-
وزیر نیرو با تاکید بر تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام:

طرح‌های حوزه آب فعال شود

وزیر نیرو در جریان سفر استانی دولت، به مدیران حوزه آب کهگیلویه‌وبویراحمد تاکید کرد برای اجرای طرح‌های بخش آب نگران تامین اعتبارات لازم ازسوی دولت نباشند و کارگاه‌ها را فعال و به اجرای طرح‌ها شتاب بیشتری ببخشند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر محرابیان در جمع شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرجمع اعتبارات وزارت نیرو خوب است و حدود ۲۰ روش تغییر و جابه‌جایی اعتبارات وجود دارد که در صورت فعال بودن طرح‌ها می‌توان از منابع استفاده کرد.

محرابیان گفت: اگر طرحی سریع‌تر اجرا شود، بسیاری از هزینه‌های مازاد هم حذف می‌شود و امروز راهی جز فعال‌سازی جهادی طرح‌ها نداریم.

وزیر نیرو از مدیران خواست تا اولویت‌بندی کرده و با تمرکز اعتبارات، طرح‌های اولویت‌دار را فعال کنند و با زمان‌بندی منطقی به مردم تحویل دهند.

وی افزود: مهم‌ترین درگاه توسعه استان و رفع محرومیت از آن، خدمات وزارت نیرو در صنعت آب و برق است و تامین آب و برق پایدار و اتصال شبکه فاضلاب در نقاط ضرورت‌دار، باید به‌طور جدی دنبال شود.

محرابیان گفت: در کنار تامین مناسب این خدمات، حجم زیادی از اشتغال با فعال‌سازی صنایع و کارخانجات و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

همه اینها در نهایت توسعه و آبادانی و بهبود اشتغال استان و مهم‌تر از همه رضایتمندی مردم را رقم می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جذب سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات جدی توسعه، حضور سرمایه‌گذار و فراهم بودن زیرساخت‌های مهم آب و برق است، زیرا سرمایه‌گذار به زیرساخت‌ها نگاه می‌کند و تصمیم به سرمایه‌گذاری می‌گیرد.

محرابیان ادامه داد: عمری افتخار خدمت در صنعت برق را داشتیم، اما در تابستانی که گذشت همه آن زیر سوال رفت.

وزیر نیرو با اشاره به رکود در ساخت سد تنگ‌سرخ گفت: با روند کنونی اجرای سد حدود ۱۰۰ سال طول می‌کشد و آن موقع نیز طول و عمر مفید آن تمام است و یک شوخی می‌شود.

وی با اشاره به روند کند ساخت سد تنگ‌سرخ، ادامه داد: سالی یک درصد پیشرفت معنی ندارد و باید این کندی کنار گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*