-

چراغ خیابانی ال ای دی / اس ام دی چیست؟

چراغ خیابانی ال ای دی / اس ام دی چیست؟

چراغ خیابانی ال ای دی یک راه حل ایمن و کارآمد برای روشن نگه داشتن جاده و خیابان های ما ارائه می دهد. چراغ های خیابانی LED با صرفه جویی 85 درصدی انرژی مصرفی لامپ های رشته ای، گزینه ای پایدار و سازگار با محیط زیست برای بزرگراه ها، پارکینگ ها، مناطق مسکونی، ایستگاه های حمل و نقل عمومی و موارد دیگر ارائه می دهند. همچنین در این مدل چراغ طول عمر محصول بیشتر بوده و در نتیجه هزینه نگهداری و تعویض کاهش می یابد.

چراغ های خیابانی ال ای دی نسبت به انواع قبلی روشنایی خیابانی قابل کنترل‌تر است، زیرا در صورت لزوم می‌توان آن را کم‌نور کرد و با آلودگی نوری کمتر، نور را در مکان‌های مورد نیاز متمرکز نمود.

رنگ‌ بندی بالای چراغ‌ های خیابانی LED به نور طبیعی نزدیک است و رنگ‌ها را واقعی‌ تر نشان می‌دهد. این به رانندگان و عابران پیاده کمک می کند تا اشیاء را در شب بهتر شناسایی کنند و ایمنی ترافیک و شرایط جاده را بهبود ببخشند.

در بخش های مختلف پارک، نورپردازی با چراغ خیابانی نه تنها ایمنی را افزایش می دهد، بلکه فضای جذابی را برای قدم زدن، لذت بردن و آرامش ایجاد می کند.
در پارک ها و فضای سبز، چراغ خیابانی در درجه اول ایمنی رهگذران را تضمین می کنند. آنها مسیر را مشخص می کنند، به منطقه زیبایی می دهند و جهت گیری را در تاریکی ارائه می دهند. لامپ هایی با ویژگی های پرتو عریض محیطی دلپذیر ایجاد می کنند. علاوه بر این استفاده از انواع چراغ خیابانی و پارکی احساس امنیت ذهنی را بهبود میبخشد. وضعیت زمین، موانع و اختلاف سطح را می توان از طریق نسبت نور و سایه متعادل بهتر تشخیص داد. همچنین بسته به مرکزیت تأسیسات، درختان نورانی، دیوارها، مجسمه ها و آب نماها نیز زیبایی خاصی را به وجود می آورد.

علاوه بر این، فناوری پیشرفته در طراحی نور، امکانات جدیدی را برای صحنه‌سازی فضاهای عمومی و پارک ها باز کرده است. در مقایسه با سیستم های روشنایی معمولی، از طریق بازده نور بالا و بهره وری انرژی مرتبط و عمر طولانی آن، مزایایی را ارائه می دهد. علاوه بر این، چراغ‌های فضای سبز دارای نور سفید با رندر رنگی خوب، عاری از اشعه ماوراء بنفش بوده و بنابراین با حشرات سازگارتر هستند و به لطف کنترل خوب نور، تلفات پراکندگی کمتری ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، مزایای فنی مانند روشن شدن فوری و قابلیت تنظیم نور، کنترل دینامیکی و ضد سوئیچ را هم دارد.

ویژگی های چراغ خیابانی ال ای دی

  • طراحی منحصر به فرد جهت پخش نور یکنواخت و جلوگیری از اتلاف نور
  • استفاده از چیپ های برند برجیلوکس با بهره نوری ۱۲۰ لومن بر وات
  • دارای درجه حفاظت محیطی IP66 و مقاوم در شرایط جوی و اقلیمی مختلف
  • دارای سرلوله خیابانی با قطر استاندارد
  • دارای طول عمر بالای ۵۰۰۰۰ ساعت
  • بدنه آلومینیومی دایکاست مجهز به هیت سینک جهت انتقال و دفع حرارت و در نتیجه افزایش طول عمر

برخی از مزایای چراغ خیابانی ال ای دی

روشنایی سبز

محصولات روشنایی ال ای دی حاوی عناصر سمی مانند جیوه یا هالیدهای فلزی نیستند و می توان با خیال راحت و بدون آلودگی محیط زیست در پایان عمر دور انداخت.

محصولات روشنایی ال ای دی خطر سوختگی ایجاد نمی کنند!

تنها 10 درصد از توان واقعی مصرفی لامپ های رشته ای به نور و مقدار زیادی به تابش حرارتی و گرما تبدیل می شود. گرمای بیش از حد تابشی و اشعه ماوراء بنفش ممکن است برای بدن انسان مضر باشد و چراغ های خیابانی LED بدون این تشعشعات در خدمت شهرداری ها هستند.

بهره وری انرژی

در مقایسه با تمام منابع نور سنتی، چراغ های خیابانی ال ای دی کمترین میزان انرژی را مصرف می کنند و بیش از 60 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای، فلورسنت و هالوژن مصرف می کنند. برخلاف این سیستم‌های روشنایی سنتی، منابع هدر نمی‌روند، زیرا چراغ‌های خیابانی LED می‌توانند نور و روشنایی را جهت‌ دهی کنند و به درستی منطقه مورد نیاز را روشن کنند.

روشن و خاموش شدن فوری

سیستم های نورپردازی سنتی برای رسیدن به روشنایی 100 درصدی نیاز به زمان گرم شدن دارند. چراغ‌ های LED خیابانی نیازی به زمان گرم شدن ندارند و می‌توانید فوراً لامپ را روشن یا خاموش کنید، آن را کم نور کنید و بدون تأخیر آن را روی 100 درصد روشنایی تنظیم کنید.

منبع: اکووات/ecowat

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*