سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
کد خبر: 19998
تاریخ انتشار: 1401/07/22 10:21

دریافت شماره شبا با شبکه استعلام


دریافت شماره شبا از بانک های مختلف

یکی از روش های آسان و امن انتقال وجه، از طریق شماره شبا می باشد. انتقال وجه با کمک شماره شبا، کارمزد کمتری داشته و انتقال وجه را برای مشتریان بانکی راحت تر می کند. لذا اغلب افراد برای انتقال وجه ترجیح می دهند از شماره شبای بانکی یکدیگر استفاده نمایند.

سایت استعلام، با ارائه سریع فرایند تبدیل شماره حساب به شماره شبا و تبدیل شماره کارت به شماره شبا آماده خدمات رسانی به مردم عزیزان ایران می باشد. از همین جهت، امروز تصمیم داریم شما را با انواع خدماتی که این سایت ارائه می‌دهد، آشنا سازیم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

دریافت-شماره-شبا-۱

 

بهترین روش دریافت شماره شبا بانکی

یکی از روش های قدیمی و رایج دریافت شماره شبا، تبدیل شماره کارت یا شماره حساب به شماره شبا از طریق سامانه پیامکی و تلفن‌های گویا می باشد. اما امروزه با وجود بستر اینترنت و سرعت بالای تبادل اطلاعات در این پلتفرم، دیگر کمتر کسی به دنبال سامانه های پیامکی و تلفن گویا می رود. 

لذا سامانه استعلام با هدف رفاه حال مشتریان، با ارائه خدمات آنی تبدیل شماره کارت به شماره شبا و تبدیل شماره حساب به شماره شبا، توانسته است لبخند رضایت را بر لبان مردم ایران بنشاند. 

لازم به ذکر است که تفاوتی میان نوع بانک انتخابی شما، به هنگام دریافت اطلاعات شماره شبا نیست، زیرا بابت هیچ یک از خدمات در سامانه استعلام هزینه‌ای از کاربران گرامی دریافت نخواهد شد.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا بانکی 

اگر تاکنون در بانک، حساب بانکی افتتاح کرده باشید، به شما یک کارت بانکی داده‌اند، تا بتوانید خرید های و انتقالات وجه خود را با آن انجام دهید. در واقع بر روی همین کارت یک شماره ۱۶ رقمی ثبت شده است، که به آن شماره کارت گفته می شود. 

یکی از ساده ترین روش های دریافت شماره شبا، تبدیل شماره کارت بانکی به شماره شبا می باشد. در سامانه استعلام شما می توانید شماره بانکی خود را در قسمت مربوطه وارد کنید تا شماره شبا را دریافت نمایید. 

همانطور که چندی پیش اشاره کردیم، دریافت شماره شبا با شماره کارت بانکی، در استعلام کاملا در لحظه بوده و نیاز به حضور به شعبه یا بانک ندارد. پس شما می‌توانید با شماره کارت بانکی هر یک از بانک هایی که در ادامه نام می‌بریم، در سامانه استعلام، اقدام به دریافت شماره شبای بانکی خود نمایید.

 این بانک ها عبارتند از: بانک ملت، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، بانک ملی، بانک کشاورزی، بانک سامان، بانک اقتصاد نوین، بانک مسکن، بانک سرمایه، بانک آینده، بانک سپه، بانک دی، بانک رسالت، بانک مهر ایران، بانک شهر، بانک رسالت، بانک مهر ایران، بانک ایران زمین، بانک تجارت، بانک سینا، بانک توسعه تعاون، بانک گردشگری، بانک خاورمیانه، بانک رفاه کارگران، موسسه نور، بانگ سینا، بانک خاورمیانه و پست بانک.

  

دریافت-شماره-شبا-۲

تبدیل شماره حساب به شماره شبا بانکی

اگر نیاز به شماره شبا بانکی خود یا شخص دیگری داشته باشید، تنها کافیست شماره حساب یا شماره کارت فرد مورد نظر را داشته باشید. سپس از این طریق می توانید به سایت استعلام مراجعه کرده و با وارد کردن شماره حساب بانکی، شماره شبا مربوطه را با کسر کارمزد پایین دریافت نمایید. 

اما شاید از خود بپرسید چه چیزی باعث می شود که اغلب مردم انتقال وجه از طریق شماره سبا را به انتقال از طریق شماره کارت یا شماره حساب ترجیح دهند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کارمزد تراکنش پول از طریق شماره شبا، نسبت به شماره کارت یا شماره حساب بسیار کمتر است. همچنین انتقال پول با شماره شبا در کسری از ثانیه انجام شده و هیچگونه اتلاف وقتی ندارد.

اما موردی که از تمام موارد نام برده شده مهم تر است، امنیت بالای تراکنش های مالی از طریق شماره شبا می باشد. به طور مثال گاهی اوقات ممکن است به هنگام انتقال وجه مالی از طریق شماره حساب یا شماره بانک، با بی دقتی در وارد نمودن ارقام، پول به حساب شخص دیگری واریز شود. اما در رابطه با شماره شبا امکان این قبیل اشتباهات به طور کلی غیر ممکن است.

 پس اگر قصد انتقال وجه از طریق شماره شبا را دارید و نیازمند شماره شبای فرد مورد نظر هستید، تنها کافیست شماره حساب آن شخص را در سامانه استعلام در قیمت مربوطه وارد نمایید و به راحتی و بدون صرف هیچ هزینه ای، شماره شبای مورد نیازتان را دریافت نمایید.

دریافت-شماره-شبا-۳

فرایند تبدیل شماره کارت یا شماره حساب به شبا

۱.برای تبدیل شماره کارت یا شماره حساب به شبای بانکی، ابتدا وارد سایت استعلام شده و به پنل کاربری مربوطه مراجعه نمایید. 

۲.در صورتی که قبلا در این سامانه عضو شده باشید، وارد  اکانت خود شوید. اما چنانچه قبلا عضو نشده باشید، تنها کافیست در کمتر از یک دقیقه، اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، رمز عبور و شماره تماس خود را وارد کرده و در سامانه عضو شوید.

۳.سپس وارد حساب کاربری خود شده و  بر روی گزینه محاسبه شماره شبا کلیک نمایید.  

پس از آن بانکی را که شماره شبای حساب مربوطه را قرار است دریافت نمایید، انتخاب کنید.  

۴.سپس می توانید از خدماتی نظیر دریافت شماره شبا، استعلام چک برگشتی و... به صورت کاملا آنلاین و برخط بهره‌مند شوید.

۵.همچنین در استعلام شما می توانید علاوه بر تبدیل شماره حساب به شماره شبا و تبدیل شماره کارت به شماره شبا،  شماره کارت را هم به شماره حساب تبدیل نمایید. برای این کار تنها کافیست در سایت استعلام، وارد بخش ارائه خدمات مورد نظر خود شده و با وارد کردن شماره خواسته شما، شماره مورد نیاز را دریافت نمایید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27q68g