-

مقابله با بحران در اصفهان

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به موقعیت تاریخی بسیاری از بافت‌های موجود در منطقه ۳ و اهمیت آمادگی در برابر بحران‌های مرتبط گفت: با انجام کارهایی مانند رفع نقاط بحرانی در زمان آبگرفتگی، حفر بیش از ۷۰ چاه جذبی آب باران و افزایش شیرهای هیدرانت، راه‌های مقابله با بحران در بافت تاریخی منطقه ۳ شهر اصفهان تقویت شده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، حسین کارگر اظهار کرد: منطقه ۳ به دلیل قرار گرفتن مساحت بالایی از بافت فرسوده شهر اصفهان در آن، وجود بازارها که سبب شده امدادرسانی به‌سختی انجام و راه گریز از آن به‌ندرت یافت شود و همچنین هنگام آبگرفتگی و فرونشست زمین، همواره باید در برابر بحران‌ها آمادگی لازم وجود داشته باشد. وی ادامه داد: بحران، پیشامدی است که به صورت ناگهانی و گاهی فزاینده رخ می‌دهد و به وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای فرد، گروه یا جامعه منجر می‌شود. مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان افزود: راه مقابله با بحران انجام اقدامات و ارائه خدمات اضطراری به دنبال وقوع بحران است که با هدف نجات جان و مال انسان‌ها، تامین رفاه نسبی برای آنها و جلوگیری از گسترش خسارات انجام می‌شود. وی گفت: با توجه به مساحت ۲۶۳ هکتاری بافت فرسوده در این منطقه، وجود شبکه بازارهای تاریخی و اصلی شهر اصفهان، وجود بناهای متعدد تاریخی، فعالیت کارگاه‌های مختلف به‌ویژه طلاسازی و دفع سموم مازاد آنها در شبکه فاضلاب و احتمال آتش‌سوزی، تهدیدات حاصل از فرونشست زمین و... منطقه ۳ به یکی از بحران‌خیزترین مناطق شهری تبدیل شده است که از همین رو، باید این منطقه از آمادگی لازم در برابر حوادث برخوردار باشد.

کارگر تصریح کرد: در سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از شیرهای هیدرانت مخصوص آبگیری تانکر خودروهای آتش‌نشانی در بازار و سطح منطقه نصب شده بود و در امسال نیز با هزینه‌ای بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، تعداد دیگری از این شیرها تهیه و نصب شد. وی با اشاره به هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریالی اقدامات انجام شده برای مقابله با بحران اضافه کرد: تقویت زیرساخت ساختمان شهرداری مطابق با الگوی پدافند غیرعامل، رفع نقاط بحرانی همچون آبگرفتگی‌‌ها، لایروبی و پاکسازی سپتینگ‌ها و دریچه آب‌های سطحی، برداشت موانع در مسیر کانال‌ها و مادی‌ها، خرید و ساماندهی تجهیزات پایگاه مدیریت پشتیبانی ستاد مدیریت بحران به صورت سالانه و حفر بیش از ۷۰ چاه جذبی آب باران از جمله اقدامات انجام‌شده در سال جاری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین