترل تردد علاوه بر نرم افزار حضور و غیاب پیشرفته نیاز به دستگاه حضور و غیابی دارند که بتواند با توجه به موقعیت و کارایی سازمان بهترین کاربری را برای سازمان و پرسنل داشته باشد. از آنجا که دستگاه های کنترل تردد در انواع مختلفی در بازار ارائه می شوند مدیران سازمانی باید برای انتخاب بهترین سیستم کنترل ورود و خروج اطلاعات کافی در مورد این دستگاه ها داشته باشند. در ادامه مقاله تلاش کرده ایم تا به معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب و گیت های کنترل تردد شرکت مهندسی کسرا و کاربردهای سیستم کنترل تردد بپردازیم.

images_1671279762.png

کاربرد انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب در سازمان ها(Types of attendance devices)

تجهیزات سخت افزاری در سازمان های مختلف بسته به نیاز آن سازمان انتخاب می شوند. برای مثال در کارگاه ها و کارخانه هایی که کارگران مدام از دست های خود استفاده می کنند و احتمال از بین رفتن اثر انگشت یا وجود زخم یا خراش در انگشتان کارگران وجود دارد، استفاده از سیستم حضور غیاب اثر انگشتی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. دستگاه کنترل تردد کارت ساعت سازنی یا یکی از انواع دستگاه های کنترل ورود و خروج بایومتریک مانند سیستم ساعت زنی تشخیص چهره می تواند انتخاب مناسب برای این گونه کسب و کارها باشد. در ادامه به معرفی لیست دستگاه های کنترل تردد می پردازیم.

دستگاه حضور و غیاب کارتی: یکی از انواع قدیمی و در عین حال پر کاربرد تجهیزات کنترل ورود و خروج سیستم حضور غیاب کارت ساعت زنی است که از با ساتفاده از کارت حضور و غیاب اقدام به ثبت تردد پرسنل می کند. به هر فرد در سازمان کارت ساعت زنی اختصاص می یابد که در زمان ورود یا خروج از شرکت باید کارت حضور غیاب مختص به خود را نزدیک دستگاه گرفته و از این ظریق ساعت تردد خود را وارد دستگاه کارتی کند.

اکسس کنترل اثر انگشتی: دستگاه حضور و غیاب انگشتی با استفاده از ثیت اثر انگشت افراد تردد آنها را در سیستم ورود و خروج اثر انگشت ثبت می کند. کنترل تردد با استفاده از اثر انگشت افراد یکی از روش های کنترل ورود و خروج بیومتریک است که تکنولوژی پیشرفته ای در آن به کار رفته است و در اکثر دستگاه های حضورو  غیاب کسرا وجود دارد.

دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره: یکی از انواع سیستم های ورود و خروج بیومتریک که دقت بسیار بالایی در ثبت تردد افراد دارد دستگاه ساعت زنی چهره است. این دستگاه بیومتریک از طریق ثبت چهره افراد در دستگاه تشخیص چهره و سپس تطبیق تصویر واقعی افراد با عکس آنها در زمان تردد اقدام به ثبت حضور و غیاب آنها می کند. این سیستم ثبت تردد نسبت بهسایر دستگاه های ساعت زنی از امنیت بالاتری برخوردار است.

images_1671279665.png

دستگاه بیومتریک تشخیص کف دست: سیستم کنترل تردد تشخیص کف دست به دلیل اسکن قسمت کلی کف دست نسبت به دستگاه اثر انگشتی امنیت بالاتری دارد. چرا که نیاز به تشخیص و تطبیق مشخصات تمام انگشت و خطوط کف دست درحالی که سیستم کنترل حضور و غیاب انگشتی تنها قادر به تشخیص خطوط یک بند از انگشتان دست است.

گیت های کنترل دسترسی

علاوه بر دستگاه های حضور و غیاب انواع دیگری از تجهیزات کنترل تردد به نام گیت یا گذرگاه ورود و خروج و اکسس کنترل نیز وجود دارد که در سازمان های مختلف به خصوص سازمان هایی که امنیت ورود و خروج در آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده می شود. در واقع گیت تردد یکی از تجهیزات مهم در بخش حراست و انتظامات سازمان ها است و به همین دلیل مدیران سازمانی باید قبل از اقدام به خرید گیت کنترل تردد اطلاعات کافی درباره ی انواع گیت ورود و خروج کسب کنند. در حال حاضر گیت کنترل تردد در انواع مختلفی از جمله گیت شیشه ای، گیت میله ای، گیت کنترل تردد تمام قد، گیت تردد لوله ای، گیت پره ای و ... به سازمان ها و شرکت های مختلف ارائه می شود.

انواع گیت های تردد نفر رو شرکت کسرا

گیت های کنترل تردد و کنترل دسترسی غالبا به عنوان ابزار سخت افزاری برای نرم افزارهای حراست و کنترل ارباب رجوع در سازمانها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها در انواع مختلفی وجود دارد که هر یک کاربری مختلفی دارد و در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

گیت تردد میله ای: این نوع از گیت تردد در دو مدل گیت تردد سه پره ای و گیت تردد گردان وجود دارد. گذرگاه میله ای گردان با توجه به شکل ظاهری زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ قرار گرفته است. به علاوه کیفیت بالای این نوع گیت تردد باعث محبوبیت آن در بین سازمان ها شده است.

گیت کنترل تردد شیشه ای: گذرگاه تردد شیشه ای دارای دو پایه فلزی است که در هر پایه شیشه ای تعبیه شده است و در زمان ورود و خروج افراد با باز و بسته شدن اجازه ورود و خروج افراد را به محل مربوطه می دهد. بیشترین کابرد گیت های شیشه ای در فرودگاه های، ایستگاه های قطار و مترو است.

images_1671279688.png

گذرگاه کنترل ورود و خروج تمام قد: در بین تمام انواع گیت های تردد گیت کنترل تردد تمام قد دارای بیشترین میزان امنیت است و در سازمان هایی نظامی و امنیتی کاربرد دارد. گیت کنترل تردد تمام قد در واقع یک محفظه ی میله ای است که تنها یک نفر در هر زمان می تواند وارد آن یا از آن خارج شود. این گیت ورود و خروج با توجه به ساختاری که دارد قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر انواع گذرگاه های تردد دارد.

شما می‌توانید برای کسب مشاوره در مورد خرید کلیه نرم افزارها و دستگاه های کنترل دسترسی سازمان ها به وبسایت شرکت کسرا به آدرس www.kasraco.net یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۱۴۵۲۰۰۰، داخلی ۳ یا ۰۹۱۹۶۷۶۹۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l5666