سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 86474
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/11 12:20

آیا می توانیم برای پنجره های ساختمان و ویلا از کرکره برقی استفاده کنیم؟

کرکره برقی پنجره یکی از تجهیزات امنیتی جدید و پرکاربرد است که برای نصب روی پنجره‌‌های ساختمان‌های بزرگ و ویلاهای واقع در شمال کشور استفاده می‌شود‌ و مزایای بسیار زیادی دارد.
آیا می توانیم برای پنجره های ساختمان و ویلا از کرکره برقی استفاده کنیم؟

کرکره برقی پنجره یکی از تجهیزات امنیتی جدید و پرکاربرد است که برای نصب روی پنجره‌‌های ساختمان‌های بزرگ و ویلاهای واقع در شمال کشور استفاده می‌شود‌ و مزایای بسیار زیادی دارد. این تکنولوژی نوین و پرطرفدار از لحاظ عملکرد شباهت زیادی به کرکره‌های برقی اتوماتیک پارکینگ‌ها و مغازه‌ها دارد؛ با این تفاوت که ابعاد آن کوچک‌تر است. باز و بسته کردن کرکره‌های برقی پنجره به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از ریموت کنترل انجام می‌شود. نصب این مدل حفاظ روی پنجره‌ها علاوه بر افزایش امنیت و جلوگیری از ورود افراد سارق، به زیباتر شدن نمای بیرونی ساختمان‌ها و ویلاها نیز کمک زیادی می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره مشخصات و انواع کرکره برقی پنجره و همچنین مزایای نصب این مدل کرکره‌ها روی پنجره‌ صحبت کنیم.


 

آشنایی با مشخصات و اجزای کرکره برقی پنجره

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم کرکره برقی پنجره نوعی حفاظ امنیتی مدرن، اتوماتیک، مستحکم و نفوذناپذیر است که روی پنجره ساختمان‌های بزرگ و ویلاهای شخصی یا تفریحی نیز نصب می‌شود و نقش یک دزدگیر را ایفا می‌کند. از طراحی و ساخت این نوع کرکره سال‌های زیادی نمی‌گذرد؛ اما در همین مدت کوتاه بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. موتور، لوازم جانبی و تیغه آن مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده کرکره‌های برقی پنجره محسوب می‌شوند. تمام کرکره‌های برقی برای بالا رفتن و پایین آمدن به یک موتور توبلار نیاز دارند.

اندازه، ابعاد و توان مصرفی موتورهای به کار رفته در کرکره‌های برقی پنجره کوچک‌تر و کم‌تر از کرکره‌های برقی پارکینگ و مغازه است و در هنگام کار کردن صدای زیادی ایجاد نمی‌کنند. جنس تیغه در این نوع کرکره معمولا از متریال‌هایی مانند فولاد، آلومینیوم و پلی‌کربنات ساخته می‌شود. تولیدکنندگان در طراحی، ساخت و انتخاب رنگ تیغه‌ها عواملی مانند ابعاد پنجره‌ها و رنگ نمای ساختمان را در نظر می‌گیرند.

 

انواع کرکره برقی پنجره شامل چه مواردی است؟

کرکره‌های برقی پنجره مدل‌های متنوعی دارند و در شکل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. با توجه به نمای ساختمان می‌توان درب کرکره اتوماتیک مناسب را انتخاب و خریداری کرد. در مراکز فروش این تجهیزات به مشتریان مشاوره قبل از خرید ارائه می‌شود، تا مشتری با کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کرکره‌های برقی پنجره مناسب‌ترین نوع را برای پنجره‌های ساختمان یا ویلای مورد نظر انتخاب کند. در ادامه با انواع کرکره برقی پنجره آشنا خواهید شد.

کرکره‌های برقی فولادی پنجره

کرکره‌های برقی فولادی پنجره با استفاده از آلیاژ فولاد منیزیم ساخته می‌شوند و دارای مدل‌های تک پل، دو پل و فوم‌دار هستند.‌ کرکره‌های فولادی بیشتر در ساختمان و ویلاهای تفریحی و شخصی نصب می‌شوند که میزان رفت و آمد در آن‌ها کم است. مقاومت و استحکام کرکره‌های فولادی نسبت به انواع دیگر به مراتب بیشتر است. در واقع هیچ سارقی توانایی عبور از این کرکره‌های برقی را ندارد.

کرکره‌های برقی آلومینیومی پنجره

یکی دیگر از انواع کرکره برقی پنجره، کرکره‌های آلومینیومی هستند که ظاهری همه‌پسند و قیمتی اقتصادی دارند. همانطور که از نام این مدل کرکره مشخص است، تیغه‌های آن با استفاده از متریال آلومینیوم ساخته می‌شود. در تمام شرایط آب و هوایی می‌توان این نوع تجهیزات امنیتی را روی پنجره‌ها نصب کرد و امنیت ویلا و ساختمان را به میزان زیادی افزایش داد. از مزایای دیگر کرکره‌های آلومینیومی می‌توان به مقاومت در برابر ضربه، فشار و زنگ‌زدگی اشاره کرد. در بسیاری از ویلاها و ساختمان‌های بزرگ شمال و جنوب کشور از این نوع کرکره استفاده می‌شود.

کرکره برقی شفاف یا پلی‌کربنات پنجره

کرکره برقی شفاف نوع دیگری از کرکره‌های برقی پنجره است که با استفاده از پلی‌کربنات ساخته می‌شود و ظاهری شیشه مانند دارد. نصب این نوع کرکره روی پنجره به تامین نور محیط داخلی ساختمان یا ویلا کمک می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کرکره‌های برقی پنجره می‌توان به مواردی مانند مقاومت در برابر حریق، بالا بودن استحکام کششی، زیبایی ظاهری، تنوع رنگ‌بندی چهار تیغه اول در بالا، قابلیت دید محیط داخلی ساختمان در زمان پایین بودن کرکره، مقاومت بالا، عدم زنگ‌زدگی، مقاومت در برابر نور خورشید اشاره کرد.


 

نصب کرکره برقی پنجره در ساختمان‌ها و ویلاها چه مزایایی به همراه دارد؟

مهم‌ترین مزایای نصب کرکره برقی پنجره شامل موارد زیر است‌.

کمک به صرفه‌جویی در مصرف انرژی

یکی از مزایای نصب کرکره‌های برقی پنجره کمک به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، جلوگیری از ورود و خروج سرما و گرما به داخل یا خارج ساختمان است. پنجره‌های قدیمی دارای قابلیت عایق‌بندی نیستند؛ اما کرکره‌های برقی نقش مهمی در عایق‌بندی ساختمان‌ها دارند. در واقع در فصل زمستان از خروج گرما به بیرون و در فصل تابستان از ورود گرما به داخل جلوگیری می‌کنند. این ویژگی در کرکره‌های برقی پنجره، آن‌ها به تجهیزات بسیار مناسبی برای استفاده در مناطق خیلی گرم یا خیلی سرد تبدیل کرده است.

کمک به افزایش زیبایی ظاهری نمای ساختمان

نصب کرکره برقی پنجره نمای ظاهری ساختمان را به میزان زیادی زیباتر می‌کند. در زمان انتخاب رنگ و طرح این تجهیزات رنگ و طرح نمای ساختمان را نیز در نظر می‌گیرند. هر چه تناسب رنگ و طرح کرکره با رنگ و طرح نما بیشتر باشد، زیبایی نما به میزان زیادی افزایش می‌یابد. خوشبختانه تولیدکنندگان با تولید کرکره‌های برقی متنوع دست افراد را برای انتخاب باز گذاشته‌اند و برای هر نوع نمایی می‌توان کرکره برقی پنجره مناسب همان نما را انتخاب و نصب کرد.

جلوگیری از ورود افراد سارق و افزایش امنیت ساختمان یا ویلا

طراحی و ساخت پنجره‌های قدیمی به گونه‌ای بود که سارقان به راحتی می‌توانستند با خم کردن میله‌های حفاظ یا شکستن شیشه وارد ساختمان شوند. اما با نصب کرکره برقی پنجره این مشکل حل شده است و هیچ سارقی نمی‌تواند از طریق پنجره وارد ساختمان شود. استحکام و مقاومت بالای کرکره‌های برقی پنجره امنیت ساختمان را افزایش می‌دهد. علاوه بر این کرکره‌های برقی قابلیت اتصال به سیستم‌های دزدگیر را هم دارند.

جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی صوتی به داخل ساختمان

یکی دیگر از مزایای نصب کرکره‌های برقی پنجره جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی صوتی به داخل ساختمان است. با استفاده از این تجهیزات گرد و غبار موجود در هوا به داخل ساختمان نفوذ پیدا نمی‌کند و قابلیت عایق‌بندی آن مانع از ورود آلودگی صوتی و سروصدا به محیط داخلی ساختمان می‌شود.


 

سایر مزایای نصب کرکره برقی پنجره عبارت‌اند از:

  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید

  • ایجاد فضایی آرام و مناسب برای خواب و استراحت

  • اتوماتیک بودن کرکره‌های برقی

  • نصب آسان و سریع

  • مقاومت در برابر رطوبت

  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه 

  • داشتن قابلیت تنظیم نور ساختمان

  • امکان مشاهده محیط خارج از ساختمان با کرکره‌های شفاف

  • عدم تولید سروصدا هنگام باز و بسته شدن

  • داشتن قابلیت کنترل از راه دور با کمک ریموت

  • امکان نصب روی پنجره‌های بزرگ

  • مقاومت در برابر سخت‌ترین شرایط جوی، باد، باران و برف


 

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به مشخصات، ویژگی‌ها، اجزای تشکیل‌دهنده، انواع و مزایای کرکره برقی پنجره صحبت کردیم. برای خرید آنلاین انواع کرکره‌های برقی فولادی، آلومینیومی و شفاف با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای ساختمان یا ویلای خود به سایت یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در این زمینه مراجعه کنید. قبل از ثبت سفارش برای افزایش اطلاعات و استعلام قیمت انواع کرکره‌های برقی پنجره با کارشناسان فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود مشورت کنید.

برای نصب این نوع کرکره حتما از نصاب‌های متخصص، باتجربه و ماهر کمک بگیرید تا عملکرد و کارایی بهینه‌ای داشته باشد. امیدواریم با مطالعه این مقاله به جواب تمام سوال‌های خود درباره کرکره‌های برقی پنجره رسیده باشید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27gg7d