-
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پیگیر سهمیه سنگ‌آهن ذوب‌آهن هستیم

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه متافو گفت: ذوب‌آهن اصفهان با تولید انواع محصولات استاندارد در کنار تامین نیاز داخل، از محل ارز حاصل از صادرات یاری‌رسان کشور است. این رویکرد ارزشمند شایسته قدردانی است.

وی افزود: در دوره قبل سهمیه مواد اولیه ذوب‌آهن به میزان یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مطرح شد که متاسفانه محقق نشد؛ بنابراین نیاز است این موضوع از طریق نمایندگان مجلس اصفهان پیگیری شود و ما نیز پیگیر این مصوبه هستیم.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیان‌گذاران ذوب‌آهن اصفهان دوراندیشانه معادن را در کنار این کارخانه لحاظ کرده بودند اما با جدا شدن معادن این کارخانه دچار مشکل تامین مواد اولیه شده است. از این رو، از مسئولان انتظار می‌رود نگاه ویژه نسبت به ذوب‌آهنی که از سهمیه مواد اولیه و یارانه انرژی برخوردار نیست، داشته باشند.

میرتاج‌الدینی در ادامه به تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان پرداخت و اظهار کرد: من تولید این محصول استراتژیک را در ذوب‌آهن از نزدیک مشاهده کردم و به‌عنوان یک ایرانی به این تولید افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: در گذشته واردکننده ریل بودیم اما کارگران پرتلاش ذوب‌آهن خودکفایی را در تولید این محصول به ایرانیان هدیه کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ذوب‌آهن اصفهان آمادگی خود را برای تامین کل نیاز داخل اعلام کرده است و ما نیز پشتیبان تولید ملی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین