-
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مردم اصفهان:

دهه ۹۰ از لحاظ اقتصادی دهه خوبی نبود

رهبر انقلاب پیشرفت‌ها را زمینه‌ساز استحکام و اقتدار نظام خواندند و افزودند: هدف دشمن متزلزل کردن ارکان اقتدار نظام است، ‌بنابراین همه باید موضوع پیشرفت را با جدیت دنبال کنند.

حضرت آیت ‌ الله خامنه ‌ ای در دیدار صدها نفر از مردم اصفهان، اصفهان را شهر تحسین ‌ برانگیز علم و ایمان و هنر و جهاد خواندند و با اشاره به اینکه چالش اساسی امروز ما، چالش پیشرفت در مقابل «توقف و رکود و ارتجاع» است افزودند: استکبار در صف ‌ آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن ‌ بست به اذهان مردم به ‌ خصوص جوانان بکار گرفته و امروز مهم ‌ ترین شاخص اثبات ایران ‌ دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس ‌ آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌ رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب با تاکید بر تلاش روزافزون مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی گفتند: عده ‌ ای در داخل بر مبنای تبلیغات غرب، می ‌ گویند در نظام اسلامی آزادی و مردم ‌ سالاری نیست در حالی ‌ که بیان ‌ همین سخنان نشانه آزادی است و روی کار آمدن دولت ‌ هایی که از نظر تفکر سیاسی شباهتی به یکدیگر ندارند نیز نشانه حق انتخاب مردم و مردمی بودن نظام اسلامی است.

حضرت آیت ‌ الله خامنه ‌ ای تاکید کردند: چالش اساسی و امروز کشور ما، چالش «پیشرفت و توقف و رکود و ارتجاع» است، زیرا ما در حال پیشرفت هستیم ولی قدرت ‌ های استکباری از پیشرفت ایران اسلامی مضطرب و ناراحت می ‌ شوند و حرص می ‌ خورند.

رهبر انقلاب پیشرفت ‌ ها را زمینه ‌ ساز استحکام و اقتدار نظام خواندند و افزودند: هدف دشمن متزلزل کردن ارکان اقتدار نظام است، ‌ بنابراین همه باید موضوع پیشرفت را با جدیت دنبال کنند.

حضرت آیت ‌ الله خامنه ‌ ای در ادامه با طرح این سؤال که «چگونه پیشرفت کنیم؟» گفتند: پیشرفت نیازمند ابزارهای متعددی است اما مهم ‌ ترین ابزار پیشرفت، امید است بنابراین دشمن با همه توان خود بر روی القای ناامیدی و بن ‌ بست متمرکز شده است.

حضرت آیت ‌ الله خامنه ‌ ای افزودند: مشکل اقتصادی داریم که ان ‌ شاءالله حل خواهد شد اما در بخش ‌ های دیگر در حال پیشرفت هستیم البته همه تمرکز بر این است که نسل جوان از این پیشرفت ‌ ها آگاه نشود، به همین علت دشمن و امتداد داخلی آن، این پیشرفت ‌ ها را کتمان و یا کوچک نمایی می ‌ کنند.

ایشان به چند نمونه از پیشرفت ‌ ها و حرکت ‌ های رو به جلو در هفته ‌ های اخیر اشاره کردند و گفتند: دستیابی دانشمندان ایرانی به روش جدید برای درمان سرطان خون، بومی ‌ سازی یکی از تجهیزات استخراج نفت و گاز، ‌ افتتاح خط آهن در بخشی از سیستان و بلوچستان که بخش مهمی از خط آهن شمال به جنوب است، افتتاح چندین کارخانه، راه ‌ اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی، بهره ‌ برداری از ۶ نیروگاه برق، رونمایی یکی از بزرگ ‌ ترین تلسکوپ ‌ های جهان، پرتاب موشک ماهواره ‌ بر و رونمایی از یک موشک جدید، همه نمونه ‌ هایی از حرکت رو به جلو کشور، آن ‌ هم در زمانی است که دشمن تلاش دارد با برخی اغتشاشات مانع این حرکت شود.

حضرت آیت ‌ الله خامنه ‌ ای در بخش دیگری از سخنانشان، مشکلات اقتصادی را یک واقعیت خواندند و افزودند: نام ‌ گذاری سال ‌ های متعدد با شعارهای اقتصادی و تاکید به مسئولان برای علاج این مشکلات، با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد صورت گرفت اما دهه 90 از لحاظ اقتصادی دهه خوبی نبود و اگر به آن توصیه ‌ ها عمل می ‌ کردند و اقدامات لازم را انجام می ‌ دادند، وضع امروز کشور و مردم متفاوت می ‌ شد البته تحریم ‌ ها هم در مشکلات مؤثر بود.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش جدی و در برخی موارد موثر مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی گفتند: تلاش بیشتر دستگاه ‌ ها و همکاری و همدلی و هم ‌ افزایی مردم و مسئولان، زمینه ‌ ساز حل مشکلات موجود خواهد بود و ان ‌ شاءالله در این زمینه نیز مشت محکمی بر دهان دشمن زده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*