نگاه روابطعمومی فولاد مبارکه تبلیغاتی نیست
هفته گذشته نشست مشترک روابطعمومیهای گروه فولاد مبارکه برگزار شد. در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت انعکاس خلاقانه و هوشمندانه دستاوردهای تولید، رمز موفقیت روابطعمومی هر سازمانی، همگرایی و همافزایی میان بخشهای زیرمجموعه آن عنوان شد.
ارتباطات، محور اصلی وظایف روابطعمومی به شمار میرود. سازمانها باید تلاش قابلقبولی برای برقراری ارتباط با ذینفعان خود انجام دهند چراکه اگر ارتباط با ذینفعان خود بهدرستی تحقق نپذیرد، وظایف روابطعمومی عملا معنایی نخواهد داشت.
به گزارش روابطعمومی شرکت فولاد مبارکه، هادی نباتینژاد، مدیر روابطعمومی این شرکت در جمع مسئولان روابطعمومیهای گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: روابطعمومی هر شرکت علاوهبر فعالیتهای تبلیغاتی، وظیفه مهمتری با عنوان ارتباط با رسانه و فعال بودن در فضاهای مجازی را برعهده دارد و روابطعمومی شرکت فولاد مبارکه درحالحاضر با رسانههای تخصصی حوزه صنعت و معدن در سطح کشور تعامل و همکاری دارد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت در فضای مجازی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر اهمیت فعالیت خلاقانه و هوشمندانه در فضای مجازی و رسانهای تاکید فرمودهاند. شرکت فولاد مبارکه نیز در همین راستا همواره در صدد گسترش سواد رسانهای و اقدامات آموزشمحور در حوزه رسانه بوده است.
مدیر روابطعمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ارتباطات، محور اصلی وظایف روابطعمومی محسوب شده و دارای اهمیت ویژهای است، گفت: سازمانها و نهادها باید تمرکز خاصی روی این مقوله داشته باشند چراکه اگر ارتباط با ذینفعان بهدرستی تحقق نپذیرد، وظایف روابطعمومی عملا معنایی نخواهند داشت.
دستاوردهای حاصل از تولید
وی ادامه داد: از روابطعمومیهای گروه فولاد مبارکه انتظار میرود تغییرات و تحولات پیرامون خود را بررسی و رصد کنند و در هر زمان آمادگی برقراری ارتباطی قوی با موثران منطقه خود را داشته باشند که این امر محقق نمیشود، مگر اینکه برنامهریزی دقیق در این راستا انجام شود.
نباتینژاد با تاکید بر مستندسازی عملکرد هر سازمان اذعان کرد: عملکرد شرکتهای زیرمجموعه فولاد مبارکه باید با توجه به شعار سال و بکارگیری حداکثر ظرفیتهای رسانهای در قالب مستندهای تصویری تهیه شوند تا دستاوردهای حاصل از تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها در گروه فولاد مبارکه به صورت گسترده به دیگر حوزههای صنعت معرفی شوند و برای مردم نیز امیدآفرینی انجام شود.
انعکاس هوشمندانه دستاوردها
وی با بیان اینکه انعکاس خلاقانه و هوشمندانه دستاوردهای تولید، امری ضروری است، بیان کرد: رمز موفقیت روابطعمومی هر سازمان، همگرایی و همافزایی میان بخشهای زیرمجموعه آن است که نیازمند فعالسازی همه ظرفیتهای اطلاعرسانی است؛ انتظار میرود روابطعمومیهای گروه فولاد مبارکه در بالاترین سطح ممکن برای انعکاس دستاوردها و امیدآفرینی برای جامعه تلاش کنند.
مدیر روابطعمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: روابطعمومیها باید با جذب نیروهای ارزشگرا و فرآیندمحور، از لحاظ فنی، تخصصی، تجربی و توانمندیهای افراد، با برنامهریزی ارتباطی ویژه و پژوهشهای افکار عمومی، توانایی جلب مشارکت عمومی و اعتمادسازی در افکار عمومی را دارا باشند و فرآیند توسعه سازمانی و تحقق عملی کارکردهای روابطعمومی را به نحو مطلوب فراهم کنند.
نگاه اطلاعرسانی داریم
وی عنوان کرد: تجربه ثابت کرده که اگر روابطعمومی یک نهاد، باانگیزه، تخصصگرایانه و خلاقانه عمل کند، مطمئنا نتیجه خوبی در تحقق و پیشبرد اهداف داشته و منجر به افزایش میزان موفقیتهای آن سازمان خواهد شد. نباتینژاد با بیان اینکه ارتقای ظرفیتهای اطلاعرسانی از دستاوردها، یکی از خواستههای مدیران است، تاکید کرد: نگاه روابطعمومی فولاد مبارکه نگاه تبلیغاتی نیست، بلکه نگاه اطلاعرسانی دستاوردهای ملی و فراملی است. وی همچنین بیان کرد: ضروری است تمام ظرفیتهایی که شرکت فولاد مبارکه در شرایط سخت تحریمهای اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در کشور برای اطلاعرسانی دستاوردها و امیدآفرینی به جامعه به کار گرفته، بهخوبی به مردم و مسئولان معرفی شوند.
ابزاری برای مدیریت افکار
مدیر روابطعمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه روابطعمومی مدون و برنامهریزیشده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، یادآور شد: روابطعمومی بهعنوان اصلیترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند.
وی یادآور شد: روابطعمومی شرکت فولاد مبارکه همواره سعی داشته به روشهای گوناگون رسانهای، دغدغه کارگران و کارمندان را به سمع و نظر مدیرعامل، معاونان و مدیران این شرکت برساند تا دغدغههای آنان نیز در تصمیمسازیهای کلان نقش داشته باشند.
نباتینژاد تصریح کرد: مدیران شرکتهای زیرمجموعه فولاد مبارکه، اخبار صفحه اختصاصی گروه فولاد مبارکه در خبرنامه فولاد را به صورت ویژه دنبال میکنند و این نشان میدهد که انعکاس دستاوردهای گروه فولاد مبارکه تا چه میزان میتواند به انگیزهبخشی برای افزایش میزان تولید محصولات کمک کند.
امیدآفرینی با تولید محتوای رسانهای فاخر
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت توسط شرکت فولاد مبارکه، یادآور شد: این دوره آموزش فرصتی برای فراگیران علاقهمند به رسانه بود تا از آن به بهترین نحو ممکن بهره گیرند و بتوانند در تولید محتوای رسانهای فاخر از دستاوردهای صنایع کشور امیدآفرینی کنند. مدیر روابطعمومی شرکت فولاد مبارکه افزود: شرکت فولاد مبارکه در صدد برگزاری دوره آموزشی تخصصی دیگری برای روابطعمومیهای گروه فولاد مبارکه در مهر امسال است که قطعا تاثیر بسزایی در ارتقای سطح دانش تخصصی روابطعمومی خواهد داشت و این امر نشاندهنده اهمیت آموزش برای فولاد مبارکه است.
سخن پایانی
بدون شک روابطعمومی هر سازمان وظیفه تسهیلگری برای برقراری ارتباط دوسویه بین مدیران سازمان و کارکنان را دارد، به طوری که امروزه کمتر سازمانی را میتوان یافت که خود را بینیاز از روابطعمومی بداند و در عین حال موفقیتهای چشمگیری را در زمینههای مورد نظر و تحقق اهداف از پیش تعیینشده بهدست آورده باشد.